printlogo


کد خبر: 221884تاریخ: 1399/4/26 00:00
رضایت ۸۰ درصدی مصرف‌کنندگان از نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی
برگزاری مجازی نمایشگاه ایران‌نوشت

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی از برگزاری نمایشگاه «ایران‌نوشت» به صورت مجازی خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، افزایش قیمت تولید و عرضه نوشت‌افزار در یکی دو سال اخیر هم تبدیل به دغدغه فعالان این عرصه شده و هم دغدغه مصرف‌کنندگان آن. این دغدغه امسال با توجه به شرایط کرونایی پیش‌آمده و پیامدهای آن، بیشتر هم شده است، بویژه حالا که نه شرایط برگزاری نمایشگاهی از جنس «ایران نوشت» هست که بتوان با آن محصولاتی ارزان‌تر به مصرف‌کنندگان عرضه کرد و نه تولیدکنندگان شرایط اقتصادی خوبی دارند که بتوانند با کاهش چشمگیر فروش به واسطه کرونا ادامه حیات دهند.
با این همه اما تولیدکنندگان ‌این حوزه بیکار نماندند و سعی کردند خلأ ایجاد‌شده را با روش‌های ابتکاری پر کنند. بر اساس گفت‌وگوی محمد یقینی، مدیرعامل جدید مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی با تسنیم، نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی امسال به شکل مجازی و به صورت سراسری از طریق فروشگاه‌های اینترنتی و محلی برگزار می‌شود. این جشنواره از 18 مرداد افتتاح خواهد شد و تا 31 شهریور‌ماه ادامه خواهد داشت. امسال چون نمایشگاه به صورت غیرحضوری فعالیت می‌کند، زمان برگزاری آن نیز افزایش یافته است.
مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی درباره تأثیر عدم برگزاری نمایشگاه نوشت‌افزار به صورت حضوری بر میزان فروش تولیدکنندگان اظهار کرد: «نمایشگاه حضوری برای تولیدکنندگان بیشتر از آنکه بعد اقتصادی داشته باشد، کار رسانه‌ای و ذائقه‌سازی است. اگر نمایشگاه مجازی بخوبی برگزار شود، می‌تواند در هر 2 بخش اقتصادی و فرهنگی تأثیرگذار باشد. کار تولیدکننده این نیست که داخل نمایشگاه غرفه‌ای بزند و محصولات خود را بفروشد، کار تولیدکننده این است که کالای خود را به صورت انبوه تولید کند و آن را به کانال توزیع برساند. در نمایشگاه امسال سعی کردیم فروشگاه‌های محلی و اینترنتی را که به سیستم توزیع اصولی در کشور نزدیک‌ترند، درگیر کنیم. تقریبا عموم بازاریان این تصور را داشتند که نوشت‌افزار ایرانی ممکن است فروش نداشته باشد و اگر کاراکتر غربی را تهیه کنند، حتما خریدار دارد، به همین دلیل برخی معتقد بودند نباید روی کالای ایرانی تمرکز و ریسک کرد. این تصور در 3-2 سال گذشته به همت تمام تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی تغییر کرد. توزیع این کالاها در فروشگاه‌های محلی سبب می‌شود به این دست از چرخه توزیع هم ثابت شود که نوشت‌افزار ایرانی مشتری دارد. 80 درصد رضایتی که در آمار از مصرف‌کنندگان می‌گویند آمار غلطی نیست و این سیستم بازار تغییر خواهد کرد و دیگر خرید این اقلام ضد ارزش نیست».

Page Generated in 0/0057 sec