printlogo


کد خبر: 222331تاریخ: 1399/5/5 00:00
اخبار

بورس املاک تصویب شد
حسین سلاح‌ورزی، عضو شورای عالی بورس در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: در جلسه 4 مرداد شورای عالی بورس، تشکیل بورس املاک، مستغلات و امتیازات ایران تصویب شد. علی صحرایی، مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار اواسط تیرماه با حضور در بخش خبری ۲۱ سه‌شنبه شبکه یک سیما اظهار کرده بود: در این بورس علاوه بر ایجاد شفافیت در برگزاری مزایده املاک دستگاه‌های دولتی، برای پروژه‌های انبوه‌سازی مسکن، اعتبارات لازم اعم از نقدی و زمین از محل عرضه عمومی، تامین منابع خواهد شد. راه‌اندازی بورس املاک می‌تواند آشفتگی بازار ملک را تا حدی سامان دهد. 
***
مهلت ارائه اظهارنامه الکترونیکی صاحبان مشاغل تا پایان مردادماه
محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) که مطابق قانون ‌باید تا ۳۱ خردادماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب‌و‌کار و مشاغل کشور داشته است، بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، تا ۳۱ مردادماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت کنند. گفتنی است فعالان اقتصادی در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرائم قانونی غیرقابل بخشش خواهند شد. 
***
متقاضیان مشاغل خانگی تا ٥٠ میلیون وام می‌گیرند
دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور گفت: با شیوع کرونا مشکلات بسیاری برای مشاغل خرد و کوچک ایجاد شد و ما به این نتیجه رسیدیم برای مشاغل و کسب‌و‌کار‌های متضرر از کرونا تسهیلاتی در نظر بگیریم. بر این اساس با توجه به فهرستی که از این مشاغل در اختیار داریم و به تناسب اولویت و میزان استحقاق برای دریافت وام، آنها را مورد حمایت قرار می‌دهیم. به گزارش ایسنا، مهناز امامدادی از افزایش سقف تسهیلات مشاغل خبر داد و اظهار داشت:‬ میزان وام مشاغل خانگی برای اشخاص حقیقی قبلا ٢٠ میلیون تومان بود که تا سقف ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و برای فعالیت‌های گروهی و شبکه‌ای و پشتیبانی نیز تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است. 
***
دریافت تسهیلات رونق تولید توسط نیمی از متقاضیان
در 2 ماه اول امسال 954 مورد ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات رونق تولید انجام شده که 567 مورد جهت دریافت 2 هزار و 27 میلیارد تومان تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شدند. به گزارش فارس، در نهایت 465 مورد از معرفی‌شدگان به سیستم بانکی موفق به دریافت یک هزار و 764 میلیارد تومان تسهیلات شدند. 
***
تعطیلی یک هفته‌ای برخی اصناف به دلیل کرونا
قاسم نوده‌فراهانی با اشاره به ابلاغ استاندار تهران درباره تصمیم‌گیری ستاد مقابله با ویروس کرونا مبنی بر تمدید محدودیت‌های جدید گفت: بر اساس ابلاغ استاندار تهران و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، با توجه به افزایش مراجعه‌کنندگان مبتلا به ویروس کرونا به مراکز خدمات درمانی و کاهش نیافتن تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها، محدودیت‌های کرونایی یک هفته دیگر در استان تهران تمدید شد. رئیس اتاق اصناف تهران افزود: بنا به اعلام استاندار تهران فعالیت برخی صنوف از جمله قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه‌ها و تالارهای پذیرایی ممنوع است. 

Page Generated in 0/0052 sec