printlogo


کد خبر: 221998تاریخ: 1399/4/29 00:00
همه آنچه باید درباره پرونده برانکو و پرسپولیس بدانید
پول؛ کلید فرار از محرومیت

روزی که محمدحسن انصاری‌فرد برای دومین بار سکان مدیریت باشگاه پرسپولیس را در دست گرفت با این شعار پا به باشگاه گذاشت که مشکل پرونده برانکو را قبل از اینکه کار به جاهای باریک بکشد حل خواهد کرد. انصاری‌فرد بیش از 6 ماه در باشگاه مسؤول بود اما هرگز نتوانست قدمی برای تحقق شعارش بردارد و در این مورد هم مثل سایر موارد یک شکست‌خورده به تمام معنا بود. حالا 4 ماه از سرپرستی مهدی رسول‌پناه در باشگاه پرسپولیس می‌گذرد اما همچنان اتفاق خاصی در این باره نیفتاده که هیچ، بلکه هر بار با خبر یا شایعه محرومیت پرسپولیس به خاطر این پرونده سنگین، دست و دل هواداران می‌لرزد. 
آخر هفته گذشته بود که از یک طرف وکیل برانکو مصاحبه می‌کرد و از سوی دیگر خواجه‌وند و رسول‌پناه جواب می‌دادند. در عین حال برخی رسانه‌ها خبر محرومیت پرسپولیس از ۳ پنجره نقل و انتقالاتی را اعلام کردند اما باشگاه پرسپولیس همچنان می‌گوید محرومیت نصیب این باشگاه نشده و پرونده در جریان است. البته ظاهرا هیچ نامه‌ای مبنی بر محرومیت باشگاه پرسپولیس در ابتدای ماه جولای میلادی (یازدهم تیرماه) ارسال نشده، بلکه فیفا توضیحات خود را درباره این رأی اعلام کرده و گفته اگر باشگاه پرسپولیس طبق حکم اولیه اقدامی انجام ندهد، در تاریخ ۱۶ مردادماه باید پرونده آن در کمیته انضباطی فیفا بررسی شده و اقدامات انضباطی برایش در نظر گرفته شود. نامه اخیر فیفا درباره رسیدگی به رأی اولیه پرونده برانکو در حالی به دست بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس رسیده که این باشگاه در فرصت ۲۱ روزه معین شده از سوی فیفا برای دریافت گردش کامل رأی (گرند حکم) و انتقال آن به دادگاه عالی ورزش اقدامات لازم را انجام داد. به همین خاطر مسؤولان بخش حقوقی انتظار نامه جدید از سوی فیفا را نداشتند و فکر می‌کردند دادگاه CAS همچون سایر پرونده‌های خود نامه‌نگاری لازم را با فیفا انجام داده تا مهلتی بابت پرداخت محکومیت از سوی فیفا تعیین نشود. باشگاه پرسپولیس پس از پرداخت ۱۰۰۰ فرانک سوییس برای دریافت گرند رأی اولیه از فیفا و ارائه لایحه دفاعی ۱۳۰۰ صفحه‌ای به دادگاه عالی ورزش با نامه‌های متوالی این نهاد بین‌المللی مبنی بر وجود ایرادات شکلی از سوی پرسپولیس روبه‌رو شد که از سوی سرخپوشان برطرف شد. با این حال دادگاه عالی ورزش باید نامه نهایی خود را در قبال پذیرش بدون ایراد لایحه اعاده دادرسی به این پرونده از سوی پرسپولیس تأیید کند. باشگاه پرسپولیس در تازه‌ترین نامه خود به دادگاه عالی ورزش (CAS) اعلام کرده انتظار ارسال نامه از سوی فیفا را نداشته است، چرا که این پرونده را طبق قانون در دادگاه عالی ورزش دنبال می‌کند. بخش حقوقی پرسپولیس از CAS خواسته طبق قوانین مندرج در آیین‌نامه‌های انضباطی خود به فیفا نامه‌ای را ارسال کرده و اقدام به تعلیق پرداخت جریمه از سوی پرسپولیس به برانکو کند. ظاهرا مهدی خواجه‌وند، معاون حقوقی پرسپولیس تاکنون ۲ بار و امیرعلی حسینی، مدیر بخش بین‌الملل سرخپوشان نیز یک بار با وکیل برانکو گفت‌وگو داشته‌اند تا خواهان توافق بر سر مبلغ جریمه باشند. گویا وکیل برانکو در ابتدا نظر مثبت خود را برای نشست با مسؤولان پرسپولیس اعلام کرده اما در ادامه عنوان داشته موکل او راضی به این موضوع نیست و طبق قانون پیش خواهند رفت. 
