printlogo


کد خبر: 222368تاریخ: 1399/5/6 00:00
اخبار

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران:
طرح حمایت از گزارشگران فساد بزودی به صحن شورا می‌رسد
مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موضوع مبارزه با فساد در شهرداری یکی از دغدغه‌های جدی به شمار می‌آید، گفت: بر همین اساس طرح الزام شهرداری تهران به حمایت از گزارشگران فساد را سال 9۷ تقدیم شورا کردم و یک فوریت آن به تصویب رسید و بعد از آن با آیین‌نامه شهرداری در همین زمینه ادغام شد. وی افزود: در این آیین‌نامه شهرداری ملزم به راه‌اندازی سامانه گزارش فساد در شهرداری تهران شده است و به منظور صیانت و حمایت از گزارشگران فساد کمیسیون ویژه‌ای با حضور مدیران واحدهای نظارتی شهرداری، نمایندگانی از شورا، سازمان‌های مردم‌نهاد و یکی از گزارشگران فساد در شهرداری به انتخاب شورا تشکیل خواهد شد. رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تأکید کرد: همچنین به منظور صیانت و حمایت حقوقی و قضایی از گزارشگران فساد، شهرداری ملزم به پشتیبانی و تأمین حمایت حقوقی از طریق تأمین و خرید خدمات از وکلا شده است. در بخش تقدیر و تشویق گزارشگران فساد هم در صورتی که گزارشگر فساد از شهروندان باشد پاداش مالی تا ۶ برابر نصاب معاملات خرد بر اساس نصاب مصوب هیأت‌وزیران پیش‌بینی شده است و در صورتی که گزارشگر فساد از کارکنان شهرداری باشد پرداخت پاداش تا معادل 6 ماه حقوق پیش‌بینی شده است.
***
وقف برشی از مرتع، نه دماوند!
خبرگزاری دولت اعلام کرد «سند هیچ برشی از کوه دماوند به نام سازمان اوقاف و امور خیریه‌ زده نشده است».
به گزارش ایرنا، یکی از نشریات در گزارشی به نقل از سازمان جنگل‌ها از صدور سند وقف یک برش از کوه دماوند به نام سازمان اوقاف خبر داد. انتشار این خبر نظر به اینکه کوه دماوند به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و نیز به عنوان «اثر طبیعی ملی» در شمار مناطق چهارگانه ارزشمند از نظر حفاظت محیط‌زیست قرار گرفته است، با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد. اما ایرنا با پیگیری این موضوع از سازمان اوقاف و امور خیریه به این نتیجه دست یافت که این زمین آنگونه که اعلام شده برشی از کوه دماوند نیست، بلکه «بخشی از یک مرتع در دامنه دماوند» است که سال‌ها پیش سند آن اخذ شده و اکنون دادگاه حکم به وقف بودن آن داده است. 
***
ثبت بیش از ۵۳۰ هزار ازدواج و ۱۷۵ هزار طلاق در سال ۹۸
تهران صدرنشین آمار طلاق‌
بر پایه آمار ثبت احوال کشور در سال 98 در کل کشور ۵۳۰ هزار و ۲۲۵ ازدواج و ۱۷۴ هزار و ۸۳۱ طلاق به ثبت رسید. به گزارش «وطن امروز»، در سال ۹۸ در مجموع ۵۳۰ هزار و ۲۲۵ ازدواج ثبت‌شده در کشور داشته‌ایم که از این میزان ۴۶۸ هزار و ۳۰۴ ازدواج در بخش شهری و ۶۱ هزار و ۹۲۱ ازدواج در بخش روستایی بوده است؛ این در حالی است که در سال ۹۷ در مجموع ۵۵۲ هزار و ۸۹۴ ازدواج در کشور به ثبت رسیده و از این میزان ۴۸۹ هزار و ۲۴۷ ازدواج در بخش شهری و ۶۳ هزار و ۶۴۷ ازدواج در بخش روستایی بوده است. در سال گذشته بیشترین موارد ازدواج به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۶۸ هزار و ۵۹۲، خراسان رضوی با ۴۷ هزار و ۳۷۹ و خوزستان با ۳۷ هزار و ۵۹۴ مورد بوده است؛ همچنین کمترین موارد ازدواج ثبت شده در کشور نیز به ترتیب مربوط به استان‌های سمنان با ۳ هزار و ۳۹۲ ازدواج، ایلام ۴ هزار و ۹۱ ازدواج و کهگیلویه‌و‌بویراحمد با ۵ هزار و ۶۱۰ ازدواج بوده است. از مجموع ۱۷۴ هزار و ۸۳۱ طلاق ثبت‌شده سال ۹۸ در کشور کمترین موارد طلاق به ترتیب مربوط به استان‌های ایلام با ۸۱۵ مورد، سمنان با یکهزار و ۱۹۶ مورد و کهگیلویه‌و‌بویراحمد با یکهزار و ۳۳۳ مورد بوده است؛ همچنین بر اساس گزارش سالنامه آمارهای جمعیتی سازمان ثبت‌احوال کشور، بیشترین موارد طلاق ثبت‌شده در کشور نیز به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۳۱ هزار و ۷۳۳ مورد طلاق، خراسان رضوی ۱۸ هزار و ۳۸۰ طلاق و فارس ۱۰ هزار و ۹۳ طلاق بوده است. 
***
باز هم طرحی بدون مطالعه!
برچیدن پل حافظ در پایتخت منتفی شد
اردیبهشت امسال خبر رسید قرار است شهرداری تهران پل حافظ حد فاصل خیابان کریمخان تا انقلاب در محدوده دانشگاه پلی‌تکنیک را جمع‌آوری کند و تأکید شد بر اساس مطالعات انجام شده، از نظر ترافیکی برچیدن این پل مورد تأیید است. مدیران شهرداری، بدون اثر بودن این پل بر روان شدن ترافیک، هزینه‌بر بودن نگهداری و تأثیر سوء آن بر مغازه‌ها و خانه‌های خیابان حافظ را دلایل جمع‌آوری این پل اعلام کرده بودند. حالا اما بعد از 2 ماه که موضوع جمع شدن پل حافظ از سوی شهرداری تهران اعلام شد، دیروز صفا صبوری‌دیلمی، معاون فنی- عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد پل حافظ- طالقانی جمع‌آوری نمی‌شود. وی گفت: پس از انجام بررسی‌های کارشناسانه، این موضوع حائز اولویت اجرایی در شهر تهران تشخیص داده نشد و با ملاحظات و رأی کمیته شبکه معابر شورای عالی ترافیک برچیده نخواهد شد.

Page Generated in 0/0050 sec