printlogo


کد خبر: 221761تاریخ: 1399/4/23 00:00
اخبار

ابلاغ پیام تسلیت فرمانده کل قوا به خانواده مرحوم سرتیپ خلبان صدیق
رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا طی تماس تلفنی با همسر مرحوم سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق، فرمانده اسبق نیروی هوایی، پیام تسلیت مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا دامت‌برکاته را به خانواده آن مرحوم ابلاغ کرد. به گزارش «وطن امروز» به نقل از روابط عمومی ارتش، سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی، رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا در این تماس تلفنی ضمن آرزوی علو درجات برای مرحوم امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق، فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، با ابلاغ سلام و تسلیت مقام معظم رهبری، از سال‌ها مجاهدت، تلاش و فرماندهی مخلصانه امیر صدیق در دوران دفاع‌ مقدس تقدیر و تشکر کرد. وی مرحوم صدیق را فرماندهی انقلابی، لایق و شایسته و خلبانی کم‌نظیر در دوران دفاع‌ مقدس توصیف کرد و از درگاه خداوند منان برای خانواده آن مرحوم صبر و استقامت خواستار شد.
***
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی:
سازشکاران پاسخ دهند نتیجه توافق با آمریکا چه بود؟
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در دیدار یکی از گروه‌های جهادی طلاب، با اشاره به نامه‌های مردم و گلایه از مشکلات معیشتی و نوسان قیمت‌ها در بازار گفت: مردم به ما نامه می‌نویسند و از شرایط گلایه می‌کنند و انتظار دارند ما به مسؤولان تذکر بدهیم، در حالی که رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و علما همواره مسؤولان را به خدمت به مردم توصیه می‌کنند.
وی در ادامه خواستار نظارت جدی بر بازار شد و افزود: به مسؤولان تذکر داده‌ایم که همه مسائل کشور را با تحریم گره نزنند، بیشتر مشکلات داخلی است؛ چنانکه وضعیت امروز بازار و گرانی‌ها به دلیل نبود نظارت است. آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: گاهی خودم برای خرید بیرون می‌روم و می‌بینیم یک کالا در 2 مغازه نزدیک به هم قیمت متفاوتی دارد یا اینکه محصولات کشاورزان زحمتکش را با قیمت بسیار کم می‌خرند و با قیمت بالا به مردم می‌فروشند؛ اینها هیچ کدام ربطی به تحریم ندارد. وی با انتقاد از کسانی که راه نجات کشور را سازش با آمریکا و غرب می‌دانند، گفت: در سال‌های اخیر عده‌ای همواره به دنبال سازش بودند، مگر سازش نکردند؟ آمریکا با این قرارداد رسمی که مورد تایید خودشان بود چه کرد؟ همه چیز را زیر پا گذاشت، اعتماد مجدد به آمریکا و غرب با این خیانت‌ها و بدعهدی‌ها قابل‌پذیرش نیست.
***
سپاه پاسداران از خبرگزاری ایرنا شکایت نکرده است
سردار رمضان‌ شریف در واکنش به اخباری مبنی بر تشکیل پرونده قضایی برای چند مدیر و خبرنگار ایرنا گفت: شکایتی از ایرنا نداشته‌ایم و اخبار کذب منتشره مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. به گزارش «وطن امروز» به نقل از سپاه‌نیوز، در پی انتشار اخباری مشکوک و جهت‌دار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر شکایت سپاه و وزارت اطلاعات از ایرنا و تشکیل پرونده قضایی برای چند مدیر و خبرنگار این خبرگزاری به خاطر انتشار مصاحبه با یکی از مسؤولان ارتش جمهوری اسلامی ایران که با اهداف خاص دستاویز رسانه‌های معاند نیز قرار گرفته است، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رد این ادعا گفت: سپاه در این خصوص شکایتی از ایرنا نداشته است و اخبار منتشرشده در این خصوص کذب بوده و مورد پیگرد قرار خواهد گرفت. سردار شریف تاکید کرد: اینگونه خبر‌سازی‌ها تاثیری در وحدت و اخوت تزلزل‌ناپذیر سپاه و ارتش در صیانت از امنیت و منافع ملی کشور و نیز تعامل این نهاد انقلابی و مقتدر با اصحاب رسانه نخواهد داشت.
***
برد موشک‌های هوانیروز به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید
فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه «امروز هوانیروز در بحث دفاعی و امنیتی و موشک‌های فایر ‌اند فورگت و نقطه‌زن و موشک‌های 5/8 کیلومتر دستاوردهای بسیار خوبی داشته است»، تاکید کرد: ان‌شاءالله بزودی به موشک‌های ۲۰ کیلومتر و ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا خواهیم‌ کرد. به گزاش مهر، امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی ‌ همچنین با بیان اینکه «در هوانیروز بزرگ‌ترین رزمایش شبانه را در تاریکی مطلق به مدت ۶ ساعت انجام دادیم»، افزود: از اقدامات رزمی تا تخلیه مجروح در این رزمایش انجام شد. فرمانده هوانیروز ارتش همچنین با اشاره به ساخت ۴۳۵ نوع قطعه با تعداد ۶ هزار تیراژ در هوانیروز، اظهار کرد: هوانیروز در ۴ نقطه کشور از برادران عزیزمان در ارتش، سپاه و هنگ مرزی در مرزهای کشور پشتیبانی می‌کند. بالگردهای هوانیروز تنها در طول یک‌ شبانه‌روز در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، ۵۰۰ سورتی پرواز انجام دادند. هوانیروز همچنین در جریان آتش‌سوزی‌های زاگرس ۲ هزار نفر نیرو جابه‌جا کرد. هوانیروز همچنین به ۱۸ استان کشور خدمات اورژانس هوایی ارائه می‌دهد.
***
گزارشگر ویژه سازمان ملل:
آمریکا با ترور ژنرال سلیمانی اصل حاکمیت را تحریف کرد
گزارشگر ویژه سازمان ملل تاکید کرد آمریکا در اثبات اینکه ترور ژنرال سلیمانی با هدف دفاع از خود است، شکست خورد. به گزارش تسنیم، اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: آمریکا در اثبات اینکه ترور ژنرال سلیمانی در راستای دفاع از خود است، شکست خورد. وی تاکید کرد: آمریکا با این اقدام اصل حاکمیت را تحریف کرد. گزارشگر ویژه سازمان ملل با اشاره به اتخاذ ابتکار عمل‌های دیپلماتیک پس از ترور سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: نمی‌توان یک مسؤول بلندپایه را در کشوری دیگر به این شکل هدف قرار داد. وی گفت این مسأله نقض اصول مختلف به شمار می‌رود.

Page Generated in 0/0050 sec