printlogo


کد خبر: 221283تاریخ: 1399/4/12 00:00
بازهم قضاوت عجولانه درباره آمریکا
انفجار اشتباهی

تاریخ آمریکا پر است از اشتباهات کوچکی که برای هرکسی ممکن است پیش بیاید. شلیک موشک به هواپیمای مسافری ایران در ۱۲ تیرماه ۶۷ یکی از این اشتباهات بود. هر چند کشورهای جهان معمولا گذشت و انصاف ندارند و آمریکا را به خاطر اینکه دستش خورده و یکجایی را اشتباهی منفجر کرده قضاوت نادرست می‌کنند اما آمریکا به همه ثابت کرده که باید از اشتباهات سرخورده نشد و به عامل آن مدال افتخار داد. ذیلا به 2 نمونه از این غلط‌های زیادی - ببخشید، اشتباهات لپی- اشاره می‌کنیم. 
بمباران اتمی‌ژاپن: زمانی که دانشمندان متعهد آمریکایی برای خدمت به بشریت در حال اختراع دستگاه هسته‌گیر آلبالو و گیلاس بودند، یک اشتباه محاسباتی موجب شد محصول نهایی بمب اتم از آب در بیاید و چاره‌ای نبود جز آنکه آن را دور بیندازند. لذا آن را در دورترین جایی که بلد بودند- یعنی ژاپن- انداختند. هرچند بعدا با خرید یک دستگاه تلفن پاناسونیک برای کاخ سفید قضیه را از دل ژاپنی‌ها درآوردند اما ظاهرا تلفن هم خوب کار نمی‌کرد چون نیروهای نظامی‌شان را هرگز از ژاپن خارج نکردند. 
جنگ ویتنام: در دهه‌های 60 و 70 میلادی، هواپیماهای آمریکایی برای کمک به حفظ محیط‌زیست ویتنام، اقدام به سمپاشی جنگل‌های آن کشور با «عامل نارنجی» کردند. هر چند اشتباها نیم میلیون نفر قاطى علف‌ها کشته شدند و همین تعداد هم بعدها با نقایص مادرزادی به دنیا آمدند اما عوضش جنگل‌های ویتنام در برابر هر جور آفتی ایمن شد. البته اینکه خود درخت‌ها هم از بین رفت بی‌تأثیر نبود. 

Page Generated in 0/0057 sec