printlogo


کد خبر: 222037تاریخ: 1399/4/30 00:00
اما و اگر برای اکران جهانی فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص) ادامه دارد
ممنوعیت اکران اینترنتی فیلم پیامبر در هند

در حالی که قرار بود از ۲ روز آینده، فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته مجید مجیدی در یکی از سامانه‌‌های اینترنتی هندوستان به نمایش در آید، از اکران این فیلم در همه شبکه‌های مجازی هند جلوگیری شد. به گزارش فارس، پس از درج شکوائیه سازمان اهل سنت رضا آکادمی، «انیل دشمخ» وزیر داخلی ایالت مهاراشترا در نامه‌ای خطاب به وزیر امور الکترونیک و تکنولوژی دولت مرکزی هند از وی درخواست کرد از اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص) در همه شبکه‌های مجازی ممانعت به عمل آید. طبق گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در بندهای این نامه آمده است که دولت مهاراشترا شکوائیه‌ای را از سوی سازمان رضا آکادمی دریافت کرده است که در آن خواستار ممنوعیت اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص) شده‌اند. در این شکایت ادعا می‌شود که این فیلم بشدت باعث جریحه‌دار شدن احساسات مردم مسلمان هند می‌شود و این جماعت خاص، این فیلم را موهن اعلام کرده‌اند! «این فیلم بالقوه می‌تواند باعث جریحه‌دار شدن احساسات شهروندان مسلمان در کشور شود و ممکن است باعث تنش‌های مذهبی و پیامدهای آن در کشور شود.  بدین ‌وسیله ما با استناد به ماده 69A فناوری اطلاعات مورخ سال ۲۰۰۰ از شما درخواست مسدود کردن یا تعلیق شبکه اجتماعی مذکور را که قرار بوده در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۰ این فیلم را اکران کند، داریم و همچنین خواستار صدور بخشنامه‌ای خطاب به مسؤولان همه شبکه‌های اجتماعی همانند یوتیوب، فیسبوک، توئیتر، تلگرام، واتس آپ، اینستاگرام، اسنپ‌شات و... برای ممنوع کردن اکران این فیلم هستیم».
بر این مبنا دپارتمان سایبری مهاراشترا که گروهی برای بررسی موضوع‌های سایبری دارد، از ریاست کل وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (ایالت مهاراشترا) در نامه‌ای مورخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۰ درخواست کرد تا از اکران این فیلم در تمام شبکه‌های اجتماعی ممانعت به عمل آید. 
مجید مجیدی، کارگردان ایرانی فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» را در سال ۹۴ با محوریت کودکی پیامبر اسلام ساخته است. شیطنت‌های رسانه‌ای موجب شد اکران بین‌المللی این فیلم در کشورهای عربی با مخالفت ‌الازهر مصر مواجه شود. همچنین از اکران فیلم در کشور هند با جمعیت ۳۰۰ میلیونی مسلمانان به علت فتاوای صادره علیه فیلم جلوگیری شد. اکنون با گذشت 5 سال از این موضوع، همچنان مخالفت‌ها با این فیلم کمرنگ نشده و غیر از ترکیه و عراق، توفیق چندانی برای اکران نداشته است. این در حالی است که قرار بود این فیلم در زمینه اکران جهانی بویژه در کشورهای اسلامی مسیری متفاوت را طی کند اما مانع‌تراشی جریان‌های تندرو در برخی از این کشورها مانع روند اکران جهانی آن شد. 

Page Generated in 0/0056 sec