printlogo


کد خبر: 222041تاریخ: 1399/4/30 00:00
صبح دیروز بشار اسد و همسرش رأی خود را به صندوق انداختند
انتخابات پارلمانی سوریه برگزار شد

گروه بین‌الملل: هزاران نفر از مردم سوریه دیروز برای انتخاب نمایندگان‌شان در سومین انتخابات پارلمانی این کشور پای صندوق‌های رای رفتند. 
انتخابات پارلمانی سوریه دیروز با رقابت میان 1658 نامزد از جمله برخی افرادی که اخیرا توسط آمریکا تحریم شده‌اند،‌ بر سر کرسی‌های پارلمان سوریه برگزار شد. 
این سومین انتخابات پارلمانی در سوریه از آغاز بحران در این کشور است. رأی‌دهندگان سوری در ۷۴۰۰ مرکز در مناطق تحت کنترل ارتش سوریه پای صندوق‌های رای رفتند. همچنین مراکزی ویژه رای دهندگان در مناطق تحت اشغال گروه‌های مسلح نیز ایجاد شده بود. 
رأی‌گیری از ساعت ۷ صبح دیروز به وقت محلی آغاز شد و تا ۷ عصر ادامه داشت. در این دور از انتخابات ۱۶۵۸ نامزد بر سر ۲۵۰ کرسی رقابت کردند. همچنین تمام تدابیر بهداشتی لازم اتخاذ شده بود و تمام شهروندان سوری بالای ۱۸ سال از جمله نظامیان می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند. انتخابات پارلمانی سوریه تاکنون ۲ مرتبه به خاطر شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاده بود. همچنین بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و همسرش اسما اسد با حضور در یکی از حوزه‌های رأی‌گیری،‌ آرای خود را به صندوق انداختند. حسین عرنوس، نخست‌وزیر سوریه هم در مرکز انتخاباتی در ساختمان وزارت خارجه رأی خود را به صندوق انداخت. 
ولید معلم،‌ وزیر خارجه سوریه هم دیروز تأکید کرد: انتخابات امروز نشان داد سوریه بر تحقق حاکمیت خود و مخالفت با هر مداخله خارجی مصمم است. وی ادامه داد: برگزاری انتخابات پیروزی برای سوریه و یکی از گام‌های مطلوب برای بازسازی کشور است.

Page Generated in 0/0072 sec