printlogo


کد خبر: 222049تاریخ: 1399/4/30 00:00
چرا «دخترم نرگس» پربیننده‌ترین سریال تیرماه رسانه ملی شد؟
توجه به وحدت و همزیستی اقوام

«دخترم نرگس» نام مجموعه‌ای تلویزیونی از تولیدات امور استان‌های صداوسیماست که از مدتی پیش روی آنتن شبکه اول سیما رفته است. کارگردانی و نویسندگی سریال «دخترم نرگس» را باقر حبیب‌پیران بر عهده دارد و داوود سلیمان‌پور و سیدحسن فرخی به طور مشترک آن را تهیه کرده‌اند. سازندگان این مجموعه که از تولیدات مرکز آذربایجان غربی است سعی کردند با استفاده از ترکیبی از بازیگران بومی و غیربومی حرفه‌ای، اثری درخور توجه را خلق کنند. 
روایت این درام اجتماعی در بستر قصه‌ای پلیسی به تصویر کشیده می‌شود؛ قصه‌ای پرفراز و نشیب که در آن به موضوعاتی از جمله همزیستی اقوام و ادیان، قاچاق کالا و ارز و تولید ملی پرداخته می‌شود. «نرگس» شخصیت اصلی قصه سریال، فرزند سوم خانواده صادقی و دانشجوی ممتاز دانشگاه ارومیه است که مراحل انتهایی پایان‌نامه خود را سپری می‌کند. او که همواره یک پای حل مشکلات خانواده، بویژه برادر بزرگ‌ترش نادر بوده، حالا با برملا شدن اسرار یک راز مهم، درگیر اتفاقاتی تازه شده است. نکته مهم در ارتباط با قصه سریال «دخترم نرگس» اینکه سازندگان این مجموعه توانستند از ظرفیت مهم استان آذربایجان غربی به عنوان استانی که در آن پیروان ادیان مختلف حضور دارند، بدرستی استفاده کنند. موضوع اصلی داستان این سریال همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف در این استان است. این استان مهد ادیان است و ساکنان استان نیز ارتباط بسیار خوبی با هموطنان ارمنی، مسیحی و آشوریان دارند. از سوی دیگر بحث مهم قاچاق کالا و ارز که در سال‌های اخیر ضربات بسیاری بر پیکره اقتصاد کشور‌ وارد کرده است نیز در این سریال مورد توجه قرار گرفته است. از این نظر این سریال را باید هم‌جهت با برنامه‌ریزی و ماموریت‌های شبکه‌های استانی رسانه ملی دانست. مسأله ترکیب بازیگران بومی و حرفه‌ای نیز نکته مهمی است که در این سریال مورد توجه قرار گرفته است. 
محمود پاک‌نیت، حسین سحرخیز، مهوش صبرکن، رحیم نوروزی، مریم خدارحمی، فریبا طالبی، امیرحسین صدهزاری، هاشم چاووشی، جمال ذوالقدر، پدرام رحمانی، ماهرخ رفیع‌زاده و کامیار شکیبایی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی‌اند؛ ترکیبی که در آن از بازیگران حرفه‌ای و پیشکسوت تا بازیگران بومی دیده می‌شوند که هم می‌تواند زمینه‌ساز رشد بازیگران کمتر شناخته شده باشد و هم وزن و جذابیت اثر را برای نمایش در شبکه‌ای ملی همچون شبکه یک افزایش می‌دهد. توجه به همین نکات بوده که باعث شده در تازه‌ترین نظرسنجی اعلام‌شده از سوی رسانه ملی در ارتباط با میزان مخاطبان مجموعه‌های نمایشی تلویزیون در تیرماه سال جاری، سریال «دخترم نرگس» که از شبکه یک سیما پخش می‌شود با 5/26 درصد، پربیننده‌ترین سریال سیما در نیمه دوم تیرماه باشد. همچنین سریال «آخر خط» با 9/18 درصد در رتبه دوم پربیننده‌ترین سریال‌ها قرار دارد. این سریال از شبکه ۳ سیما روی آنتن می‌رود. سریال‌های «شاهرگ» شبکه ۲ سیما و «افسانه هزارپایان» شبکه نسیم نیز با 2/8 درصد و 3/5 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
بر اساس آنچه از نگاه مخاطبان اعلام شده، 64 درصد بینندگان سریال «دخترم نرگس» در حد زیاد از این سریال راضی بوده‌اند. 5/74 درصد بینندگان سریال «دخترم نرگس» معتقدند این سریال از نظر آموزنده بودن، موفق عمل کرده است. ۷۲ درصد نیز از بازی بازیگران سریال در حد زیاد راضی بوده‌اند. ۵۹ درصد از مخاطبان، داستان سریال «دخترم نرگس» را جذاب دانسته‌اند و 1/62 درصد نیز اعتقاد دارند سازندگان سریال در باورپذیر کردن شخصیت‌های سریال «دخترم نرگس» موفق بوده‌اند.

Page Generated in 0/0055 sec