printlogo


کد خبر: 221760تاریخ: 1399/4/23 00:00
در دهمین جلسه دادگاه ابعاد جدیدی از شیوه پولشویی اکبر طبری از سوی نماینده دادستان اعلام شد
استاد پولشویی!

گروه سیاسی: دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و دیگر متهمان به ریاست قاضی ‌بابایی برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، در جلسه دیروز دادگاه، نماینده دادستان به جعل سند توسط طبری اشاره کرد و گفت: وکیل متهم طبری درباره ۵ فقره جعل گفتند ایرادی نداشته که وی به جای خانمش انگشت ‌زده است؛ اولا جعل از جرائم سلب آسایش است، ثانیا جعل در سند رسمی است و نکته مهم‌تر آنکه طبری برای اینکه شناسایی نشود یک بار با انگشت راست و بار دیگر با انگشت کوچک انگشت ‌زده است. آیا این اقدام اسناد رسمی کشور را بی‌اعتبار نمی‌کند؟ چرا طبری در راستای اقدامات خود به صورت قانونی اقدام نکرد؟ چون هدفش پولشویی بود. وکیل متهم طبری می‌گوید: در بزه جعل عنصر مادی محقق نشده است، که باید گفت عنصر مادی که محقق است و او به جای خانمش انگشت ‌زده است. 
نماینده دادستان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ارتباط طبری با نیاز آذری بیان کرد: قبل از سال ۹۰، طبری یک میلیارد تومان به نیاز آذری داده است تا آقای نیاز آذری کار کرده و سود آن را به آقای طبری بدهد. زمانی که طبری تفهیم اتهام شد، اعلام کرد یک ملک بابلسر را از نیاز آذری جهت تسویه‌حساب برای آن یک میلیارد تومان گرفته است که ابتدا منطقی به نظر می‌آمد اما بعد از آنکه حساب‌ها را بررسی کردیم، متوجه شدیم نیاز آذری در ۱۵ فقره ماهی ۳۶ میلیون تومان به طبری داده است، لذا ملک بابلسر موضوعیتی برای تسویه‌حساب ندارد. 
در ادامه جلسه دادگاه، هنرور دیگر متهم پرونده در جایگاه قرار گرفت. 
قاضی خطاب به متهم گفت: جعل در دفترخانه شما بوده است، شما از کدام اثر انگشت در ذیل اسنادتان استفاده می‌کنید؟
متهم پاسخ داد: عرف است که از انگشت سبابه استفاده کنیم. قاضی خطاب به متهم گفت: چرا طبری به جای همسرش از اثر انگشت کوچک استفاده کرده است؟متهم پاسخ داد: اثر انگشت منع خاصی ندارد. قاضی خطاب به این متهم گفت: شما چرا به طبری اجازه دادید به جای همسرش امضا کند. 
متهم پاسخ داد: وکالت‌نامه داشته است. قاضی خطاب به متهم گفت: شما که وکالت‌نامه را ندیده‌اید. متهم پاسخ داد: از وجود وکالت‌نامه اطلاع داشتم، او به من اصرار کرد و من هم پذیرفتم.  قاضی خطاب به متهم گفت: در این باره کارمند شما گفته طبری با لحن دستوری گفته است از اثر انگشت من استفاده کنید و بنا بر اظهارات خودتان وکالت‌نامه‌ای ارائه نکرده بود. 
نماینده دادستان در ادامه گفت: آقای هنرور خودتان اظهار داشتید که در قبال درخواست طبری مقاومت کردید اما طبری گفته زنگ می‌زنم دفترخانه را ببندند. در ادامه نماینده دادستان گفت: آقای هنرور! سوال ما این است شما در یک مورد قید وکالت طبری را اشتباه نوشتید اما آیا این اشتباه در هر ۵ فقره وکالت‌نامه تکرار شد؟ ضمنا هیچ قانونی به شما اجازه نمی‌دهد یک بار از دست راست، یک بار از انگشت کوچک و یک بار با انگشت دیگر از مراجعه‌کننده اثر انگشت بگیرید. 
در ادامه جلسه دادگاه، قاضی خطاب به وکیل هنرور گفت در جایگاه قرار گیرد. وکیل هنرور گفت: موضوع اتهام موکلم تعداد ۵ فقره وکالت‌نامه است که اولا کاری است، یعنی هیچ‌گونه نقل و انتقالی که جنبه مالی در آن باشد انجام نشده است، ثانیا مدت این وکالت‌نامه‌ها ۳-۲ ماهه بوده است. 
وکیل هنرور گفت: البته باید در این وکالت‌نامه‌های تنظیمی واژه «به موجب» یا «به استناد» قید می‌شد اما گاهی این اشتباه پیش می‌آید. 
وکیل متهم هنرور ادامه داد: جعل به قصد و نیت نیاز دارد و طبری چه قصد اضراری به خانمش داشته است؟
قاضی گفت: در جعل اسناد رسمی ضرر اجتماعی ملاک است. 
قاضی ‌بابایی در پایان با اعلام ختم جلسه دادگاه گفت: تاریخ جلسه بعدی دادگاه متعاقبا اعلام می‌شود. 

Page Generated in 0/0051 sec