printlogo


کد خبر: 222061تاریخ: 1399/4/30 00:00
ثبت ۱۰۱ مورد مرگ بر اثر کرونا در تهران طی روز شنبه
دفن ۷۱۶۷ جان‌باخته کرونا در بهشت زهرا

آمار فوتی‌های ناشی از بیماری «کووید-19» باز هم عدد 200 در یک شبانه روز را رد کرد تا نگرانی‌ها در جامعه و کادر پزشکی بیش از پیش شود. به گزارش «وطن امروز» آمارها نشان می‌دهد بیش از نیمی از فوت‌شدگان کرونایی تهرانی بوده و در بهشت زهرا به خاک سپرده شده‌اند؛ ویروس مهاجم بی‌رحمی که این روزها کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و خیلی از مبتلایان را راهی دیار باقی می‌کند. اکنون که موج دوم این بیماری کشنده در کشور شروع شده است، کارشناسان بهداشت برای رهایی از این بیماری خطرناک بر استفاده بی‌قید و شرط از ماسک و رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گیری اجتماعی تاکید دارند. 
در این باره سخنگوی وزارت بهداشت دیروز آخرین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کروناویروس را تشریح کرد و گفت: از دیروز 29 تیر و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۱۸۲ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند که یکهزار و ۳۲۴ نفر از آنها بستری شدند تا مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۲۷۳ هزار و۶۵۶ نفر برسد. 
دکتر سیما سادات‌لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۹ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر رسید.
وی افزود: ۳۵۵۶ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری درباره ضرورت استفاده از ماسک گفت: بعد از پویش همگانی ماسک، شاهد افزایش استفاده از ماسک در بین شهروندان تهرانی هستیم به طوری که میزان استفاده از ماسک در تهران به ۶۰ درصد در عموم مردم رسیده اما برای کنترل بیماری انتظار آن است که استفاده از ماسک به ۱۰۰ درصد نزدیک شود. 
در این میان رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر 14 هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ بستری شده‌اند، گفت: تاکنون 7167 نفر از متوفیان کرونا در بهشت‌زهرا(س)‌ دفن شده‌اند. 
ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران افزود: متأسفانه در یک ماه گذشته 14هزار نفر در پایتخت به دلیل کرونا بستری شده‌اند. خداکرمی ادامه داد: مطابق بررسی‌های انجام شده، هیچ منطقه‌ای در تهران موفق به کنترل ویروس نشده است. اواسط اردیبهشت روزانه 9 مرگ در تهران داشتیم ولی دیروز (شنبه) 101 مورد مرگ در پایتخت ثبت شد و این نشان می‌دهد سطح ابتلا رو به افزایش است. 
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: ‌بیشترین مراجعه افراد به دلیل سرفه و تب بوده و در میان فوت‌شدگان، مهم‌ترین دلیل مراجعه‌شان تنگی نفس گزارش شده است. 
وی با بیان اینکه بیشتر مبتلایان در تهران سابقه فشار خون داشتند، گفت: 67 درصد افراد مبتلا سابقه شرکت در اجتماعات را داشته‌اند.
 وی تصریح کرد: برای مدیریت امروز و فردای شهر تهران در شرایط اپیدمی باید برنامه‌ریزی کرد. ویروس «کووید-19» امنیت بهداشتی و درمانی تهران 8 میلیونی با بیشترین تعداد پزشک و پرستار را در معرض آسیب قرار داده است. 
***
[جشن تولد بهشت ‌زهرا در روزهای عزاداری مردم]
در حالی که در چند ماه اخیر افزایش تعداد جان‌باختگان کرونایی در بهشت زهرا باعث پرکاری کارکنان این آرامگاه شده و جامعه از حوادث اخیر ناراحتند، جشن تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا(س) تهران روز جمعه ۲۷ تیرماه با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، سیدحسن خمینی تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره)، محمود دعایی  مدیرمسؤول روزنامه اطلاعات، سعید خال مدیرعامل بهشت زهرا(س) و جمعی از شخصیت‌ها و مدیران شهری همچون علی اشراقی و احمد مسجد جامعی برگزار شد.

Page Generated in 0/0055 sec