printlogo


کد خبر: 221785تاریخ: 1399/4/24 00:00
شورای صنفی نمایش با کنار کشیدن «شنای پروانه» مخالفت کرد
وضعیت مبهم «شنای پروانه»

تهیه‌کننده «شنای پروانه» در حالی از توقف اکران این فیلم از چهارشنبه 25 تیرماه گفته بود که رئیس شورای صنفی نمایش از مخالفت اعضای این شورا نسبت به تصمیم بحث‌برانگیز   رسول صدرعاملی خبر داد.
به گزارش «وطن امروز»، فیلم سینمایی «شنای پروانه» که در روزهای کرونایی به فروش نسبتا خوبی در سینماها دست پیدا کرده، این روزها با حاشیه‌ای جدید دست و پنجه نرم می‌کند. ماجرا از آنجا شروع شد که رسول صدرعاملی، تهیه‌کننده فیلم «شنای پروانه» در گفت‌وگویی اعلام کرد این فیلم از چهارشنبه ۲۵ تیرماه به احترام کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر با کرونا، متوقف می‌شود. صدرعاملی گفته بود طبق مذاکراتی که با وزارت ارشاد و همچنین اعضای شورای صنفی نمایش داشتم، توقف اکران را مطرح کردیم که مدیران نیز ضمن تشکر از اینکه فیلم را برای بازگشایی سینماها ارائه دادیم، با این درخواست موافقت کردند.  وی درباره دلایل این تصمیم یادآور شد: «در حال رایزنی با وزارت بهداشت بودیم تا شرایطی فراهم کنیم که کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر با کرونا به دعوت ما، رایگان به تماشای فیلم بنشینند و حالا با شرایط پیش آمده، بهتر دیدیم توقف نمایش فیلم را به آنها تقدیم کنیم و امیدوار باشیم در اکران مجدد، این مدافعان سلامت آنقدر فراغت داشته باشند و سرشان خلوت شده باشد که با آرامش به دیدن فیلم بیایند که امیدوارم این فرصت بعد از دهه اول محرم فراهم شود».
اما این تصمیم رسول صدرعاملی در حالی رسانه‌ای شد که طبق نظام‌نامه اکران سال ۹۹، تصمیم‌گیری درباره آغاز و پایان اکران یک فیلم در حیطه اختیارات شورای صنفی نمایش است؛ شورایی که در میان مصوبات جدیدش خبری از توقف اکران «شنای پروانه» نبود. مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش در این باره به مهر گفت: ما 3 هفته هم به «شنای پروانه» امتیاز دادیم و گفتیم این هفته‌های نمایش محاسبه نمی‌شود اما هفته‌های نمایش باقی فیلم‌ها حساب می‌شود. نمی‌دانم دلیل این تصمیم چه بود؟ اما توصیه ما به آقای صدرعاملی و بقیه صاحبان فیلم این بود که به ادامه اکران بپردازند. 
وی گفت: در حال حاضر تمام سینماهای کشور به توصیه‌های پزشکی عمل و پروتکل‌ها را بخوبی رعایت می‌کنند. مدیریت سینما با رعایت 100 درصد پروتکل‌های بهداشتی به کار ادامه می‌دهد. من فکر نمی‌کنم کادر درمان دوست داشته باشند سینماها تعطیل شود بلکه آنها همواره به رعایت پروتکل‌ها تاکید می‌کنند. 
شایسته در پایان گفت: شاید تهیه‌کننده «شنای پروانه» تصمیم‌شان عوض شود. توصیه من به صدرعاملی این است که به خاطر سینما اکران را ادامه دهند.

Page Generated in 0/0061 sec