printlogo


کد خبر: 221914تاریخ: 1399/4/26 00:00
اخبار

آمار مسافران مترو کاهش یافت
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به اینکه آمار مسافران مترو در پایتخت کاهش یافته است، گفت: متروی تهران تعطیل نمی‌شود. فرنوش نوبخت در گفت‌و‌گو با فارس درباره آمار مسافران مترو در پایتخت اظهار داشت: طی 2 روز اخیر آمار مسافران نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت افزایش شیوع کرونا احتمال تعطیلی متروی تهران وجود دارد، گفت: خیر، هیچ وقت متروی تهران تعطیل نمی‌شود و حمل‌و‌نقل عمومی به ارائه خدمات به شهروندان ادامه خواهد داد. نوبخت خاطرنشان کرد: مسافران امکان خرید ماسک با قیمت مصوب دولتی را در ایستگاه‌های مترو دارند و تمهیدات لازم در این زمینه پیش‌بینی  شده است.
***
رهاسازی زباله‌های عفونی بیمارستانی در سطح شهر!
تعدادی از مراکز جمع‌آوری پسماند با سازمان مدیریت پسماند همکاری نمی‌کنند و پسماندهای عفونی را در معابر شهر رها می‌کنند. مدیر پسماندهای پزشکی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از رهاسازی پسماندهای عفونی بیمارستانی به ‌صورت غیرمجاز در داخل مخازن شهری و سطح معابر توسط برخی مراکز درمانی و بیمارستانی تهران خبر داد. پدرام پورنصر در گفت‌وگو با تسنیم تأکید کرد: سازمان مدیریت پسماند هیچ‌گونه وظیفه قانونی برای جمع‌آوری پسماندهای عفونی مراکز درمانی ندارد و این وظیفه به طور کامل برعهده وزارت بهداشت است و شهرداری تهران به عنوان پیمانکار وزارتخانه، این امر خطیر را عهده‌دار شده است. پورنصر تصریح کرد: در حال حاضر سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با 3600 مرکز درمانی اعم از بیمارستان، کلینیک و مطب‌ قرارداد دارد و بر اساس آن، ملزم به جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی و عفونی آنها شده است. به گفته وی، متأسفانه تعدادی از مراکز جمع‌‌آوری پسماند با سازمان مدیریت پسماند همکاری نمی‌کنند و پسماندهای عفونی خود را مانند پسماندهای خانگی به‌ صورت غیرمجاز در داخل مخازن شهری تخلیه یا حتی در برخی مواقع در سطح معابر رها می‌کنند. مدیر پسماند پزشکی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ضمن تأکید بر اینکه باید پسماندهای بیمارستانی به ‌صورت جداگانه جمع‌آوری شود، تصریح کرد: زیرساخت‌های این امر در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران فراهم است و امیدواریم با نظارت وزارت بهداشت، برخی مراکز درمانی و بویژه مطب‌ها که پسماند عفونی خود را در معابر شهری رها می‌کنند، شناسایی شوند و برای عقد قرارداد با سازمان مدیریت پسماند اقدام کنند.
***
درج کد رهگیری بر پاکت‌های سیگار از شهریورماه
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور با اشاره به اینکه پروانه فروش محصولات دخانی در واحدهای صنفی کامل اجرا نشده است، تصریح کرد: مشکلات زیرساختی در این باره وجود داشت که رفع شده است و کد رهگیری بر پاکت‌های سیگار درج شده و قرار است از شهریورماه نیز عملیاتی و مسیر عبور کالای دخانی از نقطه تولید تا مصرف مشخص شود. بهزاد ولی‌زاده افزود: فروش فله‌ای سیگار و مواد دخانی ممنوع است و باید با متخلفان برخورد قانونی شود. همچنین فروش سیگار و محصولات دخانی به افراد زیر ۱۸ سال می‌تواند تا ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان جریمه داشته باشد. وی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از نیمه مردادماه از توزیع مواد دخانی به واحدهای صنفی فاقد پروانه فروش جلوگیری می‌شود، افزود: ما در حوزه نظارتی نیز نظارت‌های خود را انجام می‌دهیم و هر واحد صنفی که پروانه فروش محصولات دخانی نداشته باشد یا تخلف کند، برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی می‌شود و مردم نیز می‌توانند با مشاهده تخلفات هنگام عرضه مواد دخانی با سامانه‌ ۱۹۰ تماس گرفته و موارد را گزارش دهند. 
***
گسل مشا فعال شده است
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از فعال شدن گسل مشا خبر داد. رضا کرمی‌محمدی در جلسه ستاد محلی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گفت: طی بیش از یک ماه اخیر گسل مشا فعال شده است، البته این گسل فعالیت داشت اما فعالیت آن بیشتر شده و نیاز است ما بدانیم که وضعیت لرزه‌خیزی آن چقدر است. در همین راستا نیز کارهای مختلفی درباره زلزله انجام شده که یکی از آنها سامانه هشدار سریع زلزله است. وی ادامه داد: این سامانه فقط در گسل مشا فعال بود اما ما امسال اعتباراتی گرفتیم و اقداماتی را انجام دادیم که طی یکی دو ماه آینده در دیگر نقاط و اطراف تهران سیستم هشدار سریع زلزله فعال خواهد شد. این سیستم بیشتر به درد شرکت‌هایی چون مترو، شرکت گاز و... می‌خورد که بلافاصله به آنها هشدار دهد؛ مثلا شرکت گاز بتواند چند ثانیه زودتر جریان گاز را قطع کند. همچنین رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ۲ میلیون نفر از جمعیت تهران را تحت تاثیر مستقیم زلزله احتمالی با بزرگی 7 ریشتر در پایتخت اعلام کرد. اسماعیل نجار در حاشیه این جلسه گفت: به عنوان مثال اگر زلزله 7 ریشتر یا بالاتر از آن در تهران رخ دهد، 2 میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم قرار می‌گیرند و دستکم 8 میلیون باقیمانده تحت تاثیر غیرمستقیم حادثه خواهند بود.

Page Generated in 0/0060 sec