printlogo


کد خبر: 221665تاریخ: 1399/4/21 00:00
اخبار

اعتراض 8 دقیقه و 46 ثانیه‌ای آنری
مهاجم معروف و اسبق فوتبال فرانسه به خاطر اعتراض به نژادپرستی، حدود 9 دقیقه حین بازی زانو زد. به گزارش فارس، تیری آنری بعد از گذشت چند هفته از کشته شدن جرج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس، همچنان از رفتار نژاد‌پرستانه دستگاه امنیتی ایالات‌متحده ناراحت و عصبانی است. وی که اکنون سرمربی تیم مونترال ایمپکت در لیگ حرفه‌ای آمریکاست، در جریان بازی با تیم نیوانگلند به مدت 8 دقیقه و 46 ثانیه در حرکتی نمادین و اعتراضی به مرگ فلوید، زانو زد. او یک تیشرت به تن داشت که روی آن Black Lives Matter (زندگی سیاهان مهم است) نوشته شده بود. آنری به شکل حرکت اعتراضی مردم جهان در هفته‌های اخیر زانو زد و اینگونه مراتب تاثر و ناراحتی عمیق خود را از نژادپرستی ابراز کرد. 
***
رقابت سوریان با ۱۳ کاندیدا برای عضویت در اتحادیه جهانی کشتی
اتحادیه جهانی کشتی اسامی نامزدها برای حضور در انتخابات هیأت‌رئیسه این اتحادیه را اعلام کرد. انتخابات اتحادیه جهانی کشتی برای تعیین رئیس و ۶ عضو سال جاری هیات رئیسه برگزار می‌شود که تاریخ برگزاری کنگره اتحادیه جهانی پس از مشخص شدن تقویم اعلام خواهد شد. بر این اساس ۵ عضو فعلی و ۹ کاندیدای جدید برای تعیین ۶ عضو هیأت‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی به رقابت خواهند پرداخت، ضمن اینکه لالوویچ نیز برای حضور مجدد 6 ساله به‌ عنوان رئیس، کاندیدا شده است. نام حمید سوریان، نماینده ایران نیز در بین اسامی اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی قرار دارد. 
اسامی نامزدها به شرح زیر است:
۵ عضو فعلی:
مارینا پلیکونه (ایتالیا)
پدرو گاما (برزیل)
میخائیل مامیاشویلی (روسیه)
فواد مسکوت (مراکش)
آخرولدجان روزیف (ازبکستان)
کاندیداهای جدید:
حمید سوریان (ایران)
لوسیو کانوا (ایتالیا)
دانیل ایگالی (نیجریه)
جان کارسناک (اسلواکی)
دینا هارنکو (اوکراین)
مارکو کورپلا (فنلاند)
ادیشر ماچایدزه (گرجستان)
دان رایان (کانادا)
جانی زانبرانو (اکوادور)
***
مرگ مشکوک دروازه‌بان سابق عراق
دروازه‌بان سابق تیم امید عراق که با این تیم به المپیک ریو صعود کرد، در ماشین خود درگذشت. به گزارش ایسنا به نقل از حساب توئیتری فوتبال عراق، کرار ابراهیم، دروازه‌بان سابق تیم امید عراق بود که توانست با عملکرد خوب خود زمینه‌ساز صعود این تیم به المپیک ریو ۲۰۱۶ شود. جسد این دروازه‌بان پنجشنبه‌شب در ماشین وی در یکی از خیابان‌های بغداد پیدا و در ادامه اعلام شد دلیل مرگ این دروازه‌بان که ۲۵ سال سن داشت، سکته قلبی بوده است. آخرین تیمی که ابراهیم در آن عضو بود، الطلبه در لیگ فوتبال عراق بود و با وجود بازی برای تیم جوانان و امید عراق، سابقه بازی برای تیم‌ ملی فوتبال بزرگسالان کشورش را نداشت.

Page Generated in 0/0055 sec