printlogo


کد خبر: 221638تاریخ: 1399/4/21 00:00
مشکلات اخیر معاونت برون‌مرزی صداوسیما در یک نشست دانشگاهی به بحث گذاشته شد
انتقاد از غفلت، اعتراض به کم‌کاری

پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی صداوسیما در یک نشست دانشگاهی درباره شرایط این روزهای این معاونت توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش «وطن امروز»، در نشستی که در محل سالن اجتماعات معاونت فرهنگی دانشگاه تهران برگزار شد و پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی رسانه ملی، نادر طالب‌زاده پژوهشگر و مستندساز و مرضیه‌ هاشمی ‌مجری و خبرنگار شبکه پرس تی‌وی در آن حضور داشتند، پیرامون اهمیت و ضرورت فعالیت شبکه‌های برون‌مرزی بحث و تبادل نظر شد. معاون برون‌مرزی صداوسیما در این نشست گفت: در دنیای امروز جنگ‌ها افکار عمومی‌محور هستند. غرب برای تامین هزینه جنگ و تعرض‌هایش به کشورهای مختلف، مالیات اخذ شده از مردم را صرف می‌کند و برای اینکه مردم توجیه شوند، دست به گمراه کردن افکار عمومی‌ می‌زند. جنگ‌ها و عملیات اشغال در منطقه ما هم با همین شیوه جلو رفته است. جبلی تصریح کرد: خیلی روشن می‌پرسم، آیا غیر از شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما ابزار رسانه‌ای مؤثرتری برای خنثی کردن این توطئه‌ها وجود دارد؟ پس چرا مسببان مشکلاتی که اخیرا برای شبکه‌های ما به وقوع پیوسته، اهمیت این موضوع و حساسیت این برهه تاریخی را درک نمی‌کنند؟ چرا در همین زمانی که دشمن درصدد شکستن کمر جمهوری اسلامی ‌ایران است، باید به جای سیاه‌نمایی‌ها، تحریف‌ها و... کوتاه بیاییم و کرکره شبکه‌های برون‌مرزی را به خاطر کاهش فاحش بودجه، تاخیر در تخصیص و پرداخت نکردن بدهی‌های ارزی متراکم شده پایین بکشیم؟
معاون برون‌مرزی صداوسیما خاطرنشان کرد: عده‌ای که متاسفانه در دل رسانه‌های ایرانی هم هستند، می‌گویند شبکه‌های برون‌مرزی چه ارتباطی به نان و آب مملکت دارند و از این طریق درصددند اصل وجودی این شبکه‌ها را زیر سوال ببرند ولی توجه نمی‌کنند که اگر ما به دیپلماسی خارجی کشور کمک نکنیم و افکار عمومی‌کشورهای همسایه و منطقه را همسوی جمهوری اسلامی‌ایران نسازیم، تجارت و ترانزیت و حمل‌ونقل کالا و... با این کشورها دچار خلل می‌شود. 
جبلی دستگاه‌های موثر در مانع‌تراشی برای پرداخت بودجه ارزی صداوسیما و تبعا شبکه‌های برون‌مرزی را مورد خطاب قرار داد و گفت: آیا متوجه هستید که با تضعیف شبکه‌های ما، عملا ضرر اصلی را خودتان متحمل می‌شوید؟ رئیس شبکه پرس تی‌وی در ادامه گفت: اهمیت شبکه‌های ما به قدری است که سردار شهید قاسم سلیمانی متعدد تماس می‌گرفتند و با اشرافی که بر اهمیت تاثیر شبکه‌های برون‌مرزی بویژه العالم در عراق داشتند، نکات و ملاحظات راهبردی خود در این باره را به ما منتقل می‌کردند. طبیعی است که اگر شبکه ما دیده نمی‌شد یا بی‌اهمیت بود چنین برخوردی هم با آن نمی‌شد. نادر طالب‌زاده نیز در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: حیات جمهوری اسلامی ‌به گفتمان آن است و نباید دست معاونت برون‌مرزی را برای تبلیغ این گفتمان بست. آیا شما می‌توانید ناوگان هوایی نخرید؟ به همان درجه نمی‌توانید شبکه‌های برون‌مرزی را تقویت نکنید یا نادیده بگیرید. همینطور که ناوگان هوایی به محور مقاومت اعتماد به نفس می‌دهد، کار رسانه‌ای هم به محور مقاومت اعتماد به‌نفس می‌دهد. مرضیه ‌هاشمی ‌دیگر میهمان این نشست نیز ابراز کرد: ما افرادی را از آمریکا روی آنتن پرس‌تی‌وی می‌آوریم که در داخل آمریکا تریبون ندارند. رسانه‌های ما برای کسانی که بیرون از ایران هستند از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردارند ولی در داخل ایران کار به جایی رسیده که ما تازه باید انرژی صرف کنیم و درست وسط این جنگ رسانه‌ای، به دوستان خودمان در داخل ایران بقبولانیم که ما مهم هستیم! و این تاسف‌آور است. 

Page Generated in 0/0056 sec