printlogo


کد خبر: 221894تاریخ: 1399/4/26 00:00
اخبار

کمیل قاسمی قهرمان المپیک شد
با تأیید تست دوپینگ نفرات اول و دوم کشتی آزاد سنگین وزن المپیک لندن، کمیته بین‌المللی المپیک رسما کمیل قاسمی و بلال ماخوف روس را مشترکا به عنوان طلایی‌های این وزن معرفی کرد به گزارش ایسنا، سرانجام پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان و با تأیید نهایی تست دوپینگ آرتور تایمازوف ازبک و داوید مادزمانشویلی گرجستانی، نفرات اول و دوم وزن ۱۲۰ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۲ لندن، کمیته بین‌المللی المپیک با به‌روز‌رسانی نتایج این وزن، مدال طلای این رقابت‌ها را مشترکا به نام کمیل قاسمی از ایران و بلال ماخوف روس ثبت کرد. این در حالی است که این انتظار می‌رفت طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی، این مدال تنها به نام کمیل قاسمی ثبت شود اما فدراسیون کشتی چند روز پیش اعلام کرد قانون جدید اتحادیه جهانی تأکید دارد در صورت دوپینگ نفرات اول و دوم یک وزن، مدال طلا مشترکا به نفرات سوم می‌رسد. همچنین دولت شعبان بای قزاق و دلاگنف آمریکایی نیز به مدال‌های برنز مشترک رسیدند.
***
محرومیت مادام‌العمر رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان تأیید شد
دادگاه عالی ورزش (CAS)‌ درخواست دادخواهی رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان را رد کرد تا وی مادام‌العمر از فعالیت‌های فوتبالی محروم شود. سایت دادگاه عالی ورزش تصمیم خود را مبنی بر درخواست تجدیدنظر کرم‌الدین کریم، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرد. بر این اساس، دادگاه CAS رأی کمیته اخلاق فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) را مبنی بر محرومیت مادام‌العمر رئیس سابق فدراسیون فوتبال افغانستان تأیید کرد. کمیته اخلاق فیفا حدود یک سال پیش کرم‌الدین کریم را به خاطر سوء‌استفاده‌های جنسی از بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال بانوان افغانستان مادام‌العمر محروم کرده بود. 
***
تصمیم ناگهانی سازمان لیگ برای تعویق ۲ روزه دیدار پرسپولیس - فولاد
زمان برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس - فولاد خوزستان تغییر کرد. این مسابقه در چارچوب هفته بیست‌و‌پنجم قرار بود امروز پنجشنبه برگزار شود اما به روز شنبه موکول شد. طبق تصمیم ناگهانی سازمان لیگ، دیدار شاگردان یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس با بازیکنان فولاد، 2 روز به تعویق افتاد تا قرنطینه ۱۴ روزه فولادی‌ها بابت داشتن بیش از ۲۵ درصد مبتلا به کرونای آنها رعایت شود. این تصمیم به خاطر نامه دریافتی از ایفمارک و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ شد. سازمان لیگ فوتبال در حالی تصمیم به تعویق ناگهانی زمان برگزاری این دیدار گرفت که نشست خبری قبل از بازی سرمربی پرسپولیس نیز برگزار شد و همچنین 2 تیم اقدام به تهیه هتل برای اسکان قبل از بازی نیز کرده‌اند.
***
بارسلونا کوتینیو را به ۲ تیم لیگ برتری پیشنهاد داد
بارسلونا برای فروش بال برزیلی خود به 2 تیم از لیگ برتر فوتبال انگلیس اعلام آمادگی کرد. به گزارش تسنیم، باشگاه بارسلونا به منظور تأمین بودجه خرید لائوتارو مارتینس از اینتر، فیلیپه کوتینو را به تیم‌های آرسنال و نیوکاسل پیشنهاد داد. کوتینیو اکنون به صورت قرضی در بایرن‌مونیخ بازی می‌کند اما تیم باواریایی‌ تمایلی به قطعی کردن قرارداد وی ندارد و به این ترتیب ستاره سابق لیورپول در پایان فصل باید به بارسلونا بازگردد. اما طبق ادعای سایت گل، کاتالان‌ها تمایلی به نگه داشتن کوتینیو ندارند و به همین دلیل برای او به دنبال مشتری هستند. ماندن کوتینیو بازیکنی که ماه ژانویه سال 2018 با قراردادی 142 میلیون پوندی به بارسلونا پیوست،‌ نه‌تنها هزینه‌ای اضافی بابت پرداختن حقوق او به باشگاه تحمیل می‌کند، بلکه سهمیه بازیکنان غیراروپایی تیم را هم اشغال می‌کند. از این رو بارسا در نظر دارد به هر نحو ممکن او را به تیمی دیگر منتقل کند و در صورت پیدا نشدن یک مشتری که حاضر به خرید قطعی ملی‌پوش 28 ساله باشد، حتی او را قرض خواهد داد تا حداقل از پرداخت حقوقش معاف شود. گویا هنوز هیچ یک از 2 باشگاه آرسنال و نیوکاسل به این پیشنهاد بارسلونا جواب نداده‌اند.

Page Generated in 0/0057 sec