printlogo


کد خبر: 222174تاریخ: 1399/5/1 00:00
اخبار

پرداخت هر گونه وام بانکی منوط به ثبت اطلاعات در سامانه سمات شد
بر اساس بخشنامه بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور، اعطای هر گونه تسهیلات به اشخاص حقیقی‏‏‏‏‏/‌  حقوقی صرفا پس از تکمیل اطلاعات درخواستی در سامانه متمرکز الکترونیکی تسهیلات و تعهدات (سمات) و دریافت شماره پیگیری از سامانه مذکور مجاز خواهد بود. در متن این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره 42162‏‏‏‏‏. 98 مورخ 15/2/98 به منظور تقویت نظارت بر کمیت، کیفیت و نحوه مصرف تسهیلات اعطایی نظام بانکی، به اطلاع می‌رساند اعطای هر گونه تسهیلات به اشخاص حقیقی‏‏‏‏‏/حقوقی صرفا پس از تکمیل اطلاعات درخواستی در سامانه متمرکز الکترونیکی تسهیلات و تعهدات (سمات) و دریافت شماره پیگیری از سامانه مذکور مجاز خواهد بود. 
***
وزیر راه‌وشهرسازی: 
مصوبه سقف اجاره‌بها و تمدید اجاره‌نامه اجرا شود
وزیر راه‌و‌شهرسازی در نامه‌ای به دادستانی‌ها و سرپرست وزارت صنعت خواهان اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در بخش قراردادهای اجاره مسکن شد. محمد اسلامی در این نامه ضمن تأکید بر اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، بر اجرایی کردن مواد ٩ و ١٠ مصوبه درباره تمدید قراردادهای اماکن استیجاری و الزامی شدن ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ کد رهگیری تأکید کرد و خواستار اتخاذ تصمیم در این باره شد. 
***
ابهام طرح مالیات بر خانه‌های خالی درباره سامانه املاک بود
عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح دلیل برگشت جزئیات طرح دوفوریتی اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم (مالیات بر خانه‌های خالی) به کمیسیون اقتصادی به منظور رفع ابهام از برخی جزئیات، گفت: دلیل بازگشت این طرح از صحن علنی مجلس به کمیسیون اقتصادی، ابهام مطرح‌شده در زمینه نسبت سامانه ملی املاک و اسکان در این طرح با سامانه‌های موجود در مصوبه‌های پیشین است. سید‌احسان خاندوزی در پاسخ به این سوال که این ابهام توسط چه نهادی مطرح شده است، عنوان کرد: ابهام مطرح شده در حوزه سامانه‌ها توسط سازمان ثبت‌احوال که ذیل وزارت کشور قرار دارد و شورای عالی فضای مجازی عنوان شده است. وی با اشاره به روند بررسی این طرح دوفوریتی در کمیسیون اقتصادی، افزود: به منظور رفع ابهام مطرح شده، طرح دوفوریتی اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات مستقیم روز سه‌شنبه هفته جاری در کمیسیون به بحث گذاشته شد و پس از رفع ابهام، روز چهارشنبه(امروز) در صحن علنی به رأی گذاشته خواهد شد. 
***
عرضه ۱۳ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در بورس
رئیس سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری ۰۲/۱۳ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران به عموم مردم از طریق بورس خبر داد. علیرضا صالح در تشریح مصوبات سیصد و شصت‌و‌پنجمین جلسه هیأت واگذاری، نماد شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران را یکی از سهام‌های بسیار خوب در تابلوی بورس کشور و جزو سهام‌های با بازدهی خوب توصیف کرد و گفت: در جلسه هیأت واگذاری تصویب شد ۰۲/۱۳ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران با مجوز این هیأت و توسط سازمان خصوصی‌سازی به صورت خرد و تدریجی در بازار عرضه شود تا عامه مردم بتوانند با خرید آن از منافع این تصمیم، منتفع شوند. رئیس سازمان خصوصی‌سازی یکی دیگر از مصوبات جلسه هیأت واگذاری را مربوط به واگذاری سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس متعلق به شرکت شهرک‌های کشاورزی عنوان کرد و گفت: 40 درصد از سهام این مجموعه متعلق به دولت است و در جلسه امروز (دیروز) مقرر شد 36 درصد از این سهام واگذار شود که 2 درصد از این 36‌درصد، تحت عنوان سهام ترجیحی برای کارکنان آن مجموعه در نظر گرفته شد و 34 درصد باقیمانده نیز در قالب 2 صندلی مدیریتی واگذار و با قیمت تابلو به اضافه 20 درصد و به شکل رقابتی از طریق بورس واگذار خواهد شد. وی همچنین از واگذاری 55 درصد از سهام شرکت هپکو به سازمان تأمین‌اجتماعی با قیمت تابلوی روز 22 تیرماه 99 خبر داد و گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی بر اساس مصوبه هیأت واگذاری موظف است پس از اصلاح ساختار این شرکت، تا پایان سال، آن را در مدار تولید قرار دهد به نحوی که بازدهی سهام این شرکت بهبود یابد. 
***
مافیای فولاد در بازار جولان می‌دهد
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با انتقاد از عدم نظارت وزارت صمت بر بازار فولاد و آهن‌آلات، گفت: در این بازار مافیا جولان می‌دهد و قیمت‌ها روزانه در حال افزایش است. فرشید پورحاجت به تسنیم گفت: متأسفانه در نبود نظارت، شرکت‌های فولاد از انحصار موجود در بازار سوءاستفاده می‌کنند. وی تصریح کرد: هم‌اکنون در کارخانه‌های فولاد، شمش فولاد به فور وجود دارد اما توزیع قطره‌چکانی باعث بروز مشکلات عدیده‌‌ای شده و متأسفانه این روند باعث افزایش قیمت‌ها به صورت روزانه شده است. دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان یادآور شد: تیرماه امسال قیمت میلگرد از کیلویی 7000 تومان به 11700 تومان افزایش یافت؛ مگر چه اتفاقی در کشور روی داده که فولاد اینقدر افزایش قیمت داشته باشد؟ وی با بیان اینکه انبار کارخانه‌ها مملو از فولاد است اما به بازار عرضه نمی‌شود، اظهار کرد: وزارت صمت به‌‌رغم مکاتبات فراوان کانون سراسری انبوه‌سازان، واکنش مثبتی به این موضوع نشان نداده است.

Page Generated in 0/0060 sec