printlogo


کد خبر: 222012تاریخ: 1399/4/29 00:00
اخبار

فتاح: تونل فاضلاب غرب تهران تا پایان سال تکمیل می‌شود
رئیس بنیاد مستضعفان از تکمیل پروژه فاضلاب غرب تهران تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با تکمیل این تونل، سالانه حجمی معادل مخزن سد کرج برای مصارف صنعتی و کشاورزی در جنوب تهران فراهم می‌شود. 
سیدپرویز فتاح در حاشیه بازدید از پروژه تونل انتقال فاضلاب غرب تهران به تصفیه‌خانه فیروزبهرام در جنوب غربی پایتخت اظهار کرد: این پروژه که طول آن ۱۱ کیلومتر است و ۱۰ کیلومتر آن به صورت مکانیزه حفاری می‌شود، توسط بنیاد مستضعفان در حال اجراست و با تکمیل این تونل، فاضلاب مناطق غرب و جنوب غرب تهران به تصفیه‌خانه فیروزبهرام منتقل می‌شود و پس از تصفیه، برای مصارف صنعتی و کشاورزی قابل استفاده است. رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این تونل ۱۱ کیلومتری قابلیت انتقال فاضلاب مناطقی از تهران را دارد که جمعیتی بالغ بر 5/3 میلیون نفر را در خود جای داده‌اند، گفت: با تکمیل این تونل، سالانه ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب برای مصارف صنعتی و کشاورزی فراهم می‌شود که معادل حجم آب مخزن سد کرج است. 
وی گفت: در حال حاضر این پروژه حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ان‌شاءالله با تکمیل این تونل تا پایان سال، خط انتقال فاضلاب غرب تهران به بهره‌برداری خواهد رسید. رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: نکته حائز اهمیت آن است که عملیات طراحی و اجرای این تونل که قطر بیرونی آن 8/3 متر است، به دست متخصصان ایرانی انجام شده و کارگران و مهندسان توانمند کشور به صورت شبانه‌روزی، در شرایط سخت کار در زیر زمین تلاش می‌کنند تا با اتمام عملیات حفر این تونل و فراهم شدن امکان انتقال فاضلاب غرب و جنوب غرب تهران به تصفیه‌خانه فیروزبهرام، زمینه تأمین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی در حاشیه تهران را تأمین کنند. وی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار این پروژه بزرگ تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا این تونل هر چه سریع‌تر تکمیل شده و خط انتقال فاضلاب غرب تهران تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. با تکمیل این پروژه، در برداشت آب از منابع زیرزمینی نیز به میزان ۱۸۰ میلیون متر مکعب در سال صرفه‌جویی می‌شود. این خط انتقال، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب منابع زیرزمینی، از کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و همچنین فرونشست در مناطق مختلف جلوگیری خواهد کرد. 
***
۲۷ هزار نفر با آزمون استخدامی در آموزش‌و‌پرورش جذب می‌شوند
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه برخی ریشه‌های کمبود معلم به قبل از سال ۹۲ بازمی‌گردد،‌ گفت: امسال ۲۷ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی‌ جذب می‌شوند.  قاسم احمدی‌لاشکی با بیان اینکه برای مهر‌ماه امسال 197 هزار نیروی انسانی کمبود داریم،‌ گفت: باید به‌ گونه‌ای عمل کنیم که تعدادی از کمبود را جبران کنیم؛ یک راهکار،‌ استخدام از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است که مجوز 27 هزار و 300 نفر را برای امسال داریم.  وی ادامه داد: همچنین 20 هزار خروجی از دانشگاه فرهنگیان داریم که تحصیل‌شان تمام شده و وارد سیستم می‌شوند. 5 هزار ردیف استخدامی هم از سال‌های قبل داریم که تقریبا روی هم رفته بیش از 52 هزار نفر تأمین می‌شود. اینکه مابقی را چطور حل می‌کنیم، که می‌گوییم مانند مسکن است نه معالجه؛ راه‌های جبران ما سرباز‌معلم،‌ حق‌التدریس شاغل،‌ بازنشسته،‌ حق‌التدریس آزاد و‌ معلمان تمام‌وقت (‌15 هزار نفر در سال گذشته از این طریق تأمین نیرو شد) است. اینها ممکن است به صورت موقت مشکل کمبود نیرو را برای سال 1400 حل کنند. 
***
خسارت سیل به 52 روستا و 4 شهر استان گلستان
مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: در پی سیل روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه به ۳۹۲ واحد مسکونی در ۵۲ روستا و ۴ شهر خسارت وارد شد. محمد حسینی افزود: همکاران بنیاد مسکن استان از همان دقایق اولیه سیلاب در قالب تیم‌های ارزیاب خسارت‌ها و تیم ماشین‌آلات عمرانی در کنار مردم حاضر و مشغول کمک‌رسانی شدند. حسینی گفت: سیل به 392 واحد مسکونی در 52 روستا و 4 شهر استان خسارت زد که از این تعداد 349 واحد تعمیری و 43 واحد احداثی است. همچنین به 32 کیلومتر از راه‌ها و معابر و 57 دهنه پل و ابنیه فنی واقع در طرح‌های هادی روستاها خسارت وارد شد که میزان خسارت وارده 71 میلیارد و 300 میلیون تومان ارزیابی شده است. مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان همچنین اجرای طرح‌های هادی که در آن مطالعات جامعی درباره هدایت آب‌های سطحی و سیلاب‌ها انجام می‌شود را در پیشگیری از وقوع سیلاب‌ها بسیار مهم و اساسی دانست و با اشاره به پیگیری‌های استانی و ملی مجموعه بنیاد مسکن استان،‌ از مدیران استانی خواست تا دغدغه بنیاد مسکن استان در تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های هادی را مد نظر قرار دهند.

Page Generated in 0/0045 sec