printlogo


کد خبر: 221805تاریخ: 1399/4/24 00:00
اخبار

حمایت 1500 چهره برجسته پزشکی از سخنان رهبر انقلاب
جمعی از چهره‌ها و نخبگان جامعه پزشکی کشور در تقدیر از فرمایشات روز یکشنبه مقام معظم رهبری، بیانیه صادر کردند. به گزارش فارس، 1500 نفر از چهره‌ها و نخبگان جامعه پزشکی کشور در تقدیر از فرمایشات روز یکشنبه مقام معظم رهبری بیانیه صادر کردند.
متن این بیانیه به شرح ذیل است:
مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دامت برکاته، بیانات گهربار حضرتعالی در دیدار نمایندگان مجلس را که سراسر لطف، حکمت و دغدغه و دردمندی بود، به جان و دل شنیدیم و چون همیشه بر آستان کبریایی ذات باری‌تعالی، پیشانی شکر ساییدیم که کشور و امت اسلامی را چون شمایی راهبر و کشتی‌بان است. اکنون که پس از یک دوره سخت و طاقت‌فرسای کنترل نسبی بیماری کرونا، بار دیگر با موج سنگین‌تر این همه‌گیری مواجه شده‌ایم و دردمندانه و سوگوارانه، همه‌روزه مرگ تعدادی از هموطنان‌مان را شاهد هستیم، علی‌رغم فشار بسیار زیاد و طاقت‌فرسا، بار دیگر به حضرتعالی و مردم شریف و عزیز کشورمان اطمینان می‌دهیم که تا آخرین نفس و رمق، در راه حفظ سلامتی مردم و مبارزه با این ویروس منحوس، از پای ننشینیم و دست از تلاش و مجاهدت چه در عرصه پیشگیری و درمان و چه در عرصه تحقیقات و پژوهش برنداریم و همگام با مسؤولان خدوم عرصه بهداشت و درمان کشور تلاش خواهیم کرد غبار غم را از چهره کشور عزیز و رهبر عزیز‌تر از جان‌مان بزداییم.
***
۲ قصور شهرداری در حادثه کلینیک سینا مهر
عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به ۲ قصور شهرداری در وقوع حادثه کلینیک سینا مهر،‌گفت: پرونده این حادثه در کمیته ویژه شورا به صورت کامل در دست بررسی است. زهرا نژادبهرام، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران درباره پرونده حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا مهر اظهار داشت: ‌پرونده این حادثه در کمیته ویژه‌ای که در شورای شهر تشکیل شده در حال بررسی است و منتظر نتیجه قطعی این کمیته جهت تصمیم‌گیری هستیم. وی با اشاره به اینکه همه مدارک مربوط به این حادثه و ابعاد آن توسط کمیته ویژه شورای شهر در حال جمع‌آوری است، گفت: به نظرم ۲ قصور مشخص توسط شهرداری در این زمینه وجود دارد. عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: اجرا نکردن رأی کمیسیون ماده 100 و پیگیری  نشدن تذکرها و اخطارها ۲ قصوری است که شهرداری انجام داده و در کنار سایر علل، سبب وقوع حادثه کلینیک سینا مهر شده است. نژادبهرام در پاسخ به این پرسش فارس که آیا در صورت مشخص شدن سهم قصور شهرداری در حادثه کلینیک سینا مهر شهردار منطقه برکنار می‌شود؟ گفت:‌ تصمیم در این زمینه توسط کمیته ویژه شورای شهر اتخاذ می‌شود و اگر ادله کافی و پاسخ قانع‌کننده توسط شهرداری ارائه نشود قطعا پرونده مراحل قانونی خود را طی خواهد کرد. وی گفت:‌ علاوه بر بررسی پرونده کلینیک سینا مهر در شورای شهر تهران، این پرونده و قصور احتمالی وزارت کار و وزارت بهداشت نیز توسط مراجع ذی‌صلاح در حال بررسی بوده و مجلس هم پیگیر این قضیه است.
***
سرطان سینه در کمین زنان سیگاری
متخصص سرطان‌شناس (آنکولوژیست) گفت مصرف سیگار در زنان باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها خواهد شد. مرضیه‌‌سادات ناصری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سیگار دارای ترکیبات مواد شیمیایی است که جذب بدن شده و سلامت زنان را به خطر می‌اندازد. وی با بیان اینکه استفاده از هورمون‌درمانی (به عنوان درمانی برای مشکلات یائسگی) باعث بروز سرطان سینه می‌شود، اظهار داشت: در حالی که هورمون‌درمانی برای سلامت استخوان‌ها خوب است نباید در این نوع درمان زیاده‌روی شود و نوشیدن الکل ممکن است میزان هورمون‌های زنانه را تغییر دهد و باعث بروز سرطان سینه شود. ناصری با اشاره به رشد ۶ درصدی تعداد مبتلایان به سرطان سینه طی سال گذشته در کشور ادامه داد: آگاه‌سازی درباره عوامل ایجاد و ابعاد مختلف سرطان سینه و پیشگیری از ابتلا به آن امری مهم است، زیرا مصرف سیگار یا سایر عوامل محیطی غیر از وراثت که حدود ۵ تا ۱۰ درصد از موارد ابتلا به این سرطان با جهش‌های ژن منتقل شده از نسل‌های یک خانواده مرتبط است، سلامت زنان ایرانی را به خطر انداخته است. به گفته ناصری، رژیم غذایی ناسالم، مصرف مشروبات الکلی، کشیدن سیگار، استفاده زیاد از غذاهای چرب، چاقی، برخورد با اشعه، کار در کارخانجات تولید محصولات شیمیایی و آرایشی و بهداشتی، افزایش سن، ژنتیک و داشتن سابقه این بیماری در خانواده احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد. وی افزود: در گذشته سرطان سینه در زنانی مشاهده می‌شد که ۵۰ سال و بالاتر داشتند ولی امروزه با توجه به افزایش مصرف سیگار و سبک زندگی نادرست، این بیماری در زنان جوان بیشتر مشاهده می‌شود.

Page Generated in 0/0183 sec