printlogo


کد خبر: 221656تاریخ: 1399/4/21 00:00
اخبار

رئیس کمیته امداد:
مددجویان کمیته امداد ۱۳۰ هزار متر مربع فرش بافتند
رئیس کمیته امداد از تولید ۱۳۰ هزار متر مربع فرش دستباف توسط مددجویان این نهاد در سال گذشته خبر داد و گفت: فرش دستباف مددجویان کمیته امداد وارد بازارهای بین‌المللی شده است. سیدمرتضی بختیاری در همایش خیران اصناف و بازاریان یزد، با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان ماموریت اصلی کمیته امداد است، افزود: حدود ۵۵ درصد خانواده‌های تحت حمایت امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و باید اشتغال خانگی را برای این جامعه هدف گسترش دهیم. وی ایجاد کارگاه‌های تجمیعی برای مددجویان بویژه در زمینه قالی‌بافی را از موثرترین اقدامات برای خودکفایی آنان دانست و ادامه داد: مددجویان کمیته امداد سال گذشته ۱۳۰ هزار متر مربع فرش دستباف تولید کرده و به فروش رساندند. رئیس کمیته امداد با اشاره به ثبت برند جهانی فرش دستباف مددجویان تاکید کرد: تولید فرش دستباف مددجویان امداد امسال به ۲۰۰ هزار متر مربع خواهد رسید و در بازارهای بین‌المللی عرضه خواهد شد. 
بختیاری افزود: یکی از برنامه‌های کمیته امداد ارائه تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی ارزان‌قیمت یا قرض‌الحسنه به کارآفرینانی است که نسبت به‌ اشتغال ۱۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد اقدام کنند.   
***
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: 
اولویت کمیسیون آموزش اجرای رتبه‌بندی معلمان است
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تا حصول نتیجه بحث رتبه‌بندی معلمان را در کمیسیون پیگیری خواهیم کرد. حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی ‌در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کمیسیون بحث اجرای رتبه‌بندی معلمان است، گفت: قرار است در این زمینه جلساتی را با وزرای علوم و آموزش ‌و‌ پرورش داشته باشیم. وی با تاکید بر اینکه حقوق معلمان و کارکنان ۲ وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش تا حدودی افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: نظر وزارت آموزش و پرورش این است که اولین گام‌ها برای افزایش حقوق انجام شده و باید رتبه‌بندی را اجرایی کند. نماینده همدان در مجلس اضافه کرد: تعدادی از معلمان نیز درخواست اعمال مدارک دوم خود را دارند که باید این موضوع نیز در وزارت آموزش و پرورش تعیین تکلیف شود تا بر اساس آن نیز رتبه‌بندی انجام شود. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه از هفته آینده درباره بحث رتبه‌بندی معلمان به صورت جدی ورود خواهیم کرد، اظهار داشت: تا تعیین تکلیف این موضوع آن را دنبال خواهیم کرد تا معلمان بر اساس رتبه‌بندی حقوق‌های خود را دریافت کنند. 
***
سرکردگان بهائیت چگونه در تهران زندگی می‌کنند
پس از بازداشت و برخورد با برخی از سرکردگان فرقه بهائیت به اتهام جاسوسی و فعالیت‌های غیرقانونی در تهران، رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند با خبرسازی ناشیانه، بازداشت این افراد را صرفا به دلیل بهایی بودن‌شان عنوان کنند. به گزارش فارس، بتازگی تصاویری از عمارت‌های مجلل سرکردگان فرقه بهائیت در تهران (خیابان اوین و مقدس اردبیلی) در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد آنها با حمایت‌های مالی بیت‌العدل یک زندگی اشرافی در ایران برای خود فراهم کرده‌اند. نکته جالب اینکه این عوامل صهیونیسم در تبلیغات درون فرقه‌ای، خود را یاور محرومان و مستضعفان معرفی می‌کنند. تصاویر منزل مسکونی علاءالدین خانجانی ملقب به «نیکی» نشان می‌دهد در این شرایط سخت اقتصادی، این افراد متمولانه در آسایش و آرامش به تبلیغ بهائیت و البته قاچاق کالا و فعالیت‌های غیرقانونی سیاسی و اقتصادی مشغول هستند. مجرمان بهایی همواره توسط رسانه‌های بیگانه و با حربه مظلوم‌نمایی بیگناه خوانده شده و دستگیری آنها را صرفا به دلیل بهایی بودن‌شان عنوان می‌کنند، حال آنکه اعضای فرقه بهائیت در ایران اقدام به جاسوسی و فعالیت اقتصادی غیرقانونی می‌کنند. اعضای فرقه بهائیت خلاف پروپاگاندای رسانه‌ای علاوه بر انحراف عقیده، فعالیت‌های غیرقانونی عدیده‌ای دارند و به رغم مظلوم‌نمایی، عمده دستگیری‌های اعضای این فرقه نه به واسطه بهایی بودن بلکه به دلیل فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی نامشروع است که با برخورد نهادهای قضایی مواجه می‌شوند. گفتنی است نیکی‌خانجانی به دلیل جعل، کلاهبرداری و اختلاس، به 120 میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است.

Page Generated in 0/0057 sec