printlogo


کد خبر: 221817تاریخ: 1399/4/24 00:00
اخبار

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت
عیسی جعفری، نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی به دلیل ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت. این نماینده که چندی پیش به «کووید- 19» مبتلا شده بود و در قرنطینه به ‌سر می‌برد، به علت تشدید بیماری دعوت حق را لبیک گفت.
در همین زمینه سیداسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با فارس، گفت: برای ۵ نماینده فوت‌شده، رد اعتبار و ابطال انتخاباتی در انتخابات ۱۴۰۰ رأی‌گیری می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به در‌گذشت سرکار خانم رهبر از حوزه انتخابیه تهران، عیسی جعفری نماینده بهار و کبودرآهنگ و محمدعلی رمضانی‌دستک نماینده مردم آستانه اشرفیه و همچنین رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون از حوزه انتخابیه گچساران و ابطال انتخابات حوزه انتخابیه تفرش، فراهان  و آشتیان به دلیل مشکل مدرک تحصیلی سینا کمالخانی، ۵ کرسی در مجلس یازدهم خالی مانده است.
***
ترور ژنرال سلیمانی نشان داد جهان چقدر به بحران نزدیک شده است
«اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه، اظهار داشت ترور ژنرال قاسم سلیمانی نشان داد «جهان چقدر به یک بحران بزرگ و مرگبار نزدیک شده است». وی در گفت‌وگو با الجزیره گفت: پهپادها در فصل مشترک عملیات ضدتروریسم و جنگ‌های به اصطلاح متعارف قرار دارند. اغوا و وسوسه پهپادهای مسلح برای سیاستمداران و نظامیان به خاطر کارآمدی، دقت، قدرت انطباق، پذیرش و انکار استفاده از آنهاست و روی یک افسانه خطرناک استوار است. طبق این افسانه است که استفاده از پهپاد نوعی حمله و عمل جراحی تلقی می‌شود. دلیل دیگر این است که جنگ‌ها شاید بدون خونریزی و بدون درد شوند، چرا که با توسل به پهپادها امکان ایجاد خشونت از راه دور و بدون دادن هیچ تلفات واقعی میسر می‌شود. پهپادها امکان مزیت نامتقارن بسیار بی‌سابقه‌ای به استفاده‌کنندگان از آنها می‌دهد و آسیب محدودی خواهد داشت. گزارشگر ویژه سازمان ملل در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به عملیات تروریستی دولت آمریکا افزود: کشتن ژنرال سلیمانی نشان می‌دهد جهان چقدر به یک بحران بزرگ و مرگبار نزدیک شده است و باید به همه ما یک هشدار واضح باشد. جامعه بین‌الملل اکنون با این چشم‌انداز واقعی روبه‌رو است که کشورها شاید از منظر «استراتژیک» دست به انتخاب حذف فیزیکی مقام‌های نظامی ارشد در خارج از چارچوب یک جنگ «شناخته‌شده و مرسوم» بزنند و تلاش کنند چنین کشتاری را با استناد به «تروریست» خواندن هر کسی که تهدیدی بالقوه باشد یا در آینده تهدید شود، توجیه کنند. به طور کلی‌تر، استفاده از پهپادها نمایانگر یک مسابقه تسلیحاتی است که خطرات فوق‌العاده‌ای برای همگان دارد. چنین مسابقه‌ای در بحبوحه حملات مداوم و مکرر علیه اصول ابتدایی انسانیت انجام می‌شود، مدارس و بیمارستان‌ها به طور مداوم توسط طرف‌های درگیر در یک تخاصم هدف قرار گرفته می‌شوند، به حامیان حقوق بشر، خبرنگاران و مخالفان تبعید شده حمله می‌شود و آنها در خارج هم امنیت ندارند و همچنان مورد تهدید و آزار قرار می‌گیرند و گاه کشته می‌شوند.
***
کنایه سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه ناو آمریکایی
سخنگوی وزارت امور خارجه سند همکاری ۲۵ساله ایران و چین را یک نقشه راه خواند که باید چکش‌کاری شود و تصریح کرد: این سند هنوز در حال مذاکره است و تعهدی هم در آن نیست و بعد از نهایی شدن در اختیار افکار عمومی قرار می‌گیرد. سیدعباس موسوی ادامه داد: قطعا سند اگر نهایی شود در اختیار افکار عمومی قرار می‌گیرد، این جوسازی‌ها فقط برای مختل کردن این سند و همکاری راهبردی 2 کشور است و هیچ دلیل دیگری ندارد و هرگونه پرداختن اضافی به این موضوع به دشمنان ملت ایران و آنهایی که خواستار رابطه خوب ایران با دنیا نیستند، کمک می‌کند. وی افزود: اینها یک چارچوب‌هایی است که باید انجام شود؛ این سند طرفینی دارد. حتما با تایید طرف چینی و بعد از نهایی شدن اعلام می‌شود. این فعلا پیشنهادات طرف ما بوده و بعد از نهایی شدن، قطعا افکار عمومی در جریان این سند و حتی سندهای دیگری که لازم باشد قرار خواهند گرفت. موسوی درباره آتش‌سوزی در عرشه ناو آمریکایی در سن‌دیگو نیز گفت: آتش‌سوزی ناو خیلی به ما ارتباطی پیدا نمی‌‌کند. جالب است ناوهای آمریکایی چه زود آتش می‌گیرند. اخبار را پیگیری کنید که یوزپلنگان آمریکایی مسؤولیت آن را برعهده نگرفتند؟!
***
صدور کیفرخواست شهیندخت مولاوردی با 3 عنوان اتهامی
«شهیندخت مولاوردی» معاون جنجالی، پرحاشیه و سابق رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با شکایت دستگاه امنیتی و انتظامی کشور با 3 عنوان اتهامی در دادسرای فرهنگ و رسانه مجرم شناخته شد و کیفرخواست نامبرده صادر و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد. مولاوردی با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی(ماده 500)، تشویق به فساد و فحشا و فراهم کردن موجبات آن (ماده 639) و در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی‌شده با هدف بر هم زدن امنیت کشور (ماده 505 قانون مجازات اسلامی) مجرم شناخته شد. مجازات مرتکبان جرائم مندرج در مواد 505 و 639 قانون مجازات اسلامی تا 10 سال حبس در نظر گرفته شده است.

Page Generated in 0/0245 sec