printlogo


کد خبر: 222108تاریخ: 1399/4/31 00:00
اخبار

ثبت یک رکورد تاریخی به نام مسی
مهاجم بارسلونا با کسب جایزه «پی چی چی» رکوردی تاریخی در لالیگا به نام خود ثبت کرد. به گزارش موندو دپورتیوو، لیونل مسی با پایان رقابت‌های لالیگا عنوان «پی چی چی» را به خود اختصاص داد. مهاجم بارسلونا با ۲ گلی که برابر آلاوس به ثمر رساند، تعداد گل‌هایش را به عدد ۲۵ رساند و از کریم بنزما فاصله گرفت. بنزما که در دیدار رئال‌مادرید و لگانس از ابتدا به میدان رفته بود موفق به گلزنی نشد و در دقیقه ۶۱ تعویض شد تا آقای گلی مسی تثبیت شود. ستاره آرژانتینی برای هفتمین بار این جایزه را به دست آورد تا یک رکورد تاریخی به نام خود ثبت کند. کاپیتان بارسا از رکورد 6 «پی چی چی» تلمو زارا گذشت. او 4 سال پیاپی است که آقای گل لالیگا می‌شود. مسی پیش از این در فصل‌های (۱۰-۲۰۰۹) ۳۴ گل، (۱۲-۲۰۱۱) ۵۰ گل، (۱۳-۲۰۱۲) ۴۶ گل، (۱۷-۲۰۱۶) ۳۷ گل، (۱۸-۲۰۱۷) ۳۴ گل و (۱۹-۲۰۱۸) ۳۶ گل به ثمر رسانده و جایزه «پی چی چی» را به دست آورده بود. 
***
خبر جدید روزنامه «رکورد» پرتغال از مهدی طارمی
روزنامه رکورد پرتغال مدعی شد تیم اسپورتینگ قصد تقویت خط حمله خود را دارد اما جذب مهدی طارمی برای این باشگاه دشوار است. به گزارش مهر، روزنامه رکورد پرتغال در خبری اعلام کرد «روبن اموریم» سرمربی تیم فوتبال اسپورتینگ لیسبون قصد دارد مهاجم جدیدی را برای فصل آینده به خدمت بگیرد. این روزنامه مدعی شده مهدی طارمی مدنظر اسپورتینگ است اما جذب این بازیکن برای اسپورتینگ سخت است. این در حالی است که «رکورد» روز گذشته هم خبری را درباره مهدی طارمی منتشر و اعلام کرده بود در صورت حضور «کاوانی» در تیم بنفیکا، شانس حضور مهدی طارمی در این تیم پرتغالی کمرنگ می‌شود. طارمی در حال حاضر در تیم ریوآوه بازی می‌کند و موفق شده ۱۶ گل برای این تیم به ثمر برساند. 
***
رقابت آنلاین وزنه‌برداران در خانه
۷۰ وزنه‌بردار برای نخستین بار در حالی که هر کدام در کشور خود بودند، به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت پرداختند. 
به گزارش ایسنا، بیش از 4 ماه از برگزاری آخرین مسابقه وزنه‌برداری می‌گذرد و اکنون با توجه به شرایط موجود، فدراسیون وزنه‌برداری «پان آمریکن» اقدام به برگزاری مسابقات وزنه‌برداری آن هم به صورت آنلاین کرده است. 
 در واقع وزنه‌برداران شرکت‌کننده در هر کجا که می‌خواستند از گاراژ، تراس و باغچه منزل خود گرفته تا باشگاه محل خود به صورت آنلاین وزنه زدند و در این رقابت‌ها شرکت کردند. 
این رقابت‌ها در ۲ بخش مردان و زنان و با حضور ۷۰ ورزشکار از ۱۵ کشور از جمله کانادا، پرو، آمریکا، ازبکستان، مکزیک و شیلی برگزار شد. البته فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد نتایج و رکوردها رسمی نیست و مراسم اهدای مدال هم به صورت مجازی برگزار شد. 
***
مشکل بزرگ تیم ‌ملی فوتسال
کادر فنی تیم‌ ملی فوتسال با مشکل بزرگ ابهام در زمان شروع لیگ برتر فوتسال روبه‌رو است. مرحله دوم اردوی تیم ‌ملی فوتسال هفته گذشته برگزار شد که در حاشیه آن محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال تاکید کرد وضعیت آمادگی بازیکنان با توجه به تعطیلی چند ماهه چندان مناسب نیست و اینکه امیدوار است لیگ برتر زودتر برگزار شود تا آمادگی بازیکنان هم بهتر شود. پیش از این سازمان لیگ فوتسال اعلام کرده بود در تلاش است فصل جدید رقابت‌ها را از شهریور‌ماه برگزار کند اما هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است. با توجه به برگزاری مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در آبان، شروع لیگ از شهریور می‌تواند بازیکنان را برای حضور در تمرینات و سپس مسابقات تیم ملی به شرایط مطلوبی برساند اما با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا، برگزاری مسابقات در این تاریخ قطعی به نظر نمی‌رسد. سازمان لیگ فوتسال همچنین طرحی در نظر دارد که طی آن، این فصل لیگ برتر به صورت مجتمع و در ۲ گروه شمال و جنوب برگزار شود که این شیوه نیز قطعی نیست. ناظم‌الشریعه برنامه‌های تمرینی خود را بر اساس شروع مسابقات لیگ تدوین کرده و به همین دلیل هرگونه تغییر در زمان و نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر به برنامه‌های تیم ملی فوتسال هم لطمه می‌زند. 

Page Generated in 0/0059 sec