printlogo


کد خبر: 221788تاریخ: 1399/4/24 00:00
تأسیسات نفتی و پایگاه‌های نظامی سعودی با موشک‌‌های بالستیک و پهپادهای یمنی هدف قرار گرفت
حمله به پاتریوت‌های عاریه‌ای سعودی

جنگ یمن با نبرد جنگنده‌های سعودی و کلاشنیکف‌های یمنی شروع شد و حالا مجاهدان یمنی نه فقط ضعیف‌تر نشده‌اند، بلکه به صورت نقطه‌ای هر کجای خاک عربستان را که اراده می‌کنند با موشک‌های بالستیک هدف قرار می‌دهند. در عوض عربستان سعودی که خود را در باتلاقی بزرگ یافته، چاره‌ای جز داستان‌سرایی و متهم کردن دیگر کشورها از جمله ایران به تجهیز موشکی یمنی‌ها ندارد. جالب‌تر آنکه حتی تجهیز مناطق حساس عربستان به سامانه‌های پاتریوت هم نتوانسته دردی از سعودی‌ها درمان کند. 
روز گذشته برای یمنی‌ها روز بزرگی بود؛ تأسیسات نفتی عربستان یا به عبارت دیگر گاوصندوق جنگ یمن و چند پایگاه نظامی این کشور به صورت همزمان با موشک‌های بالستیک یمنی هدف قرار گرفت. سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در اطلاعیه‌ای به شرح عملیات وسیع بامداد دیروز علیه تأسیسات نفتی و مواضع نظامی عربستان سعودی پرداخت. به نوشته وبگاه المسیره، وی گفت: نیروهای مسلح یمن در یک عملیات وسیع، تعدادی از پایگاه‌ها و تأسیسات حیاتی و نظامی دشمن سعودی را در مناطق جیزان، نجران و عسیر در جنوب عربستان هدف قرار دادند. در این حملات که به وسیله موشک‌های بالستیک و پهپادهای تهاجمی انجام شد، آشیانه جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه خمیس مشیط و فرودگاه‌های ابها، جیزان و نجران هدف قرار گرفت. همچنین به گفته این مقام نظامی یمن، تأسیسات بزرگ نفتی در منطقه صنعتی جیزان به دقت در هم کوبیده شد. به گفته یحیی سریع، این حملات در پاسخ به جنایت‌های دشمن که آخرین آن جنایت استان حجه بود و ادامه محاصره و همچنین همزمان با سالروز جنایت تنومه انجام شد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه از حمله به پایگاه نظامی تداوین در استان مأرب هنگام نشست فرماندهان سعودی با عناصر وابسته به دولت مستعفی خبر داد و گفت در این حمله ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. یحیی سریع با تأکید بر ادامه دفاع مشروع گفت این حملات تا تحقق آزادی و استقلال یمن انجام خواهد شد و نیروهای مسلح یمن تردیدی در اجرای عملیات‌های «دردناک» در آینده نیز نخواهند داشت.
 
* اعتراض مزدوران سعودی
در همین حال پایگاه خبری شبکه روسیا‌الیوم دیروز گزارش داد ده‌ها نظامی در اعتراض به حقوق عقب افتاده خود در مقابل مقر ائتلاف سعودی در «عدن» (جنوب یمن) تجمع کردند. در این گزارش آمده است معترضان با بر پا کردن چادر مقابل دروازه ورودی مقر ائتلاف سعودی در عدن تحصن کردند. این اعتراضات پس از آن انجام شد که عربستان سعودی، پیش‌تر اعلام کرده بود با توجه به بحران مالی این کشور که در نتیجه کاهش قیمت نفت، ویروس کرونا و ادامه جنگ یمن به وجود آمده است، سیاست ریاضت اقتصادی را در پیش خواهد گرفت.
 
* ادامه حملات متجاوزان سعودی به یمن
حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به منطقه وشحه در استان حجه یمن موجب شهادت ۱۰ زن و کودک شد. گروه‌های امداد بعد از این حملات 2 زخمی را از زیر آوار خارج کرد‌ند. ساکنان این منطقه از این جنایت هولناک شوکه شده‌اند. جنگنده‌های سعودی مناطق دیگری در استان‌های مأرب، مجزر، صرواح العبدیه و سفیان، همچنین چند بار استان‌های عمران و الجوف را بمباران کردند. متجاوزان مناطق مسکونی یمن را به تلافی شکست در جبهه‌های جنگ بمباران می‌کنند. این جنایت ضدملت یمن پس از سفر فرستاده سازمان ملل به سعودی برای برقراری آتش‌بس انجام شد.

Page Generated in 0/0057 sec