printlogo


کد خبر: 221928تاریخ: 1399/4/26 00:00
اخبار

توقف حکم 3 مجرم اعدامی به دستور رئیس قوه‌قضائیه
خبرگزاری فارس در خبری مدعی توقف اجرای حکم 3 مجرم اعدامی و درخواست اعاده دادرسی آنها شد. در این گزارش آمده است: پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد به دستور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی مستند به ماده 477 برای 3 مجرم اعدامی اعاده دادرسی صادر شده است. بدین ترتیب بر این 3 مجرم اعاده دادرسی صورت خواهد گرفت و عملا اجرای حکم برای آنها متوقف شده است. پس از انتشار این خبر، مرکز رسانه قوه‌قضائیه ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد همچنان که روز گذشته سخنگوی قوه‌قضائیه در نشست خبری اعلام کرد «ممکن است در فرآیند قانونی اجرای احکام، دادرسی‌های فوق‌العاده مانند اعمال ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری چه در این پرونده و چه در سایر پرونده‌ها نتیجه پرونده را توأم با تغییر کند»، بنابراین در این پرونده نیز در صورت وصول درخواست، قوه‌قضائیه طبق روال قانونی به آن رسیدگی خواهد کرد اما تاکنون درخواستی از جانب وکلای محکومان واصل نشده است.
***
اگر اوباما هم بود برجام همین وضعیت را داشت
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه برجام، عبرتی بزرگ برای جهان معاصر است، گفت: اگر 100 برجام هم امضا شود نفعی برای ملت ما نخواهد داشت. حسین امیرعبداللهیان، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی و دستیار ویژه رئیس مجلس در گفت‌وگو با تسنیم درباره سند همکاری 25 ساله ایران و چین که اظهارنظر برخی رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی در قبال آن در روزهای اخیر جنجال‌آفرین شده است، گفت: با توجه به اینکه بنده از ابتدای این مذاکرات حضور داشتم و طبعا در جریان جزئیات آن قرار دارم، باید بگویم همکاری‌های تهران و پکن همکاری‌های تاریخی است و در این مقطع بویژه با توجه به شرایطی که آمریکایی‌ها و برخی کشورهای غربی برای اعمال تحریم‌های حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده‌اند، این قرارداد می‌تواند یک همکاری ویژه و تاریخی برای ۲ کشور باشد. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل همچنین در واکنش به جنجال رسانه‌ای که علیه این سند همکاری به وجود آمده است، گفت: بخشی از این جنجال‌ها به درگیری‌های آمریکا با چین و بخشی دیگر به سیاست آمریکا بازمی‌گردد که در پی ایجاد مشکلات گوناگون برای چین در عرصه بین‌المللی است. علاوه بر این طبعا دولتمردان آمریکا در حوزه اعمال تحریم‌های حداکثری، از هیچ تلاشی برای سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت همکاری‌های تهران با روسیه و چین دریغ نخواهند کرد. امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه حتی اگر امروز اوباما نیز رئیس‌جمهور آمریکا بود، باز هم ملت ایران شاهد عهدشکنی آمریکایی‌ها در بحث برجام می‌بود، گفت: اساسا ریشه بدعهدی در برجام شخص اوباماست، چرا که او به ‌رغم اینکه از برجام حمایت کرد و حتی چند سال قبل از امضای برجام به رهبر انقلاب نامه نوشت و حق غنی‌سازی را برای ایران به رسمیت شناخت، با این حال نخستین نقض رسمی برجام در زمان او انجام شد که این مسأله به خباثتی که در دستگاه سیاست‌گذاری ایالات‌متحده وجود دارد، بازمی‌گردد. 
***
تا آخرین قطره خون در برابر هر ‌تهدیدی ایستادگی می‌کنیم
 امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان و خراسان جنوبی با خانواده‌های شهیدان ناواستوار یکم «محمد صیادی»، مهناوی یکم «آرمان سرحدی» و ناواستوار دوم «محمد اردنی» از شهدای حادثه شناور کنارک دیدار و گفت‌وگو کرد. فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه نیرو‌های نظامی ایران برای حفظ خاک میهن کشورشان از هیچ قدرتی هراس ندارند و تا آخرین قطره خون در برابر هر نوع تهدیدی ایستادگی می‌کنند، گفت: شهادت در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی یک ارزش است و مجاهدت همرزمان‌مان در این مسیر که در آن ایستاده‌اند و دفاع می‌کنند از ارزش‌های ایران اسلامی است که موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمن می‌شود. امیر خانزادی با تاکید بر اینکه سراسر تاریخ ایران اسلامی مملو از روزهایی است که مردان و زنان بزرگ با روحیه سلحشوری و شهادت‌طلبی در برابر هر نوع زورگویی ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: به واسطه دین مبین اسلام، یک همبستگی و اتحاد بزرگ در بین مردم شریف ایران اسلامی برقرار است که فارغ از هر قوم، قبیله و زبان، هنگامی که موضوع امنیت پای کار می‌آید تمام هستی خود را به میان می‌آورند. 
***
اعضای کمیسیون امنیت ملی از سایت نطنز بازدید می‌کنند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعضای این کمیسیون به بازدید برخی مراکز هسته‌ای کشور از جمله سایت نطنز خواهند رفت. ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: روز دوشنبه تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به بازدید برخی مراکز هسته‌ای کشور از جمله سایت نطنز خواهند رفت. وی بیان کرد: اعضای کمیسیون ضمن بازدید از روند فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان، به موضوع حادثه نطنز هم توجه خواهند داشت. 
***
نخست‌وزیر عراق هفته آینده به تهران سفر می‌کند
شبکه لبنانی المیادین از سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر عراق به ایران خبر داد. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق هفته آینده به تهران و ریاض سفر خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0051 sec