printlogo


کد خبر: 222409تاریخ: 1399/5/7 00:00
با وجود تلاش رسانه‌های صهیونیست برای نسبت دادن حمله دیروز به مقاومت، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای وقوع هرگونه درگیری از سوی این نیرو را تکذیب کرد
تیر غیب کورنت

گروه بین‌الملل: بعد از ظهر دیروز برخی رسانه‌ها از وقوع درگیری در مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. با وجود اخبار ابتدایی درباره تبادل آتش بین مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای حادثه دیروز را شلیک یکسویه دشمن ترسو، نگران و مشوش صهیونیست‌ اعلام کرد و از در راه بودن پاسخ مقاومت در انتقام خون شهید علی کامل محسن خبر داد.
به گزارش «وطن امروز»، روز گذشته ارتش رژیم اشغالگر از وقوع درگیری در منطقه جبل روس در مزارع اشغالی شبعا و هدف قرار گرفتن یک یگان نظامی ارتش اسرائیلی خبر داد. شبکه المنار لبنان از قول سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک حادثه امنیتی در منطقه مزارع شبعا رخ داده است. پایگاه «اسرائیل‌الیوم» در همین ارتباط گزارش داد نیروهای حزب‌الله لبنان موشک کورنت را به سمت یک دستگاه تانک مرکاوای اسرائیلی شلیک کردند و آن را هدف قرار دادند. برخی منابع خبری از کشته و زخمی شدن حداقل 18 نفر از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. تارنمای دبکا فایل نزدیک به سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی نیز با تایید خبر درگیری در مرز با لبنان نوشت: هنوز اطلاعاتی از تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها نیست. رسانه‌ها از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیستی و بسته شدن فرودگاه محلی «روش بینا» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. شبکه خبری الجزیره نیز گزارش داد توپخانه اسرائیل تپه‌های کفرشوبا و اطراف مزارع شبعا را گلوله‌باران کرد. خبرنگار خبرگزاری ملی لبنان هم گزارش داد یکی از گلوله‌های توپخانه اسرائیل به یک منزل مسکونی در یکی از روستاهای منطقه العرقوب در جنوب لبنان اصابت کرده است.
خبرگزاری المنار لبنان هم در گزارشی از پرواز گسترده جنگنده‌های صهیونیستی بر فراز منطقه مزارع شبعا خبر داد و گزارش داد این جنگنده‌ها دیوار صوتی را در این مناطق شکستند.


* بیانیه حزب‌الله لبنان
 حزب‌الله لبنان شامگاه دیروز در ارتباط با درگیری‌ها در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:‌ «تمام آنچه رسانه‌‌های دشمن در ارتباط با خنثی کردن عملیات نفوذ از خاک لبنان به داخل فلسطین ادعا کردند، نادرست است». در ادامه این بیانیه آمده است: «اظهارات درباره شهید و زخمی شدن رزمندگان مقاومت در عملیات بمباران در اطراف مواضع اشغالگران به هیچ عنوان درست نیست». در این بیانیه همچنین اشاره شده است: «ادعاهای اشغالگران تلاشی است برای ابداع پیروزی‌های دروغین و توهم‌آمیز». در این بیانیه آمده است: «تا به این لحظه، هیچ‌گونه درگیری یا آتش‌گشودنی از طرف مقاومت اسلامی در حوادث امروز (دیروز) رخ نداده است، بلکه شلیک‌ها تنها از یک سو بود آن هم دشمن ترسو، نگران و مشوش». حزب‌الله ادامه داد:‌ «پاسخ ما به شهادت برادر مجاهد علی کامل محسن در حادثه تجاوز به اطراف فرودگاه دمشق حتما در راه است». حزب‌الله همچنین هشدار داد:‌ «صهیونیست‌ها تنها باید در انتظار مجازات جنایت‌های خود باشند». در ادامه این بیانیه آمده است: « به هیچ‌وجه در قبال بمبارانی که امروز علیه روستای «الهباریه» صورت گرفت و همچنین هدف قرار دادن خانه یکی از شهروندان، سکوت نخواهیم کرد».


* ترس صهیونیست‌ها از حمله حزب‌الله
طی روزهای گذشته و پس از شهادت علی کامل محسن، برخی رسانه‌های عربی، غربی و صهیونیستی با انتشار تحلیل‌هایی اعلام کردند پاسخ حزب‌الله به شهادت این رزمنده حزب‌الله حتمی است. بازدید بنی ‌گانتس وزیر جنگ، افیف کوخافی رئیس ستاد ارتش، ژنرال امیر بارعام فرمانده منطقه شمال، ژنرال تامیر هایمان رئیس اداره اطلاعات و ژنرال اهرون حلیوا رئیس اداره عملیات ارتش صهیونیستی از مناطق شمالی رژیم نیز نشان داد صهیونیست‌ها تا چه اندازه نسبت به وقوع حمله تلافی‌جویانه مقاومت اطمینان دارند. تحلیلگران معتقدند سفر شتابان ژنرال مارک‌ میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدارش با نتانیاهو و فرماندهان رژیم، نشانه ترس واشنگتن و تل‌آویو از پاسخ حزب‌الله است، به همین دلیل میلی از سران رژیم خواست با توجه به شرایط دشوار ترامپ در داخل آمریکا و اوضاع نابسامان رژیم صهیونیستی ناشی از سیاست‌های نتانیاهو، آماده مقابله با حمله حزب‌الله باشند. شدت آمادگی به حدی است که ارتش صهیونیستی پدافند ضد‌موشکی گنبد آهنین را در مرزهای شمالی فعال کرده است. این میزان آماده‌باش و نگرانی صهیونیست‌ها ارتباط مستقیم با رفتارشناسی سید‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله دارد.

