printlogo


کد خبر: 222127تاریخ: 1399/4/31 00:00
محمود موسوی‌مجد، جاسوس سیا و موساد صبح دیروز به‌ دار مجازات آویخته شد
برای امنیت

گروه سیاسی: قوه‌قضائیه از اجرای حکم اعدام محمود موسوی‌مجد خبر داد؛ فردی که چندی پیش سخنگوی قوه‌قضائیه از او به عنوان «جاسوس سیا و موساد» و کسی که محل تردد و اسکان برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف را به این سرویس‌ها اعلام می‌کرده است نام برد.
 بیستم خرداد‌ماه بود که سخنگوی قوه‌قضائیه در بیست‌و‌هفتمین نشست خبری خود از صدور حکم اعدام برای جاسوسی خبر داد که با وصل شدن به سرویس‌های جاسوسی موساد و سیا و در قبال اخذ دلارهای آمریکایی، در حوزه‌های مختلف امنیتی و بویژه حوزه نیروهای مسلح از جمله سپاه قدس، اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و در اختیار سرویس‌های بیگانه قرار داده بود. غلامحسین اسماعیلی نام این فرد را که حکم اعدامش از سوی شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور تأیید شده بود، محمود موسوی‌مجد، فرزند کاظم اعلام کرد و گفت یکی از اتهامات این فرد اعلام محل تردد و اسکان سردار شهید سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف به سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد بوده است. این جاسوس محکوم به اعدام به دلیل تاجر بودن پدرش به همراه خانواده در دهه 70 به سوریه می‌رود و در مدارس آنجا تحصیل می‌کند. تسلط او به زبان‌های عربی و انگلیسی باعث می‌شود در شرکتی که با ایران در ارتباط بود به عنوان مترجم مشغول به کار ‌شود و در زمان جنگ سوریه، او با وجود بازگشت خانواده به ایران، در سوریه می‌ماند. 
تسلط او به زبان عربی و آشنایی با جغرافیای سوریه، او را به نیروهای مستشار ایرانی نزدیک کرد و در گروه‌هایی که در ادلب تا لاذقیه حضور داشتند، مسؤولیت گرفت. او عضو سازمانی سپاه نبود ولی با پوشش مترجم توانست به بسیاری از نقاط حساس ورود کند. 
موسوی‌مجد از طریق تماس یکی از افسران CIA در غرب آسیا به این سرویس جاسوسی وصل می‌شود. این تماس که تحت رصدهای امنیتی بود موجب شناسایی موسوی‌مجد شده و از آن پس او تحت رصد نیروهای امنیتی قرار می‌گیرد. 
رفتار مشکوک او باعث می‌شود بررسی‌ها درباره وی دقیق‌تر و ارتباطاتش با شبکه‌ای از افسران اطلاعاتی سیا کشف شود. 
موسوی‌مجد در ازای جاسوسی و افشای اطلاعات درباره مشخصات یگان‌های مستشاری، جنگ‌افزارها، سیستم‌های مخابراتی، معرفی فرماندهان و رفت‌و‌آمد آنها حتی سردار شهید سلیمانی و موقعیت‌های جغرافیای مراکز مهم و کدها و رمزها، دلارهای آمریکایی دریافت می‌کرد تا اینکه در همین ایام تحت اشراف اطلاعاتی ایران قرار گرفته و سطح دسترسی‌هایش کاهش می‌یابد. او پس از جاسوسی برای آمریکا، به سرویس جاسوسی موساد روی می‌آورد و اطلاعاتی را نیز در اختیار آنها قرار می‌دهد و حتی در برهه‌ای تلاش می‌کند به سرویس اطلاعاتی سعودی نیز وصل شود. 
موسوی‌مجد اما ۱۸ مهرماه ۹۷ به اتهام جاسوسی دستگیر می‌شود و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهامات انتسابی وی رسیدگی و در تاریخ ۳ شهریور ۹۸ حکم اعدام وی را صادر می‌کند. این رای پس از طی فرآیند‌های قانونی در دیوان عالی کشور هم تأیید می‌شود. 
در نهایت صبح دیروز حکم موسوی‌مجد به جرم جاسوسی اجرا شد تا پرونده خیانت او به وطن برای همیشه بسته شود.
روز گذشته همچنین مستندی از اقدامات موسوی‌مجد در تلویزیون و فضای مجازی پخش شد. در این مستند مکالمه و مکاتبات موسوی‌مجد با افسران سرویس‌های جاسوسی بیگانه از جمله سیا و موساد به تصویر درآمد. در این مستند نحوه ارتباط‌گیری سرویس‌های جاسوسی با موسوی‌مجد شرح داده شده که وی برای برگزاری جلسه با افسران جاسوسی آمریکا در چندین نوبت به لبنان سفر کرده بود.
موسوی‌مجد ماهانه 5 هزار دلار از موساد و سیا دریافت می‌کرد که در برهه‌ای این مبلغ به 3 هزار دلار کاهش یافت. وی همچنین برای فروش اطلاعات خود به سرویس جاسوسی موساد متصل شد و اطلاعاتی را که درباره اماکن و شخصیت‌های نظامی ایران جمع‌آوری کرده بود به عوامل آن داد. 

Page Generated in 0/0059 sec