printlogo


کد خبر: 222325تاریخ: 1399/5/5 00:00
معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران اعلام کرد
هر واحد «رمدسیویر» یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران گفت: قیمت داروی رمدسیویر، هر ویال یک میلیون و 200 هزار تومان و قیمت داروی فاویپیراویر به ازای هر ورق قرص حدود 100 هزار تومان است. علی ماهر در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: در بسیاری از کشورها افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند مجازات می‌شوند؛ قطعا سختگیری‌های ما هم باید بیشتر شود. 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران درباره شرایط فعلی وضعیت قاچاق داروهای کرونا اظهار داشت: ۲ داروی رمدسیویر و فاویپیراویر در داروخانه‌های دولتی موجود است و در صورت ارائه پرونده و تشخیص نیاز بیمار، این داروها با قیمت دولتی عرضه می‌شود. قیمت داروی رمدسیویر، هر ویال یک میلیون و 200 هزار تومان و قیمت داروی فاویپیراویر به ازای هر ورق قرص حدود 100 هزار تومان است و در داروخانه‌های 13 آبان، شهید کاظمی و دیگر داروخانه‌های دولتی در صورت تایید معاونت درمان موجود و قابل دریافت است.
 ماهر با اشاره به تولید داروی رمدسیویر در داخل کشور اظهار داشت: این دارو در گذشته در ایران تولید نمی‌شد و طبق اعلامیه وزارتخانه، هیچ دارویی قبل از تایید وزارت بهداشت، نباید تجویز شود. در صورت خرید دارویی که مورد تایید نیست، دولت هیچگونه مسؤولیتی در قبال عواقب این عمل بر عهده نمی‌گیرد. وی در ارتباط با احداث بیمارستان‌های صحرایی در تهران گفت: هنوز نیاز به احداث بیمارستان صحرایی در تهران احساس نمی‌شود اما درصورت ادامه روند افزایشی تعداد مبتلایان، مجبور به احداث بیمارستان صحرایی خواهیم شد.

Page Generated in 0/0043 sec