printlogo


کد خبر: 222068تاریخ: 1399/4/30 00:00
اخبار

تسهیلات یک میلیون تومانی به خانوارهای 5 نفره و جاماندگان
سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تسهیلات یک میلیون تومانی دوران کرونا برای سرپرستان خانوار 5 نفره و بیشتر و نیز جاماندگان مرحله قبلی، پایان شهریور پرداخت می‌شود.
 7 تیرماه سال جاری پیامکی از سرشماره وزارت رفاه (‌v.refah‌) برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال شد با این مضمون که «سرپرست محترم خانوار! تسهیلات یک میلیون تومانی دوران کرونا قبلا به حساب یارانه شما واریز شده است، اگر متقاضی تسهیلات تکمیلی به مبلغ یک میلیون تومان بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید، لطفا از طریق همین خط تلفن همراه حداکثر تا 5 روز آینده عدد یک را به 6369 ارسال نمایید». 
حامد شمس، سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ این سوال که وام یک میلیون تومانی مجدد برای یارانه‌بگیران 5 نفر و بالاتر و برای کسانی که در مرحله اول پیامک زدند اما چون تلفن به نام نداشتند و نتوانستند وام بگیرند، کی واریز می‌شود؟ گفت: تسهیلات یک میلیون تومانی دوران کرونا در پایان شهریورماه به حساب افراد مشمول واریز می‌شود.
***
اراضی فرودگاه امام  مزرعه بیت‌کوین می‌شود
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) از آمادگی این شرکت برای استخراج ارزهای دیجیتال خبر داد. اجاره زمین در شهر فرودگاهی امام خمینی برای استخراج ارزهای دیجیتال موضوعی بود که سال گذشته از سوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) مطرح شد. 
محمد‌مهدی کربلایی در پاسخ به اینکه این پروژه در حال حاضر در چه وضیعتی قرار دارد، گفت: مذاکراتی در این باره انجام شده و شرکت‌های بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده‌اند و اکنون منتظر اخذ مجوزهای لازم هستند.
وی افزود: چنانچه مجوزهای لازم اخذ شود شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) آمادگی این را دارد که سرمایه‌گذاری در این منطقه را تسهیل کند. کربلایی ادامه داد: البته مشکل تأمین برق این شرکت‌ها نیز وجود دارد که به دنبال رفع این مشکل هستیم. 
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در پاسخ به اینکه این پروژه چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: این بستگی دارد شرکتی که اعلام آمادگی کرده است تا چه اندازه موضوع را پیگیری کند، در هر هر صورت ما آمادگی این را داریم و زیرساخت‌ها فراهم است. 
***
تعطیلی کارخانه واگن‌سازی تهران در سال جهش تولید جای تأسف دارد
محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره تعطیلی شرکت واگن‌سازی مترو با بیان اینکه این شرکت ۱۰۰ درصد تعطیل نمی‌شود، گفت: نیمی از پرسنل این کارخانه در حوزه نگهداری واگن‌های موجود فعال هستند و یکی از قراردادهای جاری شهرداری نیز با این کارخانه تعمیر و اورهال قطارهای موجود است و می‌دانید برخی از واگن‌های فعلی بیش از 5/1  میلیون کیلومتر حرکت داشتند که حالا باید اورهال شوند.
 بخشی از این کارکنان در قسمت تولید قطارها فعال بودند و سالانه ۱۰۰ واگن تولید می‌کردند اما حالا روز گذشته آخرین سفارشات نیز تحویل شهرداری شد و آنها فعلا قرارداد فعالی ندارند و لازم است هر چه سریع‌تر شهرداری قراردادهای مختلف در حوزه واگن را فعال کند و حتی پیشنهاد کردیم منتظر تأمین اعتبار و خرید تجهیزات خارجی نماند و فکری به حال داخلی‌سازی تجهیزات کند تا این ۲۵۰ نفر کارگر نیز فعال شوند. 

Page Generated in 0/0058 sec