printlogo


کد خبر: 221764تاریخ: 1399/4/23 00:00
اخبار

صادرات گاز در اولویت وزارت نفت نیست
مدیرعامل اسبق شرکت صادرات گاز با اشاره به مدیریت زنگنه در موضوع صادرات گاز و تبعات آن برای کشور گفت: تحریم‌های آمریکا عاملی بود که تحت کنترل ما نبود ولی باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی مضاعفی می‌کردیم که نکردیم. در این بین انحلال شرکت ملی صادرات گاز و شکست ماموریت‌های آن و تقسیم آن بین چند شرکت دیگر از جمله اقدامات فاجعه‌بار ما در موعد اعمال تحریم‌ها بود. این اقدامات نشان می‌دهد ما برای مقابله با تحریم‌ها مانند روسیه خودمان را تجهیز نکردیم. نصرت‌الله سیفی تاکید کرد: ما معمولا وقتی موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است شخصا پیگیری می‌کنیم و به کسی محول نمی‌کنیم. اینکه موضوع صادرات گاز از سطح شورای امنیت ملی و حتی از سطح ریاست جمهوری پایین آمده و به شخص وزیر نفت و بعد به مدیرعامل شرکت که در حد معاون وزیر است محول می‌شود، نشان می‌دهد کوچک‌ترین اهمیتی برای این موضوع قائل نیستیم. لذا حوزه صادرات گاز باید سازماندهی مجدد شود و از اولویت بالا برخوردار باشد و مرکز فرماندهی قوی با داشتن اختیارات تام و پاسخگویی، کار را برعهده بگیرد. وی اظهار داشت: در مجموع تا حدودی فشارهای خارجی بر موضوع صادرات گاز ایران موثر بوده است و توانسته برنامه‌های ما را کوچک کند ولی همچنان بخش اعظمی از این ناکامی‌ها به چالش‌های داخلی در زمینه صادرات گاز بازمی‌گردد. در حقیقت در اولویت نبودن صادرات گاز برای دولت و وزارت نفت باعث بسیاری از ناکامی‌ها در این حوزه بوده است.
***
تشکیل یک هلدینگ فراگیر ملی با ۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت
رئیس سازمان بورس از تصمیم جدید شورای عالی بورس مبنی بر انتقال ۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت به یک هلدینگ فراگیر ملی خبر داد و گفت: تمام مشمولان، سهامدار این هلدینگ خواهند شد. حسن قالیباف‌اصل با اظهار این مطلب که حدود ۳۰ میلیون نفر از مشمولان دریافت سهام عدالت روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند، گفت: ۲ بند پایانی آیین‌نامه‌های مربوط به آزادسازی سهام عدالت نیز در جلسه آتی شورای عالی بورس تصویب و نهایی می‌شود اما در جلسه اخیر با توجه به مصوبات شورای عالی بورس و آیین‌نامه‌هایی مربوط، مصوب شد که شرکت‌های سرمایه‌پذیر به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی منتقل شوند. وی افزود: بر این اساس شرکت‌های سرمایه‌پذیر به قیمت‌های یک تیرماه ۹۹، افزایش سرمایه می‌دهند و با این قیمت‌ها به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی منتقل می‌شوند. مصوب شد که بعد از این مرحله، هیأت‌مدیره شرکت‌ها مراحل پذیرش در بورس را طی کنند. در نهایت پس از اتمام پذیرش این شرکت‌ها در بازار سهام، سهام این شرکت‌ها قابلیت معامله خواهد داشت. در نهایت بعد از طی این مراحل افرادی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند درباره فروش سهام عدالت خود تصمیم‌گیری کنند.
***
وراث سهام عدالت، گواهی انحصار ورثه را بگیرند و صبر کنند
سخنگوی سهام عدالت گفت: وراث فعلا گواهی انحصار وراثت را از دادگاه صالحه دریافت کرده و صبر کنند تا ارتباط شرکت سپرده‌گذاری با قوه‌قضائیه به صورت مکانیزه ایجاد شود. حسین فهیمی افزود: طراحی ما به گونه‌ای است که نیاز به هیچ مراجعه حضوری نیست.
***
سقف کارت به کارت از 3 به 6 میلیون تومان در روز افزایش یافت
بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به بانک‌های کشور اعلام کرد: سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون‌بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی، خودپردازها و کیوسک از 3 میلیون تومان در هر شبانه‌روز از مبدأ هر کارت به 6 میلیون تومان افزایش یابد. همچنین سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت‌سازها از 10 میلیون ریال به 30 میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیمکارت انجام‌دهنده تراکنش قابل افزایش است. با توجه به خطرات ناشی از سوء‌استفاده‌های احتمالی در صورت عدم اعمال کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست. در همین راستا، امکان تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت یک سال و تا اطلاع ثانوی بلامانع است.
***
همسان‌سازی ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان و شاغلان همتراز از اول مهر
رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشستی مجازی، اقدامات این سازمان در راستای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و حمایت از کادر درمان را تشریح کرد. محمدباقر نوبخت گفت: جداول مربوط به تعیین شاغل مشابه با همکاری بازنشستگان تهیه و به امضا رسیده است. وی ادامه داد: ظرف یکی دو ماه آینده این تأمین اعتبار از جابه‌جایی ردیف‌های اعتباری انجام خواهد شد. نوبخت با اشاره به جلسات خود با نمایندگان مجلس گفت: مقرر شد جدولی تهیه شود که در آن دریافتی بازنشستگان تا ۹۰درصد شاغلان همتراز همسان‌سازی شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به صدور مجوز استخدام جدید ۳۰۰۰ نیروی شرکتی و قراردادی در وزارت بهداشت که بر اساس درخواست وزیر بهداشت انجام شده است، گفت: پیش از این نیز مجوز استخدام ۳۴۰۰ نفر از کادر درمان به وزارت بهداشت داده شده بود و در این مرحله طی مذاکره‌ای که با وزیر بهداشت انجام شد، مقرر شد استخدام رسمی از میان کادر درمان حاضر در دوران مقابله با کرونا صورت گیرد. نوبخت گفت: طی هفته گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان کارانه پرستاران پرداخت شده است. همچنین از اول مهرماه فوق‌العاده ویژه کادر درمان پرداخت خواهد شد. وی  درباره پاداش بازنشستگان گفت: تا قبل از اول مهر پاداش پایان خدمت همه بازنشستگان لشکری و کشوری سال ۱۳۹۸ پرداخت خواهد شد.

Page Generated in 0/0061 sec