printlogo


کد خبر: 221211تاریخ: 1399/4/10 00:00
اخبار

برخی تصور می‌کردند با اعتماد به اروپا کارشان پیش می‌رود
رئیس قوه‌قضائیه روز گذشته در جلسه شورای عالی قوه‌قضائیه با تأکید بر اینکه امروز برای همه عالم روشن شده آمریکا بزرگ‎ترین ناقض حقوق انسان بوده و ادعاهای حقوق بشری غربی‌ها پوشالی است، تصریح کرد: نظام استکباری در برابر عدالت‎خواهی و حق‌طلبی مردم آمریکا و اروپا سیاست سرکوب را در پیش گرفته است تا فریاد آنها را در نطفه خفه کند. آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی ادامه داد: در شرایطی که اروپایی‌ها هم در کنار آمریکا حق حیات و آزادی مردم را با قتل و خشونت تضییع می‌کنند، 3 کشور اروپایی برای تشدید فشارها بر ایران به آژانس و شورای حکام پیشنهاد می‌کنند علیه جمهوری اسلامی قطعنامه صادر کند. رئیس قوه‌قضائیه با تأکید بر غیرقابل اعتماد بودن اروپایی‌ها ادامه داد: ما این 3 کشور اروپایی را که بعد از شهادت حاج‌قاسم از اقدام تروریستی آمریکا حمایت کردند، بخوبی می‌شناسیم اما برخی در داخل تصور می‌کردند با اعتماد به آنها و عدم توجه به داشته‎های خودمان می‌توانند کارشان را پیش ببرند. 
***
واقعیت‌های حادثه اخیر در پارچین
بامداد جمعه گذشته انفجاری در یک مخزن گاز در شرق تهران و در حاشیه یکی از اماکن نظامی رخ داد. به گزارش «وطن امروز» به نقل از نورنیوز، به دنبال وقوع این حادثه در ساعات ابتدایی گمانه‌زنی‌هایی در این باره شد که با توضیحات سخنگوی وزارت دفاع پاسخ داده شد. به گفته سخنگوی وزارت دفاع صدای انفجار و نور حاصل از آن، ناشی از حادثه در مخزن گاز در منطقه پارچین بود که بلافاصله بدون هیچ تلفات جانی مهار شد. این حادثه البته از همان ابتدا فرصتی را فراهم کرد تا رسانه‌های معاند فارسی‌زبان با پرداختن به آن به شبهاتی در این زمینه دامن بزنند. یکی از موارد مطرح شده در این رسانه‌ها تمرکز بر موضوع انفجار در منطقه «خجیر» بود. این رسانه‌ها مدعی شدند انفجار در مرکز تولید موشک‌های بالستیک در گروه صنعتی شهید باکری رخ داده است در حالی که مقامات رسمی وزارت دفاع در گزارش‌های خود به وضوح این ادعا را رد کردند. طرح ادعای مضحک انفجار در تونل‌های زیرزمینی تولید و نگهداری موشک نشان می‌دهد رسانه‌های معاند 2 هدف شامل ضربه‌پذیر معرفی کردن صنایع نظامی حساس ایران و همچنین تضعیف قدرت موشکی بازدارنده کشورمان را پیگیری می‌کنند. برخی عناصر و رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی نیز پا را از دروغ‌پردازی‌های اولیه فراتر گذاشته و انفجار ایجاد شده را به حملات سایبری این رژیم مرتبط کردند(!) یک مقام مطلع نظامی به نورنیوز گفت: تصاویر موجود و عکس‌های ماهواره‌ای منتشر‌شده نشان‌دهنده سوختگی پوشش گیاهی اطراف مخزن منفجر شده گاز است، حال چگونه ممکن است انفجاری در زیر زمین رخ بدهد بدون آنکه حفره‌ای روی زمین ایجاد شود؟! او افزود: مخزن گاز منفجر شده به صورت دستی کنترل و شارژ می‌شده و اساسا امکان حمله سایبری به آن وجود نداشته است. 
***
سند راهبردی ایران و چین در آستانه توافق نهایی
سخنگوی وزارت امور خارجه گمانه‌زنی‌های انجام‌شده درباره سند همکاری‌های 25 ساله ایران و چین را رد کرد. به گزارش مهر، سیدعباس موسوی در نشست خبری خود که روز گذشته برگزار شد، درباره گمانه‌زنی‌هایی که درباره سند همکاری‌های 25 ساله ایران و چین مطرح شده است، گفت: من گمانه‌زنی‌هایی را که در این زمینه مطرح می‌شود رد می‌کنم. هیچ کدام از مطالبی که در رسانه‌ها یا توسط برخی افراد در این مورد مطرح شده واقعیت ندارد. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بر اساس نگاه راهبردی‌ای که به کشور دوست خود یعنی چین داریم، تلاش کردیم روابط درازمدتی را بین 2 کشور در قالب یک سند تعریف کنیم و این آمادگی را داریم که بر اساس منافع متقابل اینگونه سندها را نیز با کشورهایی که روابط دوستانه داریم به امضا برسانیم و با برخی کشورهای دوست در این زمینه در حال رایزنی هستیم. موسوی بار دیگر تاکید کرد: گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مطرح‌شده در این زمینه اشتباه است و احساس می‌کنم این سند به گونه‌ای است که در آینده بتوان متن آن را به صورت کامل منتشر کرد. در این سند درباره ابعاد همکاری‌های اقتصادی 2 کشور برنامه‌ریزی شده است. اکنون این سند در حد پیش‌نویس است و در صورت قطعی و نهایی شدن می‌توان متن آن را منتشر کرد. چیز ابهام‌آمیزی در این سند وجود ندارد. 
***
تکرار مکررات هوک در سفرش به عربستان
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در کنفرانس خبری با وزیر مشاور در امور خارجه عربستان بر لزوم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران تاکید کرد. به گزارش ایسنا به نقل از عرب‌نیوز، روز دوشنبه برایان هوک در کنفرانس خبری مشترک با عادل الجبیر از جامعه بین‌المللی خواست تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند، چرا که در غیر این صورت ایران می‌تواند گروه‌های نیابتی خود را بیش از پیش مسلح و منطقه را بیشتر بی‌ثبات کند.

Page Generated in 0/0060 sec