printlogo


کد خبر: 222305تاریخ: 1399/5/5 00:00
اخبار

سعیدی: لازم باشد سجادی به سوییس می‌رود
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اگر جمع‌بندی نهایی، حضور نصرالله سجادی در دادگاه حکمیت ورزش باشد، وی به سوییس سفر خواهد کرد. کیکاووس سعیدی در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت فدراسیون جودوی ایران از فدراسیون جهانی به دادگاه حکمیت ورزش گفت: درباره پرونده جودو در دادگاه حکمیت ورزش ستادی به ریاست مهدی علی‌نژاد، معاون وزارت ورزش و جوانان و با حضور آقایان داورزنی، سجادی و میراسماعیلی تشکیل شده که همه امور مربوط به آن را پیگیری خواهند کرد و هر تصمیمی که اتخاذ شود نیز اجرایی خواهد شد. وی درباره اینکه پیش از این اعلام کرده بود نصرالله سجادی در دادگاه CAS شرکت نمی‌کند، تصریح کرد: همانطور که عنوان کردم، از این پس همه مسائل و برنامه‌های پرونده مطروحه از سوی فدراسیون جودو در دادگاه حکمیت ورزش در این ستاد پیگیری مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود و اگر تصمیم بر حضور سجادی باشد، حتما او هم به سوییس سفر خواهد کرد. سعیدی ادامه داد: بازدید اخیر آقای صالحی‌امیری از فدراسیون جودو در راستای حمایت از این فدراسیون و بررسی آخرین شرایط پرونده جودوی ایران در دادگاه CAS بود و مصالح ملی و ورزش کشورمان بر هر چیزی اولویت داشته و همه ارکان ورزش در این راستا گام برخواهند داشت. 
***
حساب ایران با آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ «صفر» است
ستاد ملی مبارزه با دوپینگ علاوه بر بدهی‌های قبلی به آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، حق عضویت خود به این آژانس بابت سال جاری را هم پرداخت کرده و به این ترتیب هیچ حسابی با وادا ندارد. آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) تنها مرجع تصمیم‌گیرنده در زمینه دوپینگ است و حتی فدراسیون بین‌المللی تمام رشته‌ها و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)‌‌ هم ملزم به تبعیت از فعالیت‌ها و تصمیماتش هستند. نهادهای داخلی مبارزه با دوپینگ در کشورهای مختلف نیز به عنوان عضوی از آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ طبق قوانین این آژانس، کنترل دوپینگ داخلی خود را دنبال می‌کنند. وادا از این نهادها سالانه مبلغی به عنوان حق عضویت دریافت می‌کند. رقم حق عضویت کشورهای مختلف در وادا متفاوت است اما برای هر سال جدید به طور مشترک با ۸ درصد افزایش تعیین می‌شود. مبلغ حق عضویت باید سالانه پرداخت شود این در حالی است که ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) بابت این موضوع و عدم پرداختی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به وادا بدهکار بود. البته امروز نه‌تنها این بدهی‌ها پرداخت شده، بلکه حق عضویت سال جاری میلادی هم پرداخت شده و بدین ترتیب حساب نادو با وادا «صفر» شده است. نادو ایران در یک مرحله مبلغ ۱۶۷ هزار و ۵۱۵ دلار کانادا بابت حق عضویت 3 سال متوالی خود به حساب وادا واریز کرد تا حداقل سال جاری را بدون بدهی به این نهاد بین‌المللی سپری کند. حق عضویت ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در وادا برای 2 سال گذشته میلادی به ترتیب 240/47 و 866/55 دلار کانادا بود. این مبلغ برای سال جاری میلادی هم 408/64 دلار کانادا تعیین شد که همگی پرداخت شده است. 
***
ژاوی به کرونا مبتلا شد
سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال السد قطر از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد. ژاوی هرناندس با انتشار پستی در صفحه شخصی خود اعلام کرد به ویروس کرونا مبتلا شده و نمی‌تواند تیمش را در شروع دوباره مسابقات فوتبال لیگ ستارگان قطر همراهی کند. سرمربی اسپانیایی تیم قطری نوشته چند روز پیش از او تست کرونا گرفته شده که نتیجه آن مثبت بوده اما الان شرایط بسیار خوبی دارد. به همین دلیل تا زمان غلبه بر کرونا در قرنطینه خواهد ماند و داوید پرتس موقتا هدایت السد را بر عهده خواهد داشت. ژاوی همچنین از مقامات لیگ ستارگان، باشگاه السد و فدراسیون فوتبال قطر بابت شناسایی زودهنگام بیماری و جلوگیری از انتشار آن تشکر کرد.

Page Generated in 0/0053 sec