printlogo


کد خبر: 221144تاریخ: 1399/4/9 00:00
اخبار

شدیدترین مجازات در انتظار آزمون به خاطر یک عکس
مهاجم ایرانی تیم زنیت به دلیل رعایت نکردن فاصله اجتماعی با جریمه از سوی این باشگاه روبه‌رو خواهد شد. به گزارش اکسپرس، باشگاه زنیت به رفتار سردار آزمون در زمان پاندمی ویروس کرونا واکنش نشان داد. مهاجم ایرانی زنیت به دلیل نقض قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی این باشگاه در معرض مجازات‌های جدی انضباطی و مالی قرار خواهد گرفت. روز جمعه در سن‌پترزبورگ، مسابقه هفته بیست‌و‌چهارم لیگ بین زنیت و کرلا برگزار شد که این دیدار به سود زنیت پایان یافت. روز بعد صفا هادی، هافبک عراقی و سردار آزمون در عکسی همدیگر را در آغوش گرفتند و خیلی زود این عکس از ملاقات این 2 بازیکن تیم ‌ملی فوتبال ایران و عراق منتشر شد. باشگاه زنیت پس از انتشار این عکس یادآور شد: «بازیکن ما در زمینه همه‌گیری «کووید- 19» قوانین مقرر در داخل باشگاه و تیم را نقض کرده و همچنین نگرش ناشایست خود را به این موضوع نشان داده است و با این کار نه‌تنها سلامتی خود، بلکه سلامتی خویشاوندان و اعضای تیم را به خطر می‌اندازد. این بازیکن تست کرونا را پشت سر گذاشت و نتایج بزودی مشخص خواهد شد اما در هر صورت شدیدترین مجازات‌های انضباطی و مالی طبق پروتکل داخلی باشگاه برای سردار آزمون اعمال می‌شود». سردار آزمون یکی از بازیکنانی است که گفته می‌شود قصد دارد تابستان زنیت را ترک کند و از ناپولی به عنوان جدی‌ترین مشتری او یاد شده است. 
***
درخواست از IOC  برای تغییر قانون ۵۰ منشور المپیک
شورای مشورتی کمیته المپیک آمریکا خواستار آزادی بیان و لغو قانون ۵۰ منشور المپیک شد. به گزارش inside the games، شورای مشورتی کمیته المپیک آمریکا از کمیته بین‌المللی المپیک درخواست کرده است قانون ۵۰ منشور المپیک مبنی بر ممنوع بودن هر گونه اعتراض سیاسی، مذهبی، نژادی و... را لغو کند. 
IOC ادعا می‌کند این امر به منظور محافظت از بی‌‌طرفی ورزش و جنبش المپیک طراحی شده است اما شورای مشورتی کمیته المپیک آمریکا می‌گوید ورزشکاران «دیگر ساکت نخواهند شد». بر این اساس از کمیته بین‌المللی المپیک درخواست شده است یک سیاست جدید در همکاری مستقیم با نمایندگان مستقل ورزشکاران جهانی ایجاد کند که از آزادی بیان ورزشکاران در بازی‌های المپیک و پاراالمپیک محافظت می‌کند. در این درخواست کتبی آورده شده است: IOC و IPC نمی‌توانند ورزشکاران را به خاطر آنچه به آن اعتقاد دارند و بیان می‌کنند، مجازات کنند و باید به این ورزشکاران آزادی بیان داده شود. اعتراضات ضدنژادپرستی که در پی کشته شدن جرج فلوید در آمریکا شکل گرفت، در سراسر جهان گسترش یافته است و این باعث شده به قانون ۵۰ منشور المپیک توجه ویژه شود. 
***
AFC برنامه دیدارهای ایران در انتخابی جام ‌جهانی را اعلام کرد
زمان دیدارهای مرحله مقدماتی جام ‌جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شد. سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در بخش تقویم خود، برنامه دیدارهای باقیمانده مرحله اول مقدماتی جام‌جهانی 2022 را اعلام کرد که مطابق آن، برنامه بازی‌های گروه C رقابت‌ها به شرح زیر است:
17 مهر 99 (8 اکتبر)
ایران- هنگ‌کنگ
بحرین- کامبوج
22 مهر 99 (13 اکتبر)
هنگ‌کنگ- عراق
کامبوج- ایران
22 آبان 99 (12 نوامبر)
ایران- بحرین
عراق- کامبوج
27 آبان 99 (17 نوامبر)
ایران- عراق
بحرین- هنگ‌کنگ
این در حالی است که تاریخ برگزاری بازی‌های مقدماتی جام ‌جهانی هنوز در سایت فیفا درج نشده است. 
تیم ملی فوتبال ایران در جایگاه سوم گروه C مرحله مقدماتی جام‌ جهانی 2022 و جام ملت‌های آسیا در سال 2023 قرار دارد و برای صعود به مرحله بعد، باید در رده‌های اول یا دوم گروه قرار بگیرد. 

Page Generated in 0/0191 sec