printlogo


کد خبر: 222117تاریخ: 1399/4/31 00:00
اخبار

ارائه یک میلیون و 300 هزار دقیقه مشاوره پزشکی در سامانه 4030
مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: طی هفته گذشته 803 هزار تماس تلفنی با سامانه خدمات مشاوره‌ای ستاد اجرایی فرمان امام (٤٠٣٠) درباره بیماری کرونا برقرار شد. محمد ترکمانه گفت: طی هفته گذشته 803 هزار تماس تلفنی با سامانه خدمات مشاوره‌ای ستاد اجرایی فرمان امام درباره بیماری کرونا برقرار شده است. وی افزود: سامانه 4030 به عنوان مرکز خدمات مشاوره‌ای ستاد اجرایی و با همکاری وزارت بهداشت در هفته اخیر شاهد افزایش ١٥ درصدی تماس‌های مردم از سراسر کشور برای کسب اطلاعات مربوط به بیماری کرونا بود. ترکمانه افزود: تعداد کل تماس‌ها با این سامانه از ابتدای شیوع کرونا به عدد قابل توجه ١٦میلیون و٥٠٠ هزار تماس رسیده است. وی خاطرنشان کرد: پاسخ‌ها در سامانه ٤٠٣٠ به ۲ روش پاسخگویی از طریق سیستم ورودی IVR و گفت‌وگوی مستقیم با مشاوران آموزش‌دیده انجام می‌شود که ٥٦ درصد تماس‌های هفته گذشته با این سامانه از سوی بانوان و ٤٤ درصد از سوی آقایان بوده است. ترکمانه افزود:  ۲ موضوع ارتقای سطح دانش درباره راه‌های انتقال کرونا و شناسایی مراکز ارائه‌دهنده خدمات تخصصی کرونا از سوالات اصلی تماس‌گیرندگان بوده است. مدیرعامل بنیاد احسان با بیان اینکه در هفته گذشته بیشترین تعداد تماس‌ها با سامانه ٤٠٣٠ از استان‌های تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان و فارس بوده است، خاطرنشان کرد: تغذیه در دوران کرونا ١٣ درصد، مشاوره و روانشناسی کرونا ١١ درصد و سلامت سالمندان و مادران باردار در دوران کرونا ٤ درصد سوالات شهروندان را به خود اختصاص داده است.  
***
اعطا: آقای شهردار! به معاون خود آداب بیاموزید
افزایش تنش بین شهرداری و شورای شهر
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پیامی توئیتری از شهردار تهران خواست به معاون خود، «ادب و آداب مناسبات شورا و شهرداری» را بیاموزد. علی اعطا با اشاره به تذکر خود درباره عدم درج قرارداد شبهه‌دار معاونت شهرسازی در سامانه شفافیت، در توئیتر خود نوشت: «از حیث وظیفه نظارتی خود، به یکی از معاونت‌های شهرداری تذکری دادم. گفتم در فلان قرارداد، فلان اشکال وجود دارد و تضییع بیت‌المال صورت گرفته است. معاون مربوط بلافاصله با یکی از خبرگزاری‌ها مصاحبه می‌کند و می‌گوید: اگر کسی بیت‌المال را تضییع کرده... حتما با او برخورد کنند تا «سیه روی شود هر که در او غش باشد!»، وارد محتوای تذکر نمی‌شوم اما از دکتر حناچی، شهردار متین و محترم تهران درخواست می‌کنم به معاون خود، «ادب و آداب مناسبات شورا و شهرداری را بیاموزند».
***
اصرار شهرداری منطقه 21 بر تعطیلی مرکز گذری کاهش آسیب معتادان
به دنبال گزارش اخیر «وطن امروز» مبنی بر تعطیلی مرکز گذری کاهش آسیب در منطقه 21 (محدوده تهرانسر) مدیرعامل این مرکز دیروز در گفت‌وگو با ما درباره برچیده شدن چنین مرکزی، گفت: شهرداری منطقه 21 محدوده تهرانسر، همچنان بر موضع خود در قبال تعطیلی این مرکز مصر است و اعلام کرده امروز آخرین مهلت فعالیت مرکز گذری کاهش آسیب است. این در حالی است که مرکز گذری کاهش آسیب در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به معتادان خدمات ارائه می‌کند تا آسیب‌های ناشی از سوء‌مصرف مواد مخدر در جامعه کاهش یابد. حبیب بهرامی با بیان اینکه این مرکز دارای پروانه ثبت است و تحت نظر سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و درمان فعالیت می‌کند، افزود: معتادان در این مراکز از داروی جایگزینی برای مواد افیونی استفاده می‌کنند و اگر این دارو قطع شود به احتمال زیاد دوباره به مصرف مواد مخدر رو می‌آورند.
این اتفاق در حالی است که شهرداری تهران بر شبانه‌روزی شدن مددسراهایش در ایام اپیدمی کرونا تاکید دارد اما مددسرای منطقه ۲۱ که در همسایگی مرکز کاهش آسیب است به صورت شبانه‌روزی فعالیت نمی‌کند و حالا با تعطیلی این مرکز، تنها محل مراجعه کارتون‌خواب‌ها نیز از دسترس آنها خارج شده است.
در همین ارتباط پیگیری‌های مکرر «وطن امروز» از علل تعطیلی این مرکز کاهش آسیب در تماس با معاون اجتماعی شهرداری منطقه 21 بی‌نتیجه ماند و پاسخی در این زمینه دریافت نکرد. لازم به ذکر است در گزارش روز یکشنبه «وطن امروز» درباره بسته شدن مرکز گذری کاهش آسیب معتادان، سهوا به جای اقدام شهرداری منطقه 21 در تعطیلی این مرکز، از شهرداری منطقه 19 نام برده شد که این اشتباه در خبر امروز تصحیح شد.
***
رئیس پلیس فتای تهران خبر داد
گردش مالی ۲۰۰ میلیاردی ۹‌کلاهبردار فضای مجازی
رئیس پلیس فتای تهران از دستگیری ۹ کلاهبردار فضای مجازی که با ایجاد کانال‌های شرط‌بندی و با خرید و اجاره ۴۳ کارت‌ عابر بانک شهروندان، ۲۰۰ میلیارد ریال گردش مالی داشتند، خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی اظهار کرد: در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد افرادی به ادعای داشتن شرکت تجاری، تعدادی از کارت‌های عابربانک کاربران فضای مجازی را خریده یا اجاره کرده‌اند که بررسی موضوع در دستور کار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت. رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه سرشاخه اصلی این ۲ باند در یکی از کشورهای همسایه شناسایی و هماهنگی‌های پلیسی برای استرداد وی انجام شده است، افزود: همچنین در این رابطه ۹ تن از اعضای این باندها که ساکن حوالی جنوب تهران و استان‌های همجوار بودند شناسایی و با دستور قضایی هر ۹ متهم دستگیر شده و به پلیس فتا انتقال یافتند. 

Page Generated in 0/0056 sec