printlogo


کد خبر: 221757تاریخ: 1399/4/23 00:00
اخبار

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد
پرداخت تسهیلات بلاعوض مسکن تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان به نیازمندان
رئیس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح ۲۱۰۰ واحد مسکونی مددجویان سازمان بهزیستی کشور خبر داد و گفت: به دنبال افزایش هزینه ساخت مسکن و توقف برخی پروژه‌ها، تسهیلات ویژه ۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومانی به عنوان کمک بلاعوض براساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود. به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا در مراسم افتتاح همزمان ۲۱۰۰ واحد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی با بیان اینکه از این تعداد واحد مسکونی ۴۶۶ واحد به خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول اختصاص می‌یابد، گفت: همچنین ۱۶۳۴ واحد نیز به سایر خانوارها مانند خانوارهای دارای یک فرد معلول و زنان سرپرست خانوار اختصاص می‌یابد. وی با بیان اینکه این واحدها با همراهی وزارت راه، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سپاه، خیران مسکن‌ساز و بسیج سازندگی ساخته شده است، ادامه داد: متوسط متراژ این واحدهای مسکونی ۷۵ متر است که با تسهیلات بانکی تا ۴۰ میلیون تومان و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانوارها ساخته شده است. قبادی‌دانا با بیان اینکه هزینه ساخت مسکن در مدت اخیر افزایش یافته و برخی پروژه‌ها متوقف شده‌ است، ادامه داد: به همین دلیل در جلسه‌ای مشترک با وزیر تعاون، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن تسهیلات ویژه ۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومانی به عنوان کمک بلاعوض براساس شرایط پیشرفت فیزیکی بنا پرداخت می‌شود.
***
وقوع زلزله 4 ریشتری در فیروزکوه
مدیرکل بحران استان تهران اعلام کرد زمین‌لرزه 4 ریشتری فیروزکوه خوشبختانه خسارت جانی و مالی نداشت. منصور درجاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به زلزله 4 ریشتری که ساعت ۱۱:۴۹ دیروز در عمق 7 کیلومتری زمین در منطقه فیروزکوه رخ داد، گفت: در پی این زمین‌لرزه تیم‌های ارزیابی از دستگاه‌های امدادی نظیر هلال‌احمر، مدیریت بحران و... به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند که خوشبختانه گزارش‌های آنان حاکی از آن است که این زلزله خسارت جانی و مالی نداشته است. وی گسل مشا را منشأ احتمالی زلزله اخیر در فیروزکوه اعلام کرد و گفت: چندین گزارش درباره زلزله دریافت کردیم که در برخی از آنها اشاره‌ای به گسل عامل زلزله اخیر نشده است اما در چند مورد آن از گسل مشا یا محلی در مرز استان‌های سمنان، مازندران و تهران نام برده شده است که به همین دلیل احتمالا گسل مشا باعث وقوع این زلزله شده باشد. وی با بیان اینکه مدیریت بحران رفتار گسل‌های این منطقه را رصد کرده و تحت نظر دارد، خاطرنشان کرد: از ساعت ۵:۱۷ بامداد امروز (دیروز) تا ساعت ۱۱:۴۹ که آخرین زمین‌لرزه در فیروزکوه به ثبت رسیده است، 6 لرزه بالای ۲ ریشتر این منطقه را تحت تاثیر قرار داده که بزرگ‌ترین آن همان زلزله ۴ ریشتری بود که تا الان آخرین مورد نیز بوده است. 
***
کاهش ازدواج و افزایش طلاق در ۸ سال اخیر
روانشناس بالینی با بیان اینکه در کشور در برابر هر ۱۰۰ ازدواج، ۳۳ طلاق وجود دارد، گفت: در تهران در برابر هر ۱۰۰ ازدواج ۴۶ طلاق وجود دارد. حسین اسدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با استناد به آمارهای ثبت احوال گفت: بر پایه این آمارها، سالانه میزان ازدواج کاهش یافته و میزان طلاق نسبتا ثابت بوده اما این آمارها سالانه مقدار اندکی افزایش می‌یابد. وی با اشاره به اینکه سال گذشته این رقم در ازدواج به بیش از ۵۳۰ هزار و در طلاق به حدود ۱۷۵ هزار مورد رسید، افزود: بر اساس آمارها ازدواج طی ۸ سال بیش از ۲۶۳ هزار مورد کاهش داشته و طلاق نیز حدود ۶ هزار مورد افزایش داشته است. این فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: میزان ازدواج در کشور در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن ۲۲ هزار و ۶۷۰ مورد و همچنین میزان طلاق در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن ۲۰۹۰ مورد کمتر بوده است. به گفته اسدبیگی، در تهران سال ۱۳۹۲ حدود ۱۰۰ هزار ازدواج و نزدیک به ۳۵ هزار طلاق ثبت شده اما سال ۹۸ در تهران ۶۸ هزار و ۶۰۰ ازدواج و حدود ۳۱ هزار و ۷۵۰ طلاق را داشته‌ایم. به گفته وی این آمارها نشان‌دهنده کاهش شدید ازدواج و افزایش طلاق است. 
***
تنها ۴ درصد کلاس‌های درس با بخاری نفتی گرم می‌شوند
بر اساس اعلام رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در حال حاضر ۴ درصد کلاس‌های درس با بخاری‌های نفتی گرم می‌شوند. مهرالله رخشانی‌مهر در جلسه ویدئوکنفرانسی سازمان نوسازی مدارس بیان کرد: بحث جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در سطح کشور از استان خراسان شمالی آغاز شد. وی ادامه داد: در حال حاضر تنها ۴ درصد کلاس‌های درس با بخاری‌های نفتی گرم می‌شوند که آن را در دستور کار قرار دادیم و شاید تا پایان سال آنهایی را که امکان‌پذیر است از سطح کشور جمع‌آوری کنیم. وی تاکید کرد: بخش بعدی که در دستور کار است جمع‌آوری بخاری‌های گازی غیراستاندارد است. رخشانی‌مهر گفت: بر اساس طرح آجر به آجر، ما خیلی به دنبال اعداد و رقم تعهد اعتبارات نیستیم، بلکه به دنبال آن هستیم که تعداد بیشتری از مردم را درگیر موضوع مدرسه‌سازی کنیم، یعنی اگر تا به امروز ۳۰ هزار خیر رقم 1500 میلیاردتومان را متعهد شدند، ما به دنبال آن هستیم که 100 هزار خیر داشته باشیم. 

Page Generated in 0/0063 sec