printlogo


کد خبر: 222178تاریخ: 1399/5/1 00:00
اخبار

امروز در صحن علنی مجلس رأی‌گیری می شود
بذرپاش بخت نخست  ریاست دیوان محاسبات
رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی و اموال مجلس گفت: مهرداد بذرپاش و لطف‌الله فروزنده به عنوان ۲ گزینه نهایی این کمیسیون برای ریاست دیوان محاسبات به صحن علنی مجلس معرفی شدند. علیرضا شهبازی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: «اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مهرداد بذرپاش و لطف‌الله فروزنده را به عنوان ۲ گزینه نهایی این کمیسیون برای ریاست دیوان محاسبات به صحن علنی مجلس معرفی کردند».  ضرغام صادقی، عادل آذر، مهرداد بذرپاش و لطف‌الله فروزنده، گزینه‌های این کمیسیون برای ریاست دیوان محاسبات بودند که مهرداد بذرپاش با ۱۵ رأی و لطف‌الله فروزنده با ۱۳ رأی به عنوان گزینه کمیسیون به صحن علنی مجلس معرفی شدند. همچنین ضرغام صادقی نیز ۲ رای و عادل آذر ۹ رای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را کسب کردند. 
***
اولویت مجلس تقویت وظیفه نظارتی است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیوان محاسبات یکی از بازوهای نظارتی مجلس است، گفت: دیوان، نظارت خود را باید برخط و به روز کند و این مسأله قطعا پیگیری خواهد شد. محمدباقر قالیباف با بیان اینکه مجلس یازدهم در شرایط خاصی که کشور در آن قرار دارد، کار خود را آغاز کرد، گفت: مردم در شرایط کنونی احساس ناراحتی، دغدغه و نگرانی دارند و خواستار حل مشکلات هستند. وی تصریح کرد: مجلس یازدهم از ابعاد مختلف ویژگی‌های خود را دارد و در این عرصه فرصت‌های بسیاری پیش رو است که اگر درباره این فرصت‌ها بدرستی تصمیم گرفته شود، جهش خوبی شکل خواهد گرفت. یکی از فرصت‌ها این است که ۱۸۰ نفر از نمایندگان برای نخستین‌بار به مجلس راه یافته‌اند که این مسأله ظرفیت خوبی است که باید به آن توجه شود. رئیس مجلس یادآور شد: مجلس ۲ وظیفه اصلی قانون‌گذاری و نظارت را برعهده دارد که اولویت ما در شرایط کنونی تقویت بخش نظارتی است و قطعا ما این مسأله را با جدیت دنبال می‌کنیم. در بخش نظارت مجلس، ۳ حوزه وجود دارد که هر کدام ظرفیت‌های بالایی را برای مجلس ایجاد می‌کند. یکی از این حوزه‌ها حضور نمایندگان ناظر در شوراها و مجامع است، از این رو مجلس مصمم است به این حوزه نظارتی عمق بدهد. 
***
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:
وزیر اطلاعات گفت مردم از دولت ناراضی‌اند
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست دیروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ محمود علوی، وزیر اطلاعات با حضور در کمیسیون گزارشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از آخرین وضعیت اقتصادی- اجتماعی کشور به اعضای کمیسیون ارائه داد. 
علی بابایی افزود: در این جلسه نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیرامون برخی مسائل همچون شرکت شستا و تشکیکی که به برخی آمارها داشتند، ارائه کردند اما جلسه بیشتر یک جلسه یک‌طرفه بود و وزیر در اکثر زمان جلسه گزارش می‌داد. سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: وزیر اطلاعات در جمع‌بندی گزارش خود عنوان کرد مردم امروز رضایتمندی از عملکرد دولت ندارند. این نارضایتی بویژه در شرح وظایف دولت در حوزه اقتصادی نمود پیدا می‌کند. بابایی خاطرنشان کرد: علوی اظهار داشت با توجه به آمار و ارقامی که بویژه در حوزه اقتصادی وجود دارد، وضعیتی که این آمارها نشان‌دهنده آن است در شأن ملت ایران نیست و این وضعیت می‌طلبد اتفاقات مناسب‌تری در کشور رخ دهد. 
***
در سیزدهمین جلسه دادگاه طبری انجام شد
محاکمه قاضی عضو شبکه طبری
سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم اکبر طبری و دیگر متهمان به ریاست قاضی بابایی برگزار شد. 
در این جلسه دادگاه، نماینده دادستان با اشاره به اتهامات متهم علیزاده که قاضی شعبه 15 بازپرسی بود، گفت: اگر می‌گوییم کانون پرونده‌های طبری در شعبه متهم علیزاده بوده است، با مدرک بیان می‌کنیم. پرونده‌های مهمی که ضابط علیه طبری گزارش کرده در این شعبه بررسی شده است. افرادی بوده‌اند که املاک بسیار نفیس به طبری می‌دادند و ما دیدیم پرونده این فرد به شعبه علیزاده رفته است و فرآیند‌های نادرست در خلال این رسیدگی را لمس می‌کنیم. قهرمانی افزود: قاضی استقلال دارد و اعتقاد داریم قاضی‌ای که استقلال ندارد عدالت هم ندارد. نماینده دادستان گفت: در پرونده املاک روما بر اساس گزارش اطلاعات سپاه مستندات فنی وجود دارد که نشان می‌دهد رابطه سوئی میان دانیال‌زاده و طبری وجود داشته است. درباره طبری منع تعقیب صادر می‌شود اما برای دانیال‌زاده نه در دادسرا و نه مقام اظهار نظر، مفتوح گذاشته نشده است. پرونده تمام می‌شود و به بایگانی رفته است. آیا پذیرش نفوذ ناظر به این است که حتما منع تعقیب صادر شود؟
نماینده دادستان گفت: در گزارش سازمان اطلاعات سپاه در پرونده دانیال‌زاده و فریدون آمده است، دانیال‌زاده به فریدون رشوه داده است تا فریدون مدیرعامل‌های چندین بانک را منصوب کند. آن گزارش نشان می‌دهد دانیال‌زاده از بانک رفاه و ملت تسهیلاتی گرفته است که مشمول اخلال است اما علیزاده از بانک رفاه و ملت تحقیق نکرده است. چگونه علیزاده منع تعقیب ‌زده است؟! 
در ادامه جلسه دادگاه، قهرمانی، نماینده دادستان اظهار داشت: وکلای علیزاده اظهار داشتند انتساب اتهام پذیرش نفوذ برای علیزاده درست نیست، چرا که او در موضوع طبری و مشایخ تصمیمی اتخاذ نکرده است که باید در این رابطه گفت چرا علیزاده در آن موضوع برای مشایخ که واسط پولشویی بوده، پرونده را جمع شده اعلام می‌کند و به بایگانی می‌فرستد؛ پذیرش نفوذ آیا حتما صدور قرار منع تعقیب است؟!

Page Generated in 0/0055 sec