printlogo


کد خبر: 222063تاریخ: 1399/4/30 00:00
اخبار

 حل مشکلات ساکنان چابهار و قصرقند توسط بنیاد مستضعفان
معاون بنیاد مستضعفان از واریز ۳۰ میلیارد تومان به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) برای حل مشکلات مددجویان این کمیته در ۲ شهرستان چابهار و قصرقند و همچنین توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمند این ۲ شهرستان خبر داد. محسن منصوری افزود: این مبلغ قرار است برای تامین لوازم ضروری از جمله یخچال، کولرگازی و تانکر آب، تامین مسکن، کمک به ازدواج جوانان تحت پوشش، ارتقای شاخص‌های بهداشتی، خرید لپ‌تاپ برای دانشجویان تحصیلات عالی و همچنین کمک به تامین تجهیزات و تأمین هزینه‌های درمان بیماران خاص تحت پوشش کمیته امداد، در این ۲ شهرستان هزینه شود. وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این مبلغ قرار است برای حل مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد در شهرستان‌های قصرقند، چابهار و حاشیه این شهرستان هزینه شود، اضافه کرد: با دستور رئیس بنیاد مستضعفان مقرر شد بخشی از ۳۰ میلیارد تومان واریز شده به حساب کمیته امداد، برای تأمین هزینه اجاره‌بها، تعمیر مسکن، خرید خانه و تکمیل خانه‌های در حال احداث مددجویان این ۲ شهرستان تخصیص یابد. منصوری خاطرنشان کرد: همچنین طی روزهای گذشته و در قالب اجرای مرحله دوم پویش ایران همدل، ۱۰ هزار بسته معیشتی، ارزاق و اسباب‌بازی کودکان و همچنین ۱۰ هزار کارت هدیه از سوی بنیاد مستضعفان به خانواده‌های نیازمند این ۲ شهرستان اهدا شد. به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، این حمایت‌ها، دومین اقدام فوری بنیاد مستضعفان برای حل مشکلات ساکنان چابهار و قصرقند بعد از سفر اخیر فتاح به این مناطق است. در نخستین اقدام، هفته گذشته مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به حساب بهزیستی برای خانوارهای تحت پوشش این سازمان واریز شده بود. 
***
تیراندازی در عروسی 13 نفر را راهی بیمارستان کرد
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از مصدومیت 13 نفر به علت شادی نامتعارف و تیراندازی سهوی به سمت میهمانان با سلاح شکاری در مجلس عروسی در یکی از روستاهای شهرستان خنداب خبر داد. بر اساس اعلام پلیس استان مرکزی، سرهنگ «محمود خلجی» در این باره گفت: بامداد دیروز گزارشی از یک مورد تیراندازی منجر به مصدومیت تعدادی از میهمانان مراسم عروسی در یکی از روستاهای شهرستان خنداب به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اعلام شد. وی در ادامه افزود: ‌ بر اثر این بی‌احتیاطی، 13 نفر از افراد حاضر در این مراسم عروسی به علت اصابت ساچمه‌های پخش‌شده در این تیراندازی، از نواحی مختلف دچار مصدومیت شدند که بلافاصله جهت مداوا به مراکز درمانی انتقال داده شدند. 
***
کارت ‌بلیت الکترونیک رایگان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی
اعضای شورای شهر تهران به رایگان شدن کارت بلیت الکترونیک برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رای مثبت دادند. به گزارش ایلنا،‌ بهاره آروین گفت: در بند «یک» تبصره «یک» این طرح جهت تکریم والدین و همسران شهدا و جانبازان، ۲۵ درصد به آنها بلیت الکترونیک رایگان اختصاص داده شده است اما در بند «4» برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته‌ایم. محسن هاشمی در واکنش به این پیشنهاد با اشاره به حدود ۴۲ پیشنهاد درباره طرحی که یک ماده‌واحده دارد و وقت زیادی از صحن می‌گیرد و ضمنا ممکن است به لحاظ رسانه‌ای بازخوردهای مناسبی نداشته باشد،‌ خواستار پس گرفتن پیشنهادات و واگذاری مسؤولیت به کمیسیون تخصصی شد. در ادامه آروین گفت: این طرح به نیازمند ۵۰ درصد تخفیف می‌دهد و برای کسی که قرار است صرفا تکریم شود، کارت بلیت رایگان می‌دهد. درنهایت پیشنهاد آروین مبنی بر رایگان شدن کارت ‌بلیت الکترونیک حمل‌و‌نقل عمومی برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد با موافقت اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید. 
***
تعطیلی طرح‌های شهرداری برای حناچی دردسرساز شد
عضو شورای شهر تهران به دلیل تعطیلی طرح‌های معمول شهرداری به بهانه انجام طرح‌های محله‌محوری به حناچی تذکر داد. به گزارش فارس، احمد مسجدجامعی در تذکری به شهردار تهران به دلیل تعطیلی طرح‌های معمول شهرداری به دنبال اجرای سیاست‌های محله‌محور گفت: رفع مشکلات محلی رویکرد نوینی محسوب می‌شود، چرا که به دغدغه مردم در سطح محلات از این طریق توجه می‌شود. وی افزود: از آنجا که نوع نگرانی و دغدغه‌ها در مردم محلات متفاوت است، لازم است مدیریت شهری به رفع این دغدغه‌ها به صورت متفاوت بپردازد ولی باید توجه داشت که نباید اجرای طرح‌های محلی سبب توقف طرح‌هایی شود که هر ساله آن را انجام می‌دادیم. عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه اجرای طرح‌های محلی نباید متوقف شود، خاطرنشان کرد: زمانی که اهالی محلات سوال می‌کنند چرا طرح‌های معمولی و روتین هر ساله متوقف شده است، شهرداری اعلام می‌کند این موضوع باید بررسی شود، مثلا لکه‌گیری یک معبر امر معمولی است و قرار نیست مردم را با وعده «در حال بررسی هستیم» سر کار بگذاریم، چرا که به نظرم این مسأله سلب مسؤولیت از مدیریت شهری است و نگران هستند که مناسب عمل نکردن مدیران شهری سبب زیر سوال رفتن سیاست‌های محله‌محوری شود. مسجدجامعی گفت: در منطقه 12 که طر‌ح‌های پرهزینه و بزرگ اجرا می‌شود، کوچه‌ای در نزدیکی میدان حسن‌آباد قرار دارد که مردم از ریختن زباله در آن در پی رفت‌و‌‌آمدها شکایت دارند و اینکه چرا این مسأله رفع نمی‌شود، در حالی که مردم هم پیگیر آن هستند. وی خاطرنشان کرد: نباید با عملکرد غلط شهرداری‌ها سیاست محله‌محوری زیر سوال برود. من بارها این مشکل را به شهردار و معاونانش اعلام کرده‌ام اما باید توجه داشت وقتی حرف ما به جایی نمی‌رسد پس حرف مردم کوچه و بازار هم شنیده نمی‌شود.

Page Generated in 0/0052 sec