printlogo


کد خبر: 222336تاریخ: 1399/5/5 00:00
اخبار

باید پاسخ محکمی به تعرض هواپیماهای آمریکایی داده شود
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: باید پاسخ محکمی به آمریکا به خاطر تعرض هواپیماهای این کشور داده شود تا دوباره مرتکب چنین رفتارهای غلطی نشود. محمداسماعیل کوثری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مزاحمت هواپیماهای آمریکایی برای هواپیمای مسافری کشورمان گفت: باید وزارت امور خارجه با تمام توان این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیگیری کند و پاسخ لازم به این رفتار آمریکا داده شود. وی افزود: همچنین آقای باقری‌کنی در قوه قضائیه نیز باید این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد پیگیری قرار دهد و از طریق مجامع جهانی پیگیر حقوق کشورمان باشد. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم اظهار داشت: باید همه مجموعه‌های متولی این امر به صورت همه‌جانبه این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در عرصه بین‌المللی پیگیری کنند و پاسخ لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به آمریکا بدهند تا این کشور دوباره اینگونه رفتارهای غلط خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تکرار نکند. کوثری خاطرنشان کرد: باید معلوم شود این هواپیماها از کجا بلند شده‌اند و با چه مجوزی در آسمان کشور دیگر در حال پرواز بوده‌اند. وی افزود: کشورهای عراق و سوریه باید به طور جد پیگیر این موضوع باشند که این هواپیماها به چه اجازه‌ای در آسمان کشور آنها پرواز می‌کردند و اینکه هواپیماهای آمریکایی از کجا برخاسته و آمده‌اند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در پایان گفت: حتی مسافران آن هواپیمای مسافری ایران نیز می‌توانند به سازمان بین‌المللی هواپیمایی (ایکائو) شکایت کنند، چرا که به دنبال این رفتار هواپیمای آمریکایی رعب و وحشت در دل آنان ایجاد شده و به همین سبب سرنشینان هواپیما می‌توانند از این رفتار آمریکا شکایت داشته باشند.
***
حضور بیش از 12 هزار نفر ازنیروهای ارتش در امر مقابله با کرونا
دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز در حاشیه بازدید از مرکز بهینه‌سازی، نوسازی و تولید قطعات شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ما امروز در ارتش تانک، نفربر، سامانه‌های پدافند هوایی و انواع شناورهای دریایی و هواپیما تولید می‌کنیم، گفت: این اقدامات در راستای همان دستوراتی است که برای قطع وابستگی بتوانیم تولیدات‌مان را به جایی برسانیم که نیازهای‌مان را پاسخگو باشیم. دریادار سیاری ادامه داد: پیش از انقلاب مغز متفکر تعمیرات اساسی، نیروهای خارجی بودند اما افتخار ما این است که تمام تعمیرات نرم و سخت‌افزاری امروز توسط نیروهای خودمان انجام می‌شود و این از برکات انقلاب است. امروز دست نیاز به سوی هیچ کشوری دراز نمی‌کنیم. وی با بیان اینکه استفاده از تجهیزات ساخت داخل یکی از مؤلفه‌های توان بازدارندگی است، گفت: ما امروز در ارتش چیزی نداریم که در خارج از کشور تولید شود و درصد خیلی بالایی از تجهیزات ارتش تولید داخل است. دریادار سیاری همچنین درباره همکاری با وزارت بهداشت در حوزه مقابله با کرونا اظهار داشت: در دور جدید شیوع بیماری کرونا نامه‌ای برای وزیر بهداشت نوشتیم و گفتیم مانند قبل تمام نیروها و بیمارستان‌های ارتش در خدمت مقابله با کرونا هستند. امروز هم بیش از ۱۲ هزار نفر از نیروهای ارتش درگیر مقابله با بیماری کرونا هستند. در دور قبل توانستیم بیماری را در پادگان‌ها بخوبی کنترل کنیم و از این ناحیه در رفع آلودگی شهرها کمک خوبی انجام دهیم. 
***
عطوان: تهران بی‌شک به تعرض آمریکا پاسخ می‌دهد
عبدالباری عطوان تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران بی‌شک به تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافری ماهان واکنش مناسب خواهد داد. تحلیلگر مشهور عرب و سردبیر روزنامه رأی‌الیوم با اشاره به تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافری شرکت ماهان در مسیر تهران به بیروت بر فراز سوریه تأکید کرد: ایران به طور حتم به اقدام آمریکا علیه این هواپیمای مسافری واکنش مناسب نشان خواهد داد. عطوان ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: البته این واکنش «قریب‌الوقوع» نخواهد بود، زیرا این موضوع نیازمند صبر و حوصله و خویشتنداری است و باید حساب شده و با برنامه باشد. وی گفت: آمریکا که مدعی صلح‌طلبی و تلاش برای برقراری امنیت جهانی است، به بهانه اینکه تصور می‌کرد هواپیمای یاد‌شده نظامی است، دست به چنین اقدامی زد، در حالی ‌که این توجیه «عذر بدتر از گناه است»، زیرا در آسمان صاف سوریه هواپیمای مسافری از نظامی را با چشم غیرمسلح نیز می‌توان تشخیص داد. 
***
حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل شد
رئیس مجلس در حکمی حسین امیرعبداللهیان را به عنوان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل و مدیرکل بین‌الملل مجلس منصوب کرد. به گزارش مهر، در حکم محمدباقر قالیباف خطاب به حسین امیرعبداللهیان آمده است: «اهم انتظارات اینجانب، شامل برنامه‌ریزی و اقدام در چارچوب سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی، با رویکرد تحول و تأکید بر کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی در عرصه دیپلماسی فعال پارلمانی و روابط بین‌المللی است».
***
رایزنی ضدایرانی 2 مقام آمریکایی و صهیونیستی
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا بر تداوم فشار بر ایران تأکید کرد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تایمز‌ آو اسرائیل، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در دیدار با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله بنی‌ گانتس، وزیر جنگ این رژیم درباره ایران و چالش‌های امنیت منطقه رایزنی کرد. گانتس با مطرح کردن ادعایی علیه نقش ایران در منطقه، در بیانیه‌ای بر تداوم فشار بر ایران و آنچه حلقه‌های نیابتی آن که ثبات منطقه و جهان را تهدید می‌کند ‌خواند، تأکید کرد. 

Page Generated in 0/0050 sec