printlogo


کد خبر: 221822تاریخ: 1399/4/24 00:00
نماینده نیویورک: مردم برای سیر کردن کودکان‌شان نان می‌دزدند
بینوایان نیویورک

گروه بین‌الملل:  انگار ماجرای بینوایان در حال تکرار است؛ دزدیدن «نان» برای زنده ماندن. این داستان نه برای سومالی است نه برای یمن، برای کشوری است که مدعی رفاه بی‌حساب مردمانش است.  نیویورک اگر چه یکی از قطب‌های اقتصاد آمریکا و حتی دنیاست اما فشار اقتصادی، رکود و بیکاری چنان به مردمانش فشار آورده که نماینده این شهر از افزایش «نان دزدی» مردم برای سیر کردن شکم‌های‌شان خبر داده است. نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان با اشاره به افزایش جرائم در شهر نیویورک گفت: با توجه به رکورد بالای بیکاری، مردم به دزدیدن نان برای تامین غذای کودکان‌شان روی آورده‌اند. الکساندریا اوکازیو کورتز، نماینده زن دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کرد: این جهش جرائم در شهر نیویورک دلیلش مردمی مستاصل است که نان می‌دزدند تا غذای کودکان‌شان را تامین کنند. داده‌های پلیس نشان می‌دهد تیراندازی‌ها در نیویورک در ماه گذشته میلادی ۱۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و در حالی که سال قبل ۸۹ مورد تیراندازی بود، امسال ۲۰۵ مورد است اما کورتز این پرسش را مطرح کرد: آیا فکر می‌کنیم این ربطی به این حقیقت دارد که در آمریکا هم‌اکنون رکورد بالای بیکاری وجود دارد؟ او ادامه داد: این حقیقت که مردم در یک رکود اقتصادی بی‌سابقه از زمان «رکود بزرگ» تاکنون به سر می‌برند نیز به آن ربط دارد. نماینده کنگره آمریکا در پاسخ به سوالی درباره روند افزایش جرم و جنایت گفت: شاید ربط آن به این حقیقت است که مردم اجاره‌های‌شان را نمی‌توانند پرداخت کنند و نگران پرداخت اجاره خود هستند. وی افزود: بنابراین آنها در حالی که نیاز به تامین غذای فرزندان‌شان دارند و پولی برای آن ندارند، از خانه بیرون می‌آیند و احساس می‌کنند باید به دزدیدن نان از مغازه‌ها روی آورند یا گرسنه بمانند. 
 
* لشکر گرسنگان نیویورکی
چند روز پیش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت: از زمان شیوع ویروس کرونا در شهر نیویورک، شمار شهروندانی که امنیت غذایی نداشته‌اند ۲ برابر شده و به حدود ۲ میلیون نفر رسیده‌ است. نیویورک‌تایمز نوشته است: مقامات برخی نهادهای غیرسودآور در نیویورک، هدف نهادهای خود را تهیه و توزیع وعده‌های غذایی قرار داده‌اند. افرادی که برای این منظور در تلاشند، با تماس‌های تلفنی خواستار مبالغ اهدا شده هستند و کارکنانی را برای این منظور هدایت می‌کنند و در حال افزایش گروه‌هایی از داوطلبان هستند. نیویورک‌تایمز همچنین نوشته است: این افراد شامل تکنیسین‌های سینماها و کشیش‌های کلیساها هستند. تعطیلی مشاغل در آمریکا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای دریافت بسته‌های کمکی را با افزایش شدیدی مواجه کرده است. روزنامه گاردین اواسط خردادماه گزارش داده بود طبق نتایج تحقیقات سازمان فیدینگ آمریکا در سال جاری میلادی، شمار افرادی که در کشور آمریکا قادر به تأمین مواد غذایی خانواده‌های خود نیستند، رکورد جدیدی را ثبت کرده است. بر همین اساس، ۱۸ میلیون کودک (یک چهارم کودکان آمریکایی) در سال ۲۰۲۰ ممکن است نیاز به کمک غذایی پیدا کنند که نسبت به سال ۲۰۱۸ با ۶۳ درصد افزایش همراه است. بر اساس این گزارش به طور کلی حدود ۵۴ میلیون نفر در سراسر آمریکا ممکن است بدون دریافت کمک با گرسنگی مواجه شوند. این در حالی است که این کشور حتی پیش از شیوع ویروس کرونا نیز با بحران عدم امنیت غذایی مواجه بوده و دستکم ۳۷ میلیون نفر دسترسی دائم به مواد غذایی نداشتند. 
 
* آمار فقر در آمریکا
بر اساس آمار سال 2018 میلادی، نرخ رسمی فقر در ایالات‌متحده آمریکا 7/12 درصد بوده است و بنا بر گزارش مرکز پژوهش‌های فقر دانشگاه کالیفرنیا در سال 2016، این نرخ 3/13 درصد بوده است. طبق این گزارش 43 میلیون آمریکایی در فقر زندگی می‌کنند که بیش از 18 میلیون نفر از این تعداد دچار فقر «شدید» هستند؛ یعنی درآمد آنها 50 درصد از خط فقر نیز کمتر است.

Page Generated in 0/0057 sec