 در عین حال رسول‌پناه در تازه‌ترین مصاحبه خود همان حرف‌های قبلی را می‌زند و در حالی که برانکو و وکیلش مدام تأکید می‌کنند هرگز کوتاه نمی‌آیند، به توافق و مصالحه البته در نوع پرداخت پول امیدوار است: «آقای برانکو برای باشگاه پرسپولیس زحمات زیادی کشیده و افتخارات متعددی هم به دست آورده؛ ما آماده‌ایم در نهایت پول ایشان را پرداخت کنیم. پیشنهاداتی برای وکیل وی فرستاده‌ایم و مشتاقیم این توافق شکل بگیرد. به دنبال این هستیم حق و حقوق برانکو در شرایط مناسبی پرداخت شود. ضمن اینکه هواداران نگران محرومیت باشگاه در پرونده برانکو نباشند. ما با تأمین مالی در زمان لازم این بدهی را پرداخت می‌کنیم و مشکلی هم برای باشگاه پیش نخواهد آمد».
 ظاهرا باشگاه پرسپولیس امیدوار است با دریافت ۵۵۰ هزار دلار باقیمانده از‌ طلب این باشگاه از آنتورپ بابت رضایتنامه بیرانوند، مطالبات برانکو را بپردازد اما این پول حتی نیمی از مبلغ حکم تعیین شده برای سرمربی کروات سابق پرسپولیس نیست. 
 البته وکیل برانکو هم گفته چنانچه پرسپولیس تا (۶ آگوست) ۱۶ مرداد مطالبات ایوانکوویچ را پرداخت نکند، با محرومیت از فعالیت در پنجره نقل و انتقالات روبه‌رو خواهد شد. با این حساب رسول‌پناه و همکارانش ۳ هفته فرصت دارند از رقم خوردن یک فاجعه جلوگیری کنند. 
***
[گاف‌ وکیل برانکو در پرونده محکومیت پرسپولیس]
وکیل برانکو ایوانکوویچ بار دیگر موضع خود را در قبال زمان پرداخت مطالبات موکل خود از سوی باشگاه پرسپولیس تغییر داد. طبق حکم اولیه فیفا باشگاه پرسپولیس باید مبلغ یک میلیون و 50 هزار یورو به همراه 5 درصد سود این پول را بابت شکایت برانکو ایوانکوویچ به سرمربی پیشین خود بپردازد. سرخپوشان پایتخت که توان پرداخت مطالبات برانکو را نداشتند، اقدام به ارسال پرونده این مربی به دادگاه عالی ورزش کردند تا ضمن اعاده دادرسی، زمان لازم را برای مصالحه بخرند. با این حال برانکو ایوانکوویچ به هیچ‌وجه حاضر به توافق با پرسپولیس نیست و خواهان صدور حکم نهایی از سوی دادگاه CAS است. او که اختیارات حقوقی این پرونده را به وکیل خود «داریو بوشیچ» سپرده، منتظر دریافت تمام و کمال مبلغ قرارداد خود به صورت یکجا و در حساب شخصی خود در کرواسی است. وکیل برانکو نیز که هفته گذشته عنوان کرده بود این باشگاه تنها یک هفته فرصت پرداخت ‌طلب موکلش را دارد، پس از گزارش پنجشنبه گذشته خبرگزاری مهر مبنی بر فرصت قانونی باشگاه برای رسیدگی به این پرونده تا ۱۶ مردادماه سال جاری، صحبت‌های خود را تغییر داد و ضمن تایید این خبر اعلام کرد هیچ تاریخ دیگری را از سوی پرسپولیس نمی‌پذیرد. وی تاکید کرده اگر پرسپولیس پول برانکو را ندهد، از سوی فیفا با محرومیت نقل و انتقالاتی روبه‌رو می‌شود. این در حالی است که وکیل سرمربی پیشین سرخ‌ها بار دیگر دچار اشتباهات حقوقی شده است. باشگاه پرسپولیس پرونده شکایت برانکو را به CAS برده و طبق قوانین این نهاد بین‌المللی تمام احکام مالی که از سوی فدراسیون‌ها از جمله فیفا صادر می‌شود به حالت تعلیق در می‌آید تا حکم نهایی در این باره صادر شود. سرخپوشان نیز تمام کانال‌های ارتباطی خود با برانکو را ایجاد کرده‌اند تا بتوانند نظر پروفسور را که از بدقولی مدیران قبلی این باشگاه به ستوه آمده و حاضر به توافق نیست، جلب کنند؛ پرونده‌ای که در صورت مصالحه می‌تواند بار زیادی از مشکلات مالی این باشگاه را کم کند.

Page Generated in 0/0052 sec