printlogo


کد خبر: 222324تاریخ: 1399/5/5 00:00
فاجعه در کمین بازار تهران به دلیل کم‌توجهی سازمان میراث فرهنگی
سقف بازار بزرگ تهران در حال ریزش است

سقف بازار آهنگران تهران در حال ریزش است و اختلاف هیأت امنای بازار آهنگران و سازمان میراث فرهنگی تعمیر آن را متوقف کرده است. وضعیت بافت تجاری بازار تهران نامناسب است تا آنجا که به گفته رضا کرمی، رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران «اگر زلزله‌‌ای در تهران رخ دهد، بازار تهران با خاک یکسان می‌شود!» نوسازی بافت فرسوده بازار تهران یک تفاوت اساسی با نوسازی بافت فرسوده مسکونی تهران دارد که آن هم تمکن مالی مالکان این املاک است. بازار آهنگران تهران یکی از بخش‌هایی است که نگاه کردن آن به تنهایی لرزه بر تن انسان می‌اندازد که مبادا فرو ریزد. 
حبیب‌زاده، عضو شورای شهر می‌گوید: بخشی از سقف بازار آهنگران توسط پیمانکار در حال مرمت بود که به دلیل اختلافات مالی و حقوقی، نیمه‌کاره رها شد. در قسمت‌هایی از سقف بازار آهنگران شاهد ریزش هستیم که نیازمند مرمت فوری و اساسی است.
 از سوی دیگر علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه کار جدیدی در این محدوده انجام نشده، اظهار کرد: «علت توقف کار، همکاری نکردن سازمان میراث فرهنگی در تایید طرح‌های ارائه‌شده برای سقف بازار آهنگران تهران است». شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه در بازار آهنگران بخش‌هایی دارای سقف و بخش‌هایی هم بدون سقف است، اظهار کرد: در طرح‌های جدید ضمن مرمت بخش‌هایی که سقف آن فرسوده است، برای بخش‌هایی هم که سقف ندارد، سقف اضافه می‌شود و مشکل میراث فرهنگی هم ساختن سقف برای بخش‌هایی است که در گذشته سقف نداشته‌اند و بر این اساس طرح‌های ارائه‌شده را رد می‌کند.

Page Generated in 0/0052 sec