printlogo


کد خبر: 222126تاریخ: 1399/4/31 00:00
فرمانده سپاه پاسداران از جهش توان رزمی هوانیروز سپاه در سال‌های گذشته خبر داد
سپاه در مسیر نبردهای هوایی

گروه سیاسی: محصولات رزمی جدید سپاه پاسداران روز گذشته با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز گذشته به همراه جمعی از معاونان ستاد فرماندهی کل سپاه، از گروه بالگردی فتح هوانیروز سپاه بازدید کرد. در جریان این بازدید با حضور فرمانده کل سپاه از سامانه موشکی هدایت لیزری رونمایی شد. بازدید از نمایشگاه دستاوردهای گروه بالگردی فتح هوانیروز  و بالگرد‌های بازسازی شده توسط متخصصان داخلی از دیگر برنامه‌های فرمانده کل سپاه بود. سردار سلامی در جریان بازدید از پایگاه فتح هوانیروز سپاه در جمع نیروهای این پایگاه با بیان اینکه من سال‌های دور در خدمت برادران نیروی هوایی سپاه بودم و برخی دوستان پیشکسوت که امروز در خدمت‌شان بودیم، آن سال‌ها نیز حضور داشتند، گفت: پیشرفت و جهشی که در قدرت بالگردی سپاه پیش آمده را در این پایگاه ملاحظه کردیم که حاصل قدرت فرماندهان ما در نیروی زمینی است. نیروی زمینی سپاه نیرویی مقتدر و پیشتاز است که در خط مقدم آرایش دفاعی ما در مقابل دشمن قرار دارد.
سردار سلامی ادامه داد: امروز ما روی زمین شخصیت زنده و درخشان این نیرو را مشاهده می‌کنیم. هوانیروز سپاه فقط متعلق به نیروی زمینی سپاه نیست و هرجا حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، دوستان ما نخستین کسانی هستند که فداکارانه حضور پیدا می‌کنند.
فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از اظهاراتش در حاشیه بازدید از گروه بالگردی فتح هوانیروز سپاه با بیان اینکه عملیات‌های امنیتی و دفاعی در این اعماق نیازمند پشتیبانی‌های متنوع است، اظهار کرد: نیروی زمینی سپاه به دلیل اینکه از دکترین تهاجمی در عمق بهره می‌برد، پشتیبانی بالگردی از آن نیز یک ضرورت است.
وی با اشاره به قابلیت‌های حوزه بالگردی نیروی زمینی سپاه گفت: چند سالی است این نیرو با ایجاد ساختار هوانیروز در سازماندهی رزمی خود به قابلیتی  جدید دست یافته و نیروی زمینی سپاه در بعد بالگردهای تهاجمی و رزمی، جهش قابل ملاحظه‌ای بویژه در سال‌های اخیر داشته و استعداد بالگردهای رزمی خود را  افزایش داده است.
سرلشکر سلامی در ادامه با تاکید بر اینکه هوانیروز به خودکفایی در بسیاری از حوزه‌ها رسیده است، تصریح کرد: مدرن‌سازی پایگاه‌های نیرو و مراکز تعمیراتی آن، بویژه نهضت قطعه‌سازی در هوانیروز سپاه که نیاز ما را به قطعات از سایر کشورها و حتی در داخل از بسیاری جنبه‌ها برطرف کرده، امروز بخوبی انجام پذیرفته است.
 وی افزود: برادران ما در هوانیروز در زمینه آموزش کامل خوداتکا هستند و آموزش متون و مفاهیم مدرن را با کارگاه‌های پیشرفته عملی همراه می‌کنند، علاوه بر این ساخت قطعات و تعمیر در برخی بالگرد‌ها تا تعمیر کامل بالگرد  انجام می‌شود.
فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه  پیشرفت بسیار خوبی در هوانیروز مشاهده می‌شود، گفت: پایگاه‌های هوانیروز در اقصی نقاط کشور در حال گسترش است و بحمدالله امروز در آمایش سرزمینی و آرایش دفاعی هوانیروز به وضعیت بسیار مناسبی رسیده‌ایم. این تلاش‌ها ادامه دارد و ما هرگز متوقف نخواهیم شد و سال به سال بر این استعداد  اضافه خواهد شد و همپای رشد سایر بخش‌های نیروی زمینی، هوانیروز نیز رشد قابل توجهی خواهد داشت.
سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه  نیز در حاشیه بازدید فرمانده کل سپاه از  گروه بالگردی فتح هوانیروز با تاکید بر اهمیت هوانیروز به عنوان یک نیروی تاثیرگذار در نبردهای میدانی گفت: هوانیروز سپاه پیشرفت‌های قابل قبولی در 3 سال گذشته داشته است. وی با تاکید بر اینکه هوانیروز سپاه در حوزه بالگردی بیش از ۷۰ درصد پیشرفت کمی و کیفی داشته است، گفت: بحمدالله امروز  زیرساخت‌های اساسی  در زمینه هوانوردی و بالگردی در هوانیروز ایجاد شده است، به گونه‌ای که در مناطق عملیاتی هیچ‌گونه مشکل بالگردی نداریم و در نهضت قطعه‌سازی نیز به خودکفایی رسیده‌ایم‌. همچنین در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد رحمانی، فرمانده هوانیروز سپاه از تجهیز بالگردهای هوانیروز  به موشک‌های پیشرفته خبر داد و گفت: در ۲ سال اخیر در زمینه تسلیح بالگردهای تهاجمی به پیشرفت‌های بسیار خوبی دست یافته‌ایم.

Page Generated in 0/0057 sec