printlogo


کد خبر: 222046تاریخ: 1399/4/30 00:00
اخبار

طارمی؛ تسخیر‌کننده روح لیگ پرتغال!
ریوآوه در شب درخشش مهاجم ایرانی‌اش نتوانست مقابل سانتاکلارا به برتری برسد و به تساوی رضایت داد. به گزارش ورزش سه، در دیدار آغازین هفته سی‌و‌سوم و ماقبل پایانی فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر پرتغال، تیم ریوآوه که همانند ۲۱ بازی اخیرش مهدی طارمی را در ترکیب اصلی و راس خط حمله داشت، در ورزشگاه خانگی خود به مصاف تیم رده دهمی سانتاکلارا رفت. طارمی که هفته‌های متوالی با گلزنی، پاس گل یا گرفتن پنالتی می‌درخشید، در بازی قبل مقابل ماریتیمو نتوانست به غیر از یک شوت خارج از چارچوب کار خاصی انجام دهد اما در دیدار برابر سانتاکلارا باز هم توانست در قامت مدعی آقای گلی، خودی نشان دهد. ماتئوس ریس، مدافع چپ برزیلی ریوآوه که در این فصل یک پاس گل به طارمی داده بود، در دقیقه ۱۳ بازی مقابل سانتاکلارا نیز یک ارسال خطرناک زمینی از جناح چپ انجام داد تا ستاره ایرانی تیمش با شوت تک‌ضرب موفق شود دروازه را باز کند. سانتا کلارا در لحظات پایانی نیمه اول کار را به تساوی کشید و در دقیقه ۶۹ توسط فابیو کاردوسو گل دوم را زد تا ریوآوه در آستانه شکست قرار بگیرد اما اعلام یک پنالتی در دقیقه ۷۹ موجب شد تا یاران طارمی از باخت خانگی نجات پیدا کنند. مهدی طارمی که تمام پنالتی‌های هفته‌های اخیر ریوآوه را گرفته بود، این بار در محوطه جریمه سانتاکلارا صاحب توپ شد که پاس او در موقعیت خوب گلزنی به گلسون موجب شد مدافع حریف روی این بازیکن تعویضی خطا کند و تیم میزبان را به پنالتی برساند. مهاجم ایرانی ریوآوه با شوت زمینی به سمت چپ خود و خلاف جهت دروازه‌بان سانتاکلارا توانست پنالتی تیمش را تبدیل به گل کند تا امیدوار به گرفتن 3 امتیاز شوند. در ادامه تلاش ریوآوه برای زدن گل سوم و برتری ثمری نداشت تا در نهایت به تساوی ۲ - ۲ مقابل سانتاکلارا رضایت دهد. یاران طارمی با این نتیجه ۵۲ امتیازی شدند و با تفاضل گل بهتر نسبت به فامالیسائو که یک بازی کمتر از آنها دارد، به رده پنجم جدول لیگ برتر پرتغال صعود کردند. مهدی طارمی با دبل مقابل سانتاکلارا تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد ۱۶ رساند تا در جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال پشت سر ۳ بازیکن ۱۷ گله این فصل که یک بازی کمتر از او انجام داده‌اند، قرار بگیرد ولی با این وجود ستاره ایرانی ریوآوه امیدوار است با لغزش رقبایش، در هفته آینده باز هم ۲ و حتی ۳ گل برابر بواویستا بزند تا به کفش طلا برسد. شرایطی که طارمی دارد، درست مثل آزمون در لیگ برتر روسیه است؛ سردار نیز همانند مهاجم ایرانی ریو‌آوه در این فصل ۱۶ گل به ثمر رسانده و درست یک بازی تا پایان فصل دارد تا بتواند اختلاف یک گله با آرتم زیوبا را جبران کند. هواداران فوتبال ایران امیدوارند زوج خط حمله تیم ملی با نمایش درخشان در باشگاه‌های‌شان بتوانند به این مهم برسند. 
***
پنجره پرسپولیس بسته نشده است
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره مسائل مطرح شده مبنی بر بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس توضیح داد. به گزارش ایسنا، مهدی علی‌نژاد با اشاره به مسائل مطرح شده درباره بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران به دلیل بدهی‌ها و شکایات انجام شده، اظهار کرد: پرسپولیس هنوز حکمی در این رابطه دریافت نکرده است و من نیز جایی چنین مساله‌ای را ندیده‌ام، همچنین با یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه صحبت کردم که موضوع مطرح شده را رد کرد. وی ادامه داد: پرسپولیسی‌ها فرصت دارند با توجه به ابلاغیه دوم CAS ظرف ۳ هفته پول برانکو و دستیارانش را پرداخت کنند. معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در گفت‌و‌گویی تلویزیونی، همچنین درباره وضعیت باشگاه استقلال تهران نیز بیان کرد: همان‌گونه که مدیرعامل باشگاه توضیح داده است باید مبلغی در این زمینه پرداخت شود که بخش عمده آن مهیا شده و تصور می‌کنم ظرف چند روز آینده بتوانند این پرداخت را بلافاصله انجام دهند. علی‌نژاد افزود: زمانی که پرداخت‌ها انجام شود، پنجره‌ها باز خواهد شد و نگرانی از این بابت نخواهیم داشت. 
***
مخالفت هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک با اعزام حدادی به آلمان
هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک با درخواست احسان حدادی مبنی بر اعزام به آلمان برای درمان خار پاشنه مخالفت کرد. فدراسیون دوومیدانی و احسان حدادی ملی‌پوش دوومیدانی ایران از کمیته ملی المپیک درخواست کرده بودند حدادی به آلمان اعزام شود تا خار پاشنه خود را در این کشور جراحی کند. 
 این درخواست در جلسه دیروز هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضای هیأت اجرایی مخالفت خود را اعلام کردند. 
 به این ترتیب کمیته ملی المپیک هزینه‌ای برای اعزام حدادی به آلمان پرداخت نمی‌کند. 
عمل خار پاشنه یک جراحی ساده است که در ایران هم می‌شود آن را انجام داد. 

Page Generated in 0/0047 sec