printlogo


کد خبر: 222299تاریخ: 1399/5/5 00:00
منابع صهیونیستی خبر دادند
نگرانی اسرائیل از قدرت تهاجمی حزب‌الله

توان موشکی حزب‌الله همواره یکی از مولفه‌های قدرتمند این حزب لبنانی در مواجهه با صهیونیست‌ها بوده است. جنگ 33 روزه آغازی بر غافلگیری اسرائیل از توانمندی‌های موشکی حزب‌الله بود. هر چه از این جنگ گذشت، موشک‌های حزب‌الله آرام‌آرام به تل‌آویو نزدیک‌تر می‌شد و اگر فرار اسرائیل از مهلکه نبود، این رژیم با غافلگیری بیشتری مواجه می‌شد. حالا بعد از 14 سال از آن روزها توان موشکی حزب‌الله نه فقط کم نشده، بلکه براساس گزارش‌های منابع غربی چندین برابر هم شده است. 
حالا ترس صهیونیست‌ها نه فقط از توان موشکی حزب‌الله که از توان رزمی آن هم هست. در همین ارتباط دیروز یک وبسایت عبری‌زبان در تحلیلی از شرایط و میزان آمادگی حزب‌الله لبنان برای ورود به درگیری احتمالی با رژیم صهیونیستی، نوشت: جنگ آینده با تمام درگیری‌های گذشته تفاوت خواهد داشت. به نوشته العهد، «امیر بوحبوط» خبرنگار نظامی وبسایت «واللا» در تحلیلی نوشت حزب‌الله لبنان در خلال جنگ در سوریه توان عملیاتی و نظامی‌اش بهبود یافته و آن زمانی که نیروهای حزب‌الله در سوریه می‌جنگیدند، ارتش اسرائیل در حال بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری یا توزیع غذا و کمک‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین بود و در هیچ نبرد وسیع زمینی علیه یک دشمن واقعی نجنگیده است. در ادامه این گزارش آمده است: جنگ احتمالی پیش رو با تمام درگیری‌های پیشین تفاوت خواهد داشت و حزب‌الله قصد ورود و مانور در اراضی سرزمین اشغالی را دارد. این وبسایت عبری‌زبان سپس به فرماندهان اسرائیلی در جبهه شمال توصیه کرد راه مقابله با نفوذ نیروهای تیپ «الرضوان» حزب‌الله از چندین نقطه به داخل خاک سرزمین اشغالی را بررسی و تمرین کنند. 
واللا همچنین نوشت نیروهای حزب‌الله از آنجا که سال‌ها در کنار ارتش سوریه و روسیه جنگیده‌اند، بخوبی می‌دانند ارتش‌های بزرگ چگونه فکر می‌کنند. روز جمعه نیز فرمانده پایگاه دریایی رژیم صهیونیستی در حیفا تأکید کرد حزب‌الله این قابلیت را دارد که سکوهای استخراج گاز رژیم صهیونیستی را در وسط دریا هدف قرار دهد. 
 
* آمادگی حزب‌الله برای عملیات انتقامجویانه؟
رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند حزب‌الله لبنان برای انجام عملیات انتقامجویانه علیه نظامیان این رژیم آماده می‌شود. منابع صهیونیستی مدعی شدند حزب‌الله لبنان برای انجام عملیات انتقامجویانه علیه نظامیان این رژیم در مرزهای لبنان آماده می‌شود. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در عین حال از اتخاذ اقداماتی توسط صهیونیست‌ها برای مقابله با عملیات حزب‌الله خبر داد. بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست از ساعت ۸ شب جمعه تعدادی ایست بازرسی در تقاطع‌های مرکزی در مسیرهای شمال ایجاد کردند و ورود افراد به برخی مناطق زراعی در نزدیکی مرزهای لبنان محدود خواهد شد. گفتنی است در پی شهادت یکی از رزمندگان حزب‌الله لبنان، نظامیان صهیونیست تمرین‌های خود را لغو کرده‌اند و تدابیر امنیتی در مرزهای لبنان تشدید شده است.

Page Generated in 0/0055 sec