printlogo


کد خبر: 221888تاریخ: 1399/4/26 00:00
وزیر سابق خارجه انگلیس:
100 هزار انگلیسی قربانی برده‌داری مدرن هستند

گروه بین‌الملل: ویلیام هیگ، وزیر سابق خارجه انگلیس که پس از وزارت خارجه به اندیشکده عدالت اجتماعی این کشور رفته است، دیروز گزارشی از اوضاع اجتماعی این کشور منتشر کرد که سبب حیرت رسانه‌ها و محافل علمی انگلیس شد. 
وی در اعلام گزارش این اندیشکده نوشت: تعداد قربانیان برده‌داری نوین در این کشور ۱۰ برابر بیشتر از برآوردهای قبلی است و احتمالا رقم واقعی آن حتی از این هم بیشتر می‌شود. در این گزارش تعداد قربانیان برده‌داری نوین در انگلیس دست‌کم ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده است. این رقم خیلی بیشتر از تعداد ۱۰ هزار نفری است که سال ۲۰۱۷ از سوی دولت برآورد شده بود. 
منظور از برده‌داری نوین استفاده سازمان‌یافته از انسان‌ها در جرائمی مثل موضوعات جنسی، کار اجباری، قاچاق انسان، مواد مخدر و... است. ویلیام هیگ در این گزارش نوشت: باور این موضوع برای اکثر مردم سخت است که با گذشت ۲۰۰ سال از لغو برده‌داری به طور رسمی در انگلیس، هنوز جرم وحشتناک به بردگی گرفتن یک انسان دیگر در اینجا گسترده است. هیگ افزود: علت امر این است که برده‌داری نوین از نظر پنهان است، حتی با وجود اینکه تمام اطراف ما را گرفته است. در این گزارش هزینه اجتماعی و اقتصادی برده‌داری نوین 3/3 میلیارد پوند تا 3/4 میلیارد پوند برآورد شده است اما این رقم با در نظر گرفتن ۱۳ هزار قربانی برده‌داری برآورد شده است، به این معنی که رقم واقعی می‌تواند خیلی بیشتر باشد. در این گزارش تاکید شده است: هیچ کس واقعا ابعاد و هزینه‌های واقعی این جرم را نمی‌داند اما برآورد مربوط به یک ابزار تحلیل داده جدید نیروی پلیس ما را به این باور رسانده که احتمالا تعداد این قربانیان در انگلیس دست‌کم ۱۰۰ هزار نفر است و حتی رقم واقعی آنها احتمالا از این هم بیشتر باشد. 
در ادامه این گزارش هشدار داده شده است: این ریسک جدید وجود دارد که کرونا ویروس منجر به جهش برده‌داری نوین و قاچاق انسان شود. در گزارش مذکور آمده است: محرک‌های اصلی برده‌داری نوین شامل فقر و عدم وجود فرصت و دیگر آسیب‌پذیری‌ها تشدید خواهد شد و این منجر به افزایش ریسک استثمار و سوءاستفاده می‌شود. گزارش مذکور در ادامه تاکید کرد: شبکه‌های بی‌رحم تبهکار مشغول بهره‌کشی از افرادی از تمام ملیت‌ها از جمله انگلیسی‌ها هستند. این افراد برای برده‌کشی جنسی و جرائم دیگر مورد استفاده قرار گرفته و اغلب با مواد مخدر و الکل کنترل می‌شوند. 
ویلیام هیگ عنوان کرد: در سراسر کشور ما تعداد زیادی از زنان جوان به زور به بردگی جنسی گرفته می‌شوند. همچنین هزاران مرد جوان درگیر با بدهی، گرفتار کار اجباری می‌شوند که از آن نمی‌توانند رهایی یابند. همچنین صدها کودک نیز در حالی رشد می‌یابند که هرگز تجربه آن آزادی را که مابقی ما از آن بهره‌مند هستیم، نداشته‌اند.

Page Generated in 0/0067 sec