printlogo


کد خبر: 222392تاریخ: 1399/5/7 00:00
با اعلام خبر ساخت سری جدید «قند پهلو» و «مشاعره»
«مدرسه تلویزیونی ایران» نو می‌شود

مدیر شبکه «آموزش» تلویزیون از تدارک استودیویی جدید برای «مدرسه تلویزیونی ایران» در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، مسعود احمدی‌افزادی، مدیر شبکه آموزش سیما با اشاره به تدارک برنامه‌های مهارت‌محور در این شبکه عنوان کرد: «از سال ۹۷ در حوزه‌های ماموریتی، توجه به مردم، آموزش و مهارت در دستور کار قرار گرفت و اینکه شبکه باید دیدنی‌تر و جذاب‌تر باشد. شبکه آموزش باید به بحث عدالت آموزشی بپردازد و بحث مهارت به عنوان نتیجه آموزش مطرح شود. برنامه‌هایی چون «ماهر‌باش»، «میز مهارت» و «فوت‌و‌فن» و برنامه مطالبه‌گرانه «به وقت ایران» در حوزه مهارت به معنای کسب‌و‌کار و ارتقای شغلی راه‌اندازی شده‌اند».
مسعودی‌افزادی در بخش دیگری از این نشست رسانه‌ای به مدرسه تلویزیونی ایران هم اشاره و عنوان کرد: ««مدرسه تلویزیونی ایران» را با ۱۰ کلاس در سال گذشته آغاز کردیم و اردیبهشت امسال به ۳۶ کلاس در روز رساندیم. این رویداد بسیار مهم بود، چون با تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان دچار نوعی سرگردانی شده بودند. تا الان بیش از 4 هزار کلاس درس برگزار کرده‌ایم. تا بیستم خرداد مرحله اول مدرسه تلویزیونی بود و بعد از آن مدرسه تابستانی آغاز شد. در حال حاضر استودیوی جدیدی را برای مدرسه تلویزیونی آماده کرده‌ایم. برنامه‌ای هم برای ناشنوایان داریم که متناسب با آنها هم فعالیت کند».
مدیر شبکه آموزش درباره استمرار پخش «مدرسه تلویزیونی ایران» گفت: از ۱۰ اسفند تاکنون ۱۴۶ روز کلاس برگزار شده و تدریس در تلویزیون قطع نشده است. در این میان تیم‌های تولید دچار خستگی شدند، بویژه که بخش عمده‌ای هم به صورت زنده روی آنتن رفت. این حجم عملیات به‌ قدری نوآورانه بود که دیگر این مدل آموزشی نباید تعطیل شود.
مدیر شبکه آموزش با اشاره به طراحی مسابقه با موضوع زبان فارسی نیز گفت: همکاری‌هایی با فرهنگستان زبان داریم و هر روز جدول پخش منظمی از برنامه‌ها و آیتم‌ها داریم. یک مسابقه زبان فارسی هم در نظر گرفته‌ایم که طرح آن ارائه شده و با تأمین منابع امیدواریم نخستین مسابقه را با محور زبان فارسی تولید کنیم. برنامه «فارسی‌بان» نیز درباره گروهی است که اسامی مختلف را که واژگانی غیرمتعارف یا خارجی دارند رصد می‌کنند. سری جدید «مشاعره» با اجرای اسماعیل آذر هم در حال آماده‌سازی است. همچنین سری جدید «قندپهلو» در مرحله طراحی است تا بتوانیم پخش آن را از پاییز داشته باشیم که با توجه به بحث کرونا تغییراتی در آن خواهیم داشت.


Page Generated in 0/0056 sec