printlogo


کد خبر: 222090تاریخ: 1399/4/31 00:00
دور دنیا

روایت جدید از شیوع کرونا در میان نظامیان آمریکایی
رابرت آبرامز، فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در کره‌جنوبی دیروز درباره شیوع ویروس کرونا در میان سربازان کشور شد ابراز نگرانی کرد. آبرامز شمار نظامیان آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا در کره‌جنوبی را مسأله‌ای بسیار جدی توصیف کرد. این فرمانده آمریکایی گفت، تاکنون ۹۸ نیروی آمریکایی مستقر در کره‌جنوبی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که نتیجه تست کرونای ۷۵ درصد از این افراد در بدو ورود به کره‌جنوبی مثبت اعلام شده است. با این حال آبرامز گفت این تعداد تنها ۸ درصد از مسافران مبتلا به ویروس کرونا در بدو ورود به کره‌جنوبی را شامل می‌شوند و نگرانی رسانه‌های این کشور بی‌دلیل است. آبرامز افزود، از تمام سربازانی که وارد پایگاه‌های آمریکا در کره‌جنوبی می‌شوند، تست کرونا گرفته می‌شود و سپس به مدت ۲ هفته قرنطینه می‌شوند و این رویکرد بسیار مؤثر و موفق است. 
***
سندرز: 30 میلیون کارگر آمریکایی بیکارند
برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت روز یکشنبه به موج بیکاری در آمریکا طی ماه‌های اخیر اشاره کرد. وی در پیامی در توئیتر نوشت: طی ماه‌های اخیر، 30 میلیون کارگر شغل‌ و درآمد خود را از دست داده‌اند. بسیاری در حال تقلا برای فراهم کردن غذا هستند. سناتور آمریکایی در ادامه بار دیگر بر ضرورت بیمه سلامت برای همه آمریکایی‌ها تأکید کرد و نوشت: آمریکا تنها کشور بزرگ در جهان است که بیمه سلامت را برای همگان تضمین نمی‌کند. اگر شما پولدار باشید می‌توانید بیمه عالی خریداری کنید. اگر شما فقیر و از طبقه کارگر باشید، بد‌شانس هستید، شما زود می‌میرید و درد و بیماری بیشتری را تجربه می‌کنید. بیمه سلامت یک حق انسانی است. ما نیازمند بیمه درمانی برای همگان هستیم. طبق یک تحقیق جدید، در پی همه‌گیری کرونا در آمریکا 4/5 میلیون آمریکایی بین ماه فوریه تا مه ‌بیمه درمانی خود را به دلیل بیکار شدن از دست دادند. 
***
اقدام جالب رهبر کره‌شمالی
رهبر کره‌شمالی دیروز در اظهاراتی از مدیران ساختمانی این کشور بابت مشکلات نامشخص در ساخت یک بیمارستان بشدت انتقاد و افراد مسؤول را برکنار کرد.
 کیم جونگ اون در جریان بازدیدش از پروژه ساختمانی بیمارستانی در پیونگ یانگ به انتقاد از روند مدیریتی در ساخت این پروژه پرداخت و گفت این پروژه با غفلت و بدون بودجه مناسب انجام می‌شود و دستور داد تمام افراد مسؤول در این پروژه برکنار شوند.
***
پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره
در بحبوحه تنش‌های آمریکا با کره‌شمالی بر سر خلع سلاح اتمی این کشور، منابع محلی از پرواز هواپیمای جاسوسی ایالات‌متحده در آسمان شبه‌جزیره کره خبر دادند. اکانت توئیتری «نو کال‌ساین» که به ردیابی پروازها بر فراز شبه‌جزیره کره مشغول است، در صفحه خود نوشت یک فروند هواپیمای شناسایی «W Rivet Join 135» متعلق به نیروی هوایی آمریکا در آسمان جنوب سئول دیده شده است. بر این اساس، منابعی در ارتش کره‌جنوبی اما می‌گویند پیونگ‌یانگ در هفته‌های اخیر تحرکات نظامی مشکوک و غیرمعمول انجام نداده است. 
***
تکذیب بستری شدن رئیس‌جمهور بلاروس
ادعاهای مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی درباره بستری شدن رئیس‌جمهور بلاروس به دلیل فشار خون بالا واکنش سخنگوی رئیس‌جمهور این کشور را به دنبال داشت. به دنبال مطرح شدن برخی گمانه‌زنی‌ها در شبکه‌های مجازی درباره وخامت حال الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس و بستری شدن او، سخنگوی وی این گمانه‌زنی‌ها و ادعاها را تکذیب کرد. ناتالیا ایسمونت، سخنگوی رئیس‌جمهور بلاروس ادعاهای مطرح شده در شبکه‌های مجازی درباره بستری شدن لوکاشنکو به دلیل فشار خون بالا را رد کرد. پیش‌تر برخی گزارش‌ها خبر داده بودند رئیس‌جمهور بلاروس یک ساعت بعد از دیدار با میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه در مینسک، پایتخت بلاروس حالش بد شده است. 
***
وزیر خارجه مصر وارد فلسطین شد
سامح شکری، وزیر خارجه مصر دیروز وارد مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین شد. احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد شکری در دیدار با محمود عباس بر موضع حمایتگرانه کشورش در بازپس‌گیری حقوق مشروع ملت برادر فلسطین تأکید کرد. ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین و عصام عاور، سفیر مصر در فلسطین به استقبال شکری رفته بودند.  عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر یکشنبه در تماس تلفنی با محمود عباس به وی اعلام کرده بود هیأتی را به ریاست سامح شکری برای دیدار با وی می‌فرستد تا بر موضع ثابت قاهره در قبال فلسطین تأکید کند و از مواضع محمودعباس مطلع شود. 

Page Generated in 0/0044 sec