 
* اعلام آماده‌‌باش در سرزمین‌های اشغالی
در پی این اتفاقات و انتشار خبر درگیری در مناطق مرزی با لبنان، بنی‌گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ترک جلسه کابینه، عازم ستاد فرماندهی ارتش در وزارت جنگ شد. بر اساس این گزارش‌ها، همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از حضور در مقر زیرزمینی وزارت امنیت این رژیم، جلسه کابینه امنیتی را تشکیل داد. وی در واکنش به این حادثه گفت: آنچه در مرزهای مشترک با لبنان روی داده، حادثه امنیتی ساده‌ای نیست. وی افزود: ارتش وضعیت مرزهای شمالی را تحت نظر دارد و آماده هر سناریویی است. نتانیاهو همچنین لبنان و حزب‌الله را مسؤول حملاتی دانست که از خاک لبنان انجام می‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام آماده‌باش، به ساکنان منطقه دستور داده در خانه‌های خود بمانند و دستور بسته شدن همه هتل‌ها و اماکن سیاحتی در شمال فلسطین اشغالی را صادر کرد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به درگیری مرزی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به رخدادهای امنیتی همچنان روزهای «پیچیده و متشنجی» را در پیش‌ داریم. وی با اعلام اینکه «از وضعیت افراد حزب‌الله اطلاعی در دست نیست» ادعا کرد هیچ‌یک از نیروهای اسرائیلی در این درگیری مجروح نشده‌اند. شبکه 13 رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد هیچ اطلاعات موثق و مستندی در دست نیست که نشان دهد هیچ نظامی اسرائیلی در این حمله آسیبی ندیده باشد. المیادین هم گزارش داد برخلاف ادعای صهیونیست‌ها هیچ یک از نیروهای مقاومت در این درگیری شهید نشده‌اند. نکته جالب توجه اینکه ساعاتی پیش از این درگیری‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی دستور گشودن پناهگاه‌ها را در مناطق شمال فلسطین اشغالی صادر کرده بود. شبکه 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی در رابطه با این اقدام گزارش داد: ارتش اسرائیل با این کار اعتراف کرده است امکان متوقف کردن عملیات حزب‌الله را نخواهد داشت. این شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از کارشناسان نظامی این رژیم خبر داد سخنان شیخ نعیم قاسم، جانشین معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان که شامگاه یکشنبه با شبکه المیادین گفت‌وگو کرده بود، مایه نگرانی سران رژیم صهیونیستی شده است.


* شیخ نعیم قاسم: اگر اسرائیل تصمیم به جنگ بگیرد، ما با آن مقابله خواهیم کرد
 شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان روز گذشته در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری المیادین، در پاسخ به تهدیدهای مطرح شده توسط مقامات رژیم صهیونیستی، با بعید دانستن وقوع جنگ در ماه‌های آتی گفت: معادله بازدارندگی در مقابل اسرائیل همچنان پابرجاست و اگر این رژیم تصمیم به آغاز جنگ بگیرد، حزب‌الله با آن مقابله خواهد کرد و پاسخ آن را می‌دهد. وی گفت: آنچه در سوریه رخ داد، تجاوزی بود که منجر به شهادت علی کامل محسن، عضو حزب‌الله لبنان شد. ما این موضوع را بررسی کردیم و تصمیم گرفتیم اعلام نکنیم در واکنش به این اقدام چه کاری انجام خواهیم داد؛ طرف اسرائیلی نیز هر چه می‌خواهد برداشت کند. از این رو در این لحظه من به شما می‌گویم پاسخی برای سوال درباره نحوه واکنش حزب‌الله به این تجاوز وجود ندارد و باید منتظر سیر تحولات در آینده بود. وی در این باره گفت: معادله بازدارندگی در مقابل اسرائیل همچنان پابرجاست و ما در پی اصلاح یا تغییر قواعد درگیری و معادله بازدارندگی نیستیم. اسرائیل تنها با مقاومت از لبنان خارج شد و تنها باید با قدرت مانع تجاوزگری‌ها و نقض‌های آن شد. ما به تهدیدهای اسرائیل عادت کرده‌ایم و این رژیم هیچ چشم‌انداز سیاسی جدیدی ندارد و تهدیدهای آن در قالب رجزخوانی است. نعیم قاسم گفت: اسرائیلی‌ها در هیچ جنگی علیه لبنان به دستاورد و نتیجه‌ای دست پیدا نمی‌کنند و تنها به خسارت و شکست دست می‌یابند و به همین دلیل ۱۴ سال است سراغ گزینه جنگ نمی‌روند.
وی ادامه داد: اگر اسرائیل تصمیم به جنگ بگیرد، ما با آن مقابله خواهیم کرد، طوری که جنگ تموز ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) نمونه‌ای اولیه و ساده در مقایسه با نتیجه‌ این جنگ باشد. ما به عنوان مقاومت بر موضع‌مان استواریم و اگر تموز دیگری (جنگ تموز که در تاریخ تحولات به جنگ ۳۳ روزه مشهور شده است) تکرار شود، پیروزی تموز نیز تکرار خواهد شد.


Page Generated in 0/0093 sec