printlogo


کد خبر: 221878تاریخ: 1399/4/26 00:00
طراح و مجری «ایران بانو» در گفت‌وگو با «وطن امروز» از دغدغه‌های این برنامه گفت
روایتی از مادران موفق جامعه

عباس اسماعیل‌گل: مدت‌ها بود خلأ برنامه‌ای با محوریت زنان برای نمایش جایگاه ویژه همسران، مادران و زنان جامعه ایرانی در تلویزیون احساس می‌شد. از سویی مباحث مربوط به زنان در اولویت امور ساختاری و اجتماعی قرار دارد و برنامه «ایران‌بانو» به همین خاطر از سوی گروه خانواده شبکه 2 سیما چند روزی است روی آنتن رفته است. این برنامه پرداختن به زنان و مادران موفق ایران را محور اصلی‌اش قرار داده است؛ جایی که حفظ ارزش خانواده، الگوهای زنان مسلمان و جایگاه ویژه بانوان ایرانی، سرمنزل مقصود «ایران‌بانو» خواهد بود. 
در این برنامه گفت‌وگومحور، مجری‌کارشناس با میهمانان برنامه که از نخبگان و فعالان حوزه زنان با تخصص‌های مختلف هستند وارد گفت‌وگو می‌شود که در رابطه با اهمیت نقش همسری و مادری و حضور اجتماعی زنانی است که زندگی‌شان قصه‌های شنیدنی برای مخاطب دارد. 
تاکنون 3 قسمت از این برنامه روی آنتن شبکه 2 سیما رفته است و به همین بهانه با فاطمه محمدی، مجری و طراح «ایران‌بانو» به گفت‌وگو نشستیم. محمدی درباره موضوعات اصلی «ایران‌بانو» گفت: معرفی الگوهای زنان مسلمان، حفظ ارزش‌های‌ خانواده و به تصویر کشیدن جایگاه پراهمیت زن در کانون خانواده، پرداختن به مشکلاتی که به صورت مشترک برای زنان در جامعه وجود دارد، نشان دادن چهره زن از منظر اسلام، به تصویر کشیدن زنان موفق برای الگوسازی و لذت مادر شدن از موضوعات اصلی برنامه محسوب می‌شود. وی ادامه داد: هدف از ساخت این برنامه تلویزیونی، بررسی نقش زن در سلامت روانی جامعه و خانواده است. با توجه به نقش حساس زن در موفقیت یا شکست خانواده و جامعه و توجه به نیازهای روانی، عاطفی، جسمانی و معنوی زنان، در «ایران‌بانو» به نقش زن در تمام این ابعاد پرداخته می‌شود. محمدی خاطرنشان کرد: از آنجا که محتوامحوری از ویژگی‌های خاص این برنامه است، حدود 3 سال کار پژوهشی برای «ایران‌بانو» انجام شده است تا برنامه با بیشترین کیفیت ممکن به تولید برسد. 
وی درباره میهمان‌های این برنامه گفت: نخستین ویژگی مشترک میهمان‌ها مادر بودن آنهاست؛ مادران خانه‌دار یا شاغلی که در حوزه‌های مختلف مؤثر و موفق بوده‌اند که در میان آنها چهره‌های سرشناسی چون وزیر سابق هم حضور دارد. محمدی گفت: فصل اول «ایران‌بانو» 15 قسمت است اما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این برنامه تا پایان سال هم روی آنتن خواهد رفت و حتی در ماه‌های محرم و صفر هم برنامه پخش خواهد شد. 
وی درباره ویژگی‌های برنامه در ماه‌های محرم و صفر گفت: از آنجا که «ایران‌بانو» برنامه‌ای مناسبتی نیست به لحاظ محتوایی در این ماه‌ها تغییرات خاصی نخواهد داشت اما به لحاظ دکور و پخش آیتم‌ها سعی خواهد شد فضایی متناسب با این ایام عزیز را برای مخاطبان به تصویر بکشانیم. 
مجری و طراح «ایران‌بانو» در ادامه گفت: جای خالی برنامه‌ای با محوریت معرفی مادران موفق بشدت در رسانه ملی احساس می‌شد که خدا را شکر برنامه «ایران‌بانو» به عنوان خط‌شکن روی آنتن رفته است و گویا در ادامه این مسیر سایر شبکه‌های صداوسیما هم در حوزه برنامه‌سازی دست به کار شده‌اند تا بزودی برنامه‌هایی را با محوریت بانوان موفق روی آنتن ببرند. وی در پایان درباره تأثیرات کرونا بر موضوعات برخی قسمت‌های برنامه گفت: در همین راستا مستندهایی درباره بانوان جهادگر در دست تهیه داریم که بزودی در قالب برنامه پخش خواهد شد، همچنین برنامه‌هایی را با حضور بانوان جهادگر کادر درمان در دست تهیه و تولید خواهیم داشت تا فداکاری‌های این جهادگران را بخوبی به تصویر بکشیم. گفتنی است، خبرگزاری تسنیم مجری طرح «ایران‌بانو» و سجاد شیرافکن، تهیه‌کننده برنامه جدید شبکه 2 سیما است که روزهای یکشنبه هر هفته ساعت 19:50 روی آنتن خواهد رفت و همچنین این احتمال می‌رود با ادامه پخش در ایام محرم و صفر، تعداد روزهای پخش این برنامه به 3 روز در هفته افزایش یابد.

Page Generated in 0/0056 sec