printlogo


کد خبر: 221715تاریخ: 1399/4/22 00:00
اخبار

افتتاح ۲۱۰۰ مسکن ویژه معلولان در هفته بهزیستی
دبیر برگزاری آیین چهلمین سال تأسیس سازمان بهزیستی گفت: در هفته بهزیستی اورژانس اجتماعی ما مانوری را در مناطق پرتردد شهرها خواهد داشت و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کند و روز یکشنبه (امروز) افتتاح همزمان ۲۱۰۰ پروژه مسکن مددجویان بهزیستی را به صورت تصویری خواهیم داشت. این مسکن‌ها به افراد دارای معلولیت و خانواده‌هایی که بیش از ۲ معلول دارند اعطا خواهد شد. مسعود آسیما ادامه داد: روز سه‌‌شنبه ۲۴ تیر مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در 6 استان افتتاح خواهد شد. تفاوت این مراکز با مراکز قبلی در این است که علاوه بر پیگیری کار درمان افراد درگیر با اعتیاد، به موضوع اشتغال آنها هم توجه می‌کند.  
***
تلاش مجلس برای استخدام ۸۰۰۰ مربی پرورشی و روانشناس در مدارس
رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه برای استخدام ۸ هزار روانشناس و مربی پرورشی تلاش می‌کنیم، گفت: شورای عالی آموزش‌ و پرورش تأثیر‌گذاری لازم را ندارد. به گزارش تسنیم، علیرضا منادی با بیان اینکه وزارت آموزش ‌و پرورش آیین‌نامه مصوب مجلس را دارد، اظهار کرد: اما اینکه چه کسانی سیاست‌گذار برای این وزارتخانه هستند باید گفت در قانون این موضوع مشخص شده است؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی سند تحول بنیادین را نوشته و بر اساس آن آموزش‌ و پرورش موظف است فلسفه آموزش را بر اساس آموزه‌های قرآن مجید و ائمه و اندیشه امام راحل اجرایی کند و آموزش و پرورش در مسیر اجرای سند تحول قرار گرفته است. وی افزود: شورای عالی آموزش ‌و پرورش متشکل از بزرگان این حوزه است و تکالیفی را برای این وزارتخانه مشخص می‌کند. مجلس نیز از دیگر نهادهای سیاست‌گذار است، هر سال دولت بودجه آموزش ‌و پرورش را در قالب بودجه سنواتی تقدیم مجلس می‌کند. بودجه دولت عددی است که مشکل دارد و مجلس اینجا وارد می‌شود، به طوری که در چند سال اخیر 10 هزار میلیارد تومان از محل یک درصد سود شرکت‌های دولتی به بودجه آموزش ‌و پرورش اضافه کرده است یا در بحث رتبه‌بندی معلمان ورود کرده و اخیرا 5 هزار میلیارد تومان علاوه بر بودجه آموزش ‌و پرورش اضافه شده است همچنین با قانون مجلس قرار شد 22 هزار نفری که در آزمون نهضتی‌ها شرکت کردند استخدام شوند. 
***
پاساژ توحید تهران به دلیل نبود ایمنی تخریب شد
شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: پاساژ تجاری توحید در این منطقه به منظور تأمین امنیت جانی شهروندان همچنین جهت رفع مخاطرات احتمالی و گره ترافیکی تخریب شد. به گزارش فارس، علی توکلی درباره تخریب پاساژ توحید اظهار داشت: با تخریب این پاساژ ضمن تسریع در بازگشایی معبر بعد از ۳۰ سال انتظار، از وقوع اتفاقات مشابه همچون ساختمان پلاسکو و کلینیک سینا مهر که منجر به جان باختن تعدادی از همشهریان‌مان شد، پیشگیری شده است. 
***
مجلس پیگیر حمایت از کارخانه‌های ایرانی تولید چادر مشکی
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ساماندهی فضای مجازی جهت ارتقای حجاب در کشور خبر داد و گفت:‌ علاوه بر حمایت از کارخانه‌های ایرانی تولید چادر مشکی در مجلس پیگیر اختصاص ارز دولتی به واردات چادر خواهیم بود. زهره‌سادات لاجوردی مجلس اظهار داشت: ‌در حال حاضر وضعیت حجاب چندان مطلوب نیست و از دلایل آن در نظر نگرفتن زنجیره‌های این موضوع است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: شنیده‌ام که مواد اولیه تهیه چادر در کشور آماده شده است و امیدواریم با تولید چادر ایرانی قیمت این کالا کاهش یابد. لاجوردی در پاسخ به این پرسش که چرا ارز دولتی جهت واردات چادر به کشور اختصاص نمی‌یابد، گفت: این موضوع را در مجلس پیگیری می‌کنیم و باید حمایت‌های لازم انجام شود. همچنین از کارخانه‌های ایرانی که به دلیل مشکلات مالی به حالت تعلیق درآمده‌اند باید حمایت شود. 
***
مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:
مصارف پلاستیک باید مشمول مالیات ‌شود
مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه مواد پلاستیکی با وجود آسیب محیط‌زیستی مشمول پرداخت مالیات نیست، گفت: اخذ مالیات و قبول مسؤولیت اجتماعی به کاهش مصرف کمک می‌کند.  شینا انصاری، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه براساس قانون پسماند باید برای 5 گروه پسماند همچون پسماندهای پزشکی، صنعتی، کشاورزی، خانگی و ویژه آیین‌نامه اجرایی نوشته شده است، گفت: علت افزایش مصرف مواد پلاستیکی این است که متأسفانه وضع آیین‌نامه مختص مدیریت پسماندهای پلاستیکی فراموش شده است. وی با اشاره به اینکه در همه دنیا حتی در کشورهای در حال توسعه قوانین بالادستی و اسناد محکمی برای نحوه مصرف پلاستیک وجود دارد، گفت: وضع قوانین درباره مصرف بی‌رویه پلاستیک‌های یکبار مصرف و استفاده از ابزارهای مختلف تشویقی و بازدارنده همچون اخذ مالیات بر مصرف و قبول مسؤولیت اجتماعی از سوی تولیدکنندگان، می‌تواند به بازچرخانی پلاستیک‌ها و مدیریت مصرف آن کمک کند. 

Page Generated in 0/0068 sec