printlogo


کد خبر: 222070تاریخ: 1399/4/30 00:00
اخبار

پرونده ۳ محکوم به اعدام اعتراضات آبان ۹۸ دوباره رسیدگی می‌شود
درخواست بررسی مجدد پرونده ۳ محکوم به اعدام اعتراضات آبان ماه سال ۹۸ از سوی دیوان عالی کشور پذیرفته شد. به گزارش فارس، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضائیه روز سه‌شنبه هفته گذشته (۲۴ تیرماه) در بیست‌و‌‌نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره تأیید حکم اعدام ۳ نفر از محکومان اعتراضات آبان‌ماه 98 اظهار کرد: این حکم بعد از فرجام‌خواهی متهمان و وکلای مدافع آنها به تأیید دیوان عالی کشور رسیده و به دادسرا اعاده شده است. وی افزود: اجرای احکام، یک فرآیند کاملا قانونی دارد که باید طی شود و ممکن است در این فرآیند قانونی، باز دادرسی‌های فوق‌العاده مانند اعاده دادرسی یا اعمال ماده ۴۷۷ یا هر موجب قانونی دیگری چه در این پرونده و چه در سایر پرونده‌ها نتیجه پرونده را توأم با تغییر کند. دیروز در همین زمینه ۴ وکیل محکومان این پرونده در متنی اعلام کردند: «با توجه به اظهارات سخنگوی قوه‌قضائیه درباره احتمال پذیرش درخواست اعاده دادرسی در این پرونده، امید به نقض رأی بدوی داریم و بر همین اساس درخواست اعمال ماده ۴۷۴ را تقدیم رئیس دیوان عالی کشور کردیم. حسب اطلاع واصله، خوشبختانه این درخواست توسط رئیس دیوان عالی کشور پذیرفته شده و پرونده جهت بررسی مجدد به یکی از شعب دیوان عالی ارجاع شده است و با توجه به موازین قانونی و رویه جاری قضایی، در حال حاضر اجرای حکم اعدام موکلان تا زمان تعیین تکلیف نهایی قضایی در این پرونده، متوقف می‌باشد و از آنجا که یکی از قضات دیوان عالی کشور در شعبه رسیدگی‌کننده هم قبلا مخالف رأی صادره بوده، بسیار امیدواریم با توجه به رویکردهای امید‌برانگیز دوران تحول در دستگاه قضا و در چارچوب عدل و انصاف، این پرونده مورد بررسی مجدد قرار گرفته و رأی قبلی نقض شود».
***
تصویب یک فوریت طرح تأمین کالاهای اساسی
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جلسه علنی و بعد از تصویب یک فوریت طرح تأمین کالاهای اساسی اظهار داشت: بحثی که در جلسه امروز مجلس مطرح شد آن بود که پیشنهاددهندگان این طرح درخواست دوفوریتی طرح را داشتند اما بعدا آن را به یک فوریت تبدیل کردند. وی افزود: طرح‌های مشابهی هم درباره تأمین کالاهای اساسی وجود دارد و حتی آقای نادران و کمیسیون برنامه و بودجه هم طرحی در این رابطه داشتند که قطعا از نظرات آنها استفاده خواهد شد، ضمن اینکه طرح حمایت دارویی هم در مجلس وجود دارد. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ‌معنای طرح، تأمین کالاهای اساسی در جامعه نیست، بلکه عدالت و دسترسی جامعه به کالاهای اساسی مشکل دارد. قالیباف خاطرنشان کرد: ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی در مجلس تصویب شده است اما این کالاها به دست مردم نمی‌رسد و به نظر می‌رسد شبکه توزیع باید کار خود را درست انجام دهد تا کالاهای اساسی به دست نیازمندان واقعی برسد.
***
تعطیلات تابستانی مجلس معلق شد
با تصمیم هیأت‌رئیسه مجلس تعطیلات تابستانی مجلس به صورت موقت معلق شد. بر اساس تصمیم هیأت‌رئیسه مجلس تعطیلات تابستانی مجلس معلق شد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس در ضمن اعلام این خبر افزود: البته این تصمیم موقت است و دائمی نیست.

Page Generated in 0/0104 sec