printlogo


کد خبر: 221744تاریخ: 1399/4/23 00:00
نخست وزیر لبنان از طرح‌های معیشتی برای کمک به مردم خبر داد
دیاب: استعفا نمی‌کنم
هاآرتص در گزارشی اعلام کرد اسرائیل توان مقابله با قدرت موشکی حزب‌الله را ندارد

با وجود تلاش چند ماهه طیف غربگرای لبنان و سفارت آمریکا در بیروت برای زمینگیر کردن دولت نوپای این کشور، نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد حاضر به استعفا و کناره‌گیری نیست. حسان دیاب با رد استعفای دولت اعلام کرد «با یک‌سری برنامه‌های مربوط به بهبود اوضاع معیشتی در تلاش برای کم کردن بار رنج‌های مردم هستیم». 
دیاب در دیدار شیخ عبداللطیف دریان، مفتی اهل سنت این کشور گفت: ما از خلال روش‌هایی همچون کمک‌های مالی به خانواده‌های کم‌درآمد که در حال حاضر تعداد این خانواده‌ها برآورد شده‌اند، در تلاش برای کم کردن بار رنج‌های مردم هستیم. وی در ادامه اشاره کرد که علاوه بر این، بودجه بزرگی برای بخش صنعت و برای پروژه‌های مخصوص مدارس و سبد غذایی خانوارها در نظر گرفته شده است. دیاب درباره مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول هم تصریح کرد: درباره اصلاحات اساسی مناسب و برنامه‌‌هایی که لازم است درباره آنها با هیأت صندوق بین‌المللی پول به توافق برسیم، با اعضای آن صحبت خواهیم کرد. 
 
* اهداف استراتژیک اسرائیل در تیررس موشک‌های مقاومت
موشک‌های مقاومت از زمان جنگ 33 روزه که حوالی تل‌آویو هدف موشک‌های حزب‌الله قرار گرفت تاکنون از موضوعات نگرانی صهیونیست‌ها بوده است. دیروز روزنامه صهیونیستی هاآرتص ابعاد جدیدی از نگرانی صهیونیست‌ها را فاش کرد. 
این روزنامه با اذعان به قدرت نظامی گروه‌های مقاومت نوشت اهداف استراتژیک در اراضی اشغالی در تیررس موشک‌های مقاومت قرار گرفته است. در ادامه این گزارش آمده است: مقامات اسرائیلی ترجیح دادند با حملات هوایی علیه اهدافی در سوریه، از نفوذ ایران در این کشور بکاهند اما این حملات نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد. این حملات حتی نمی‌تواند از دقت موشک‌های حزب‌الله لبنان بکاهد. بر اساس این گزارش، امروز بیش از ۲۰۰ هزار خمپاره موشکی و موشک کوچک و بزرگ به سمت مراکز مهم اراضی اشغالی و اهداف استراتژیک و زیرساخت‌ها و همچنین ایستگاه‌های سوخت نشانه رفته است. 
در ادامه این گزارش آمده است: این تهدیدات موشکی باعث شده اسرائیل بیشتر از دیگر نقاط جهان، در معرض تهدید قرار بگیرد. در این گزارش نوشته شده است: سطح توان نظامی برای مقابله با این تهدیدات و حمایت از جبهه داخلی پایین بوده و ما نمی‌توانیم با شلیک هزاران موشک به صورت روزانه رو‌به‌رو شویم. حملات هوایی اسرائیل علیه سوریه باعث می‌شود به اسرائیلی‌ها این حس داده شود که اوضاع تحت کنترل است اما اینطور نیست. 
به نوشته این گزارش، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به تازگی اعلام کرده پروژه افزایش دقت موشک‌های مقاومت به صورت موفقیت‌آمیز انجام شده است. در همین ارتباط، وئام وهاب، رئیس حزب توحید عربی و وزیر سابق لبنانی اعلام کرد: حزب‌الله امروز قوی‌تر از زمان جنگ ۳۳ روزه است. وی افزود: هجمه و جنگ اقتصادی ضد‌لبنان دشوار است اما آمادگی برای مقابله با آن وجود دارد. این جنگ اقتصادی لبنان را ضعیف می‌کند اما به تضعیف حزب‌الله و مقاومت منجر نخواهد شد.

Page Generated in 0/0064 sec