printlogo


کد خبر: 221919تاریخ: 1399/4/26 00:00
اخبار

پرداخت ۶۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مطابق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه علاوه بر ۳۲ هزار میلیارد تومان، ۳۰ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی به ازای مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت پرداخت می‌شود. محمد شریعتمداری روز گذشته در نشست با سردبیران رسانه‌های خبری به مناسبت هفته بهزیستی گفت: هفته گذشته هیأت‌وزیران  با پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان‌ طلب سازمان تأمین اجتماعی  از دولت موافقت کرد. وی افزود: پیگیری‌های وزارت تعاون برای بازپرداخت مابقی بدهی دولت به تأمین اجتماعی ادامه داشت و سرانجام با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه مقرر شد تا پایان امسال ۳۰هزار میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در نتیجه مجموع بازپرداخت‌ها به سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال به ۶۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد که گام بزرگی در راستای حل مشکلات بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی است.
***
رد پیشنهاد ساخت 500 هزار واحد مسکونی روستایی در دولت
مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پیشنهاد ساخت 500 هزار واحد مسکونی روستایی در سال جاری به کمیسیون زیربنایی دولت ارجاع شد که مورد تایید قرار نگرفت. حمیدرضا سهرابی در بیان وضعیت فعلی طرح پیشنهادی سازمان مدیریت بحران، عنوان کرد: پیشنهاد ساخت 500 هزار واحد مسکونی روستایی در سال جاری به کمیسیون زیربنایی دولت ارجاع شده اما این طرح در کمیسیون مورد تأیید قرار نگرفته است. سهرابی در ارتباط با دلایل رد ساخت 500 هزار واحد مسکن روستایی در کمیسیون زیربنایی دولت عنوان کرد: تأمین مالی این طرح از محل اعتبارات بانکی و نیاز به اعطای یارانه سود تسهیلات توسط دولت، از عمده‌ترین دلایل رد این طرح در کمیسیون مربوطه دولت تلقی می‌شود.
***
هزینه برق کم‌مصرف‌ترین‌ها رایگان می‌شود
روابط عمومی توانیر گفت: مشترکانی که نسبت به دوره مشابه سال گذشته انرژی برق کمتری مصرف کنند، پاداش می‌گیرند اما برق کم‌مصرف‌ترین‌ها، رایگان خواهد بود. مصطفی رجبی‌‌مشهدی با تشریح طرح‌های حمایتی و تشویقی دولت برای کاهش مصرف برق افزود: مشترکانی که در گروه «خوش مصرف‌ها» قرار داشته و نسبت به دوره مشابه سال قبل انرژی برق کمتری استفاده کرده‌اند، پاداش خوش‌مصرفی دریافت خواهند کرد. وی درباره کم‌مصرف‌ترین‌ها گفت: مشترکانی که ۲۰۰ کیلووات مصرف می‌کنند اگر این مصرف را به ۱۰۰ کیلووات کاهش دهند، از برق رایگان بهره‌مند می‌شوند. به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر، سال گذشته از ۲۹ میلیون مشترک برق در کشور، ۲۴ میلیون نفر جزو مشترکانی بودند که مصرف متعارف داشتند و ۳۰ درصد آنها یعنی 8 میلیون مشترک، مشمول پاداش خوش‌مصرفی شدند. 
***
پرونده مسکن مهر تا پایان امسال بسته می‌شود
وزیر راه‌و‌شهرسازی با بیان اینکه پرونده مسکن مهر تا پایان امسال بسته می‌شود، گفت: هیچ مسکن مهری تا پایان امسال، نیمه‌تمام نخواهد ماند. محمد اسلامی تاکید کرد: فقط آن دسته از مساکن مهر که دارای پرونده حقوقی هستند تحویل نمی‌شوند. وزیر راه در پاسخ به سوالی درباره عدم اتصال داده‌های شرکت نیرو (از قبیل آب، برق، گاز) به سامانه املاک و اسکان امور مالیاتی کشور، گفت: این سامانه فعال بوده و اطلاعات در آن گنجانده شده است. اسلامی دوباره به موضوع وام ودیعه مستاجران اشاره کرد و درباره شروطی که در بسته وزارت راه برای تخصیص این وام به مستاجران آمده است، گفت: وام ودیعه به خانه‌های تا ٧٥ متر در تهران بزرگ و تا ٩٠ متر در سایر شهرها اختصاص می‌یابد و اینکه می‌گویند این وام به خانه‌های ٤٥ متری تعلق نمی‌گیرد غلط است. 
***
هند: در مراحل بعدی به پروژه ریلی چابهار خواهیم پیوست!
مقامات ارشد سفارت هند در تهران با اشاره به عزم این کشور برای توسعه بندر چابهار اعلام کردند دهلی‌نو متعهد به تامین مالی راه‌آهن چابهار- زاهدان است. در حالی که به دلیل تاخیر هند در آغاز پروژه ریلی چابهار به زاهدان، ایران روند تکمیل آن را به تنهایی آغاز کرده است، مقامات این کشور اعلام کردند هند در مراحل بعدی خواهد توانست به این پروژه بپیوندد. یک مقام هندی گفت: در حالی که بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا معاف شده است، درباره پروژه ریلی چابهار به زاهدان، شک و تردید وجود دارد. هند هم‌اکنون در حال مذاکره با آمریکا برای رفع این شک و تردیدها است و تا زمانی که وضعیت جغرافیایی و سیاسی مشخص‌تر شود (احتمالا تا پایان سال میلادی جاری و بعد از انتخابات آمریکا) هند خواهد توانست در مراحل بعدی به این پروژه بپیوندد. وی افزود: سال جاری هند ۱۰۰ کرور روپیه (معادل یک میلیارد روپیه یا ۱۴ میلیون و ۱۰ هزار دلار) بودجه برای پروژه چابهار در نظر گرفته است که این نشان‌دهنده تعهد هند برای تکمیل این پروژه است اما هند باید پیش از استفاده از این بودجه «دقت کافی» را به خرج دهد.

Page Generated in 0/0060 